Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (436) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Nemceleb

Címkék: onlinemarketing weboldal

2010.07.27. kedd 21:59 Konrad

A bulvár a wikipedia szócikk szerint:

A bulvársajtó gyűjtőfogalom, a populáris – és amellett felszínes –, egyszerűsített gondolati tartalmakat közvetítő, esetleg népszerűséghajhász médiatermék jelzője, amely sajátos eszközeivel az azt közvetítő közeg (pl. újság, tv-, rádióműsor, előadás, elektronikus média) fogyasztását (példányszámszámát, nézettségét) hivatott növelni.

Tehát nincs szó benne arról, hogy szükségszerűen csak celebekről szóljon. Arról van benne szó, hogy felszínes, népszerűséghajhász, vagy máshogy fogalmazva: könnyen emészthető, népszerű tartalom.

A bulvárt szeretik a szerkesztők, ha tehetik - és bírja a gyomruk - használják is. Hiszen egyszerűen lehet nagy olvasottságot elérni, ráadásul a fogyasztási szokások változása miatt erre van igény. Így aztán az alap bulvár témákon már rég túlléptünk, és nemcsak általános ésvagy szórakoztató témákban olvashatunk ilyen cikkeket, hanem egyre több esetben szakmai vagy szakmainak kinéző oldalakon is.

Persze egy szakmai oldalon más a bulvár. Értelemszerűen máshogy felszínes és máshogy népszerűséghajhász. De ha kicsit körbenézünk az online piacon, akkor bizony szép számmal találkozhatunk szakmai(nak kinéző) bulvárral. Két olyan témát látok én, ahol ez egyre inkább trend. Az egyik a marketing, a másik a technológiai (IT) hírek.

Jellemzően persze arról van szó, hogy nem az összes cikk felszínes, hanem csak azok egy része. A hírek, sajtóközlemény-átiratok még akár olvashatóak és tartalmasak is lehetnek, de elemzések helyett már jobbára csak bulvár tartalom van, a tesztek, leírások inkább népszerűek, mint hasznosak.

Vagyis olvasható, érdekes, de nem kéne elhinni a leírtakat. A megjelenési forma egyébként sokrétű: nagy kiadóvállalat szakmai portáljától a bulvárosra vett rovaton keresztül a blogokig mindenféle "kiadásban" láthatunk szakmai bulvárt.

Miért fontos ez egy online marketinges számára? Amikor el kell döntenem, hol érjem el a célcsoportomat, akkor illik elkülöníteni a bulvárt a nem bulvártól. Egy IT hirdetés teljesen máshogy mutat egy valóban szakmai oldalon, mint egy szakmai bulváron. Nem mindegy.

Érdemes erre odafigyelni. Azt pedig majd döntsék el mások, hogy ez a folyamat jó-e vagy sem. Úgy általában.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr12180982

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mária 2010.07.28. 07:41:13

Ez alapvetően igaz, de senkit nem szabad lebeszélni arról, hogy ott hirdessen, ahol jónak látja, csak azért, mert az olyan snassz.

Egyik kedvenc filmem a Hajnalodik és már az is valami című. Ebben egy komoly professzor meg az apja a szabad évében körbejárja a spanyol falvakat. Az egyik faluban anya és lánya ad nekik szállást. Az idősebb nő fél, hogy a fiatalabb férfi mást is akar majd a lányától, nem csak szállást. Mire az apa ezzel védi a fiát: "Na de asszonyom, a fiam egy komoly professzor!" Mire az anya: "Attól még szerethet kefélni!"

Szerintem ez a célcsoportal is így van. Attól, hogy a lehetséges ügyfeled mondjuk egy komoly multi döntéshozója, attól még szeretheti a lazább stílusú sajtótermékeket.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.07.28. 09:34:06

@Mária: amit írtam, abból nem következik, hogy nem javasolnám a bulvárban a hirdetést :) Csak pl. nem mindegy, pontosan mi az üzenet. Egy egyszerűsített példával: nem bulvár IT oldalon egy netbbok esetében kiemelném az üzemidőt aksiról, míg bulvár IT esetében kiemelném, hogy 15 féle színben kapható.

kékazég 2010.07.29. 15:35:49

Kedves KOnrád!
Én most szándékosan kiragadnék egy fél mondatot az egyik, kevésbé hangsúlyos bekezdésedből, s arra reflektálnék. Írod, hogy "egyszerűen lehet nagy olvasottságot elérni" a bulvárral. Na most ezt az egyszerűent vitatnám, sok-sok éves bulvár lapkészítői múlttal. Jó bulvárt, amiért sokan fizetnek (mert nem a netről és a tévéről van itt szó, ugye, hanem a printről), azt bizony talán nehezebb elkészíteni, mint a szerziőz tartalmat. Engem speciel már a minőségi és a bulvár szétválasztás is zavar, de tudom, elfogult vagyok.

watsonzoli 2010.07.31. 13:45:31

Tudsz esetleg valami ehhez hasonló, bárki által elérhető (szóval nem pénzért...) felmérésről magyar IT-weboldalakról?
mediq.blog.hu/2010/07/29/orvosi_oldalak_hazankban_felmeres


süti beállítások módosítása