Érdekes cikket olvastam a Bitporton arról, hogy a hazai cégeket az IT megoldások közül mi is érdekli. A lényeg talán ez:
amíg a világ fejlettebb felében az elsőszámű prioritás a folyamatok hatékonyságának növelése, azaz a cég egészének jobban működővé tétele, addig nálunk a listát a munkavégzés hatékonyságának növelése vezeti.
Van a cikkben egy érdekes megállapítás is:
Érdekes, hogy a nyugati piacon milyen előkelő helyen szerepel az az igény, hogy az üzletről információkkal, adatokkal, riportokkal rendelkezzünk. És hogy ez nálunk mennyire nem fontos. (...) ezek az adatok nem is állnak elő: nincs mérve az értékesítés, a gyártás, az ügyfélszolgálat, a marketing, a HR és egyáltalán semmi.
Vagyis egy átlagos céget valójában nem érdeklik az egyes részek eredményei, nem áll össze egy egységes képpé az, hogy például mennyire érte meg felvenni az új munkaerőt vagy mennyit is ért ténylegesen egy reklámkampány.
Azért kaptam fel a fejemet a cikkre, mert valahol én is éreztem ezt a fajta érdektelenséget a nagyobb cégek felől. Persze amikor az ember "benne volt" a nagycéges munkákban, akkor ez nem tűnt fel, nem volt ellenpont. De amint elkezdtem foglalkozni a kkv marketinggel, rögtön szembesültem azzal, hogy ott mennyire fontosak az adatok, mennyire jobban nyilván van tartva, mi mennyit ér. Minél kisebb egy cég, annál inkább fontos. Hiszen nincs fölösleges kidobandó pénz.
A felmérés gyakorlatilag visszaigazolta azt, amit a piac is mutat: valójában a szakmai közönségen kívül annyira sok embert nem érdekel az, mennyi volt a konverzió, mennyi volt az eladás, mennyi embert értünk el. Látszódjon a hirdetés, aztán jó lesz az, mindenki boldog. Mérés, visszacsatolás - na az nincs. Egy szint után semmiképpen.
Persze ez változik. De itt is nagyon jól tapinthatóan több éves lemaradásban vagyunk a nálunk fejlettebb piacoktól.
Utolsó kommentek