A Facebook valahogy kihagyhatatlan ebben a nyári pangásban. Miközben alig történik valami a hazai online marketing látványos felszínén, addig a Facebook rendre ad okot hírekre. Bár végül is ez egy most növekvő terület, persze, hogy van mit figyelni és érdemes követni.
Az elmúlt pár hónapban az az érzésem volt, hogy soha egyszerűbben nem lehetett egyfajta adatbázist építeni, mint most a Facebookon. A sok hazai résztvevő és a sok új belépő szinte várja az újdonságokat, szinte ugrik a Like-olásokra. Néhány hét alatt az ügyesebbek pár tíz, esetleg pár százezer forint befektetéssel jópár ezres adatbázisokhoz jutottak, ha csináltak egy felhasználtó vagy egy oldalt. Mert bár felmerül a kérdés: mit is ér egy követő, de aki jobban megnézi, láthatja. Akár célzottan is küldhetünk a követőinknek üzeneteket, és persze ott van a nagy daráló az üzenőfal is, ahol szintén megjelenhetünk akár nap mint nap. És amíg a direkt üzenetek azért a Facebook-on is idegesítőek (tehát ne is használjuk minden nap), addig az üzenőfalas megoldással akár naponta 3-4 alkalommal is pályázhatunk a követőink figyelmére. Ami még kis elérés esetén is nagyon hatékony és legfőképpen olcsó módszer.
De ez a kezdeti nagy lelkesedés véleményem szerint nem fog örökké tartani. Pár hónap, és el fog fogyni a lendület, nehezebb és drágább lesz ilyen szép adatbázisokat gyártani a követőkből. Még néhány spam megoldás, miközben oldalak százai indulnak el, és máris megoszlik a figyelem, a felhasználók óvatosak és szkeptikusak lesznek.
Akkor fog elfogyni az eredeti ismerősfelhalmozás ideje: akik addig nagyok lesznek, azok nagyok is maradnak, az újak pedig csak követők lehetnek. Következtetés? Még most érdemes felkapaszkodni a Facebook-vonatra, amíg némileg újdonság!
Utolsó kommentek