Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Jól konvertáló közösségi média

Címkék: smo

2010.08.18. szerda 21:49 Konrad

Azt gondolom, 2010 legnagyobb kérdése a közösségi média esetében, hogy megéri-e foglalkozni vele. Mondhatnánk azt, hogy érzésre igen, hiszen brandet épít, meg eredeti felhasználó felhalmozás történik, és így tovább. Ha ügyfél meggyőző bullshit kell, egy jó marketingesnek nem kell ehhez a közértbe menni.

Persze erre mondja azt a szám-fetisiszta értő közönség, hogy elég a duma, mutasd meg, mi történik. Nézzük meg szépen a Google Analyticset, és lássuk, mit mutatnak a számok: hány látogató jött a közösségi médiából, hány látogató hozott bevételt. És ilyenkor vagy jön a kínos csend, vagy jön a visszatámadás: ez most nem erről szól!

A fenéket nem. Persze, fontos a brand építés, de csak bizonyos cégméret és hirdetésre fordítható keret fölött. Addig igenis fontos lehet, hányan jönnek twitterről, facebookról vagy bármi más közösségi oldalról.

Persze hallani ilyen-olyan story-kat, de semmi olyan esettanulmány, ami azt mutatná, ez igen, ez az eszköz minden kkv-nak kell, mint egy falat ppc. Ezért is lesz talán érdekes az alábbi példa.

Elöljáróban annyit, hogy szerintem egy fórumos közösség is közösségi média, még akkor is, ha az éppen aktuális hype-ban nincs túl nagy presztizse. A történet ugyanis fórumhoz kötődik. Az Index fórumrendszerében nagyon sok szaktopic van, vagyis olyan fórum, ami egy konkrét témáról szól. Ilyen téma lehet például egy autómárka, vagy azon belül egy konkrét autófajta. Egy ilyen fórumban vagyok én is tag, vagyis írom és olvasom is.

Aki látott már ilyet, az tudja, hogy a bejegyzések nagy része vagy egy aktuális hibáról, vagy annak a megjavításáról szól. Sok a kérdés, hol kell valamit megjavítani, mi lehet a hiba oka, mennyibe kerül valami, hol lehet kapni bontott cuccot stb. Aztán a közösség tagjai egymást segítve javítgatják a kocsijukat.

Nos, az általam követett egyik fórumban van egy autószerelő srác, aki válaszolgat a kérdésekre, segít ha kell, add tippeket, és persze sokszor leírja: ha ez vagy az kell, nálam megkapod, vagy gyere el és megoldjuk, megjavítom.

Voltam én is nála a napokban, egy nem túl komoly, de annál bosszantóbb hiba miatt, aminek a javítása elvett olyan bő két órát. Így volt alkalmam beszélgetni vele.

Ő egyedül van, tipikusan csak egy adott típussal foglalkozik (még a márkán belül is), arra van fölkészülve, ilyen autókat hoz be elbontani. Kérdeztem, hogy mennyire megy neki a fórumos beszélgetés, megéri-e. Hát, megéri.

A megrendelések fele a fórumról jön. Más reklámja nincs, a megrendelések másik fele vagy visszatérő, vagy szájhagyomány. Vagyis alapvetően neki a megélhetését az Index egyik konkrét fóruma biztosítja.

Konverziós szám? Az nincs. Nem mér senki semmit. Ügyfél, az van. És működik.

Nos, íme egy példa, amikor egy konkrét közösségi megoldás eredményt hoz. Így is lehet.

21 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr222231647

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: ELHUNYT SIXX! ANYÁDAT IS NYUGGENREK HÍVOD? 2010.08.19. 11:33:06

 Az idült internettfüggő, hírhedten mocskolódó troll nem tudta abbahagyni a kommentekbe foglalt tömény gyalázkodást, még annak ellenére sem, hogy vércukorszintje vészesen leesett, majd inzulinos kezelésre szoruló cukorbetegségén...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gored · http://seologik.blog.hu 2010.08.18. 22:12:56

Az általad említett példára a kuponos módszert szokták használni, azzal viszonylag jól lehet mérni, hányan jöhetnek a fórumokról, közösségi oldalakról.

Minden más esetben ott a trackelt link. :)

webkukkolo · http://webkukkolo.net 2010.08.18. 22:59:51

Teljesen jó cikk, jó példa és jó a témaválasztás :) A konverzióhoz annyit, hogy nálam pl a social media hozza a látogatók javát. (És persze nem napi 20-an látogatnak :D )

halaloszto 2010.08.19. 11:08:47

ha meg tudod tenni, hogy 10 percet beszelgetsz az ugyfellel, akkor nem kell kupon ahhoz hogy megtudd honnan hallott rolad, miert valasztott. egyszeruen megkerdezed. nem mindenki tesco.

vajk

Wolf Gabor · http://www.MarketingCommando.hu 2010.08.19. 12:33:13

Konrád, kösz ezt a bejegyzést, ez tipikus leleményes kkv marketing! Plusz látom, Te is szívesen vásárolsz az ügyfeleidtől.

zsuzskaa 2010.08.19. 12:36:15

Ez tényleg jó példája annak, hogy a fórumozás is kiváló ügyfélszerzési terep lehet… főleg egy kisvállalkozónak. Sok cég viszont tehetetlen, s nem találja fel magát, nem hinném, hogy okosabb egy autószerelő, mint egy képzett marketinges, bár ki tudja, lehet dugiban eljárt egy online marketinges tanfolyamra:))))

pollner · http://soreo.biz 2010.08.19. 12:57:52

A példa nem a fórumozásról, hanem az egész szűk rétegpiacra koncentráló marketingről szól. Magát a piacteret itt az Index adja, a "standot" viszont az autószerelő srác építette fel. Valószínűleg nem 3 nap alatt. Ha X cég úgy gondoljam, hogy neki gyorsan kell egy szocmédia kampány, nem tud egy ilyen szűk réteget öt perc alatt, hatékonyan megcélozni. Jobb esetben kitalál valamilyen köztes megoldást (például Plastik Józsi kibérelését), rosszabb esetben tömegmédiaként kezeli a szocmédiát, aminek az eredménye csak egy Nagy Pofára Esés lehet.

vizsla_barat 2010.08.19. 13:04:11

beszelgetni kell a (leendo) ugyfellel? ez uj. azta! tanitjak ezt mar valami begyetemen?

zsuzskaa 2010.08.19. 13:15:28

vizsla_barat, biztos vagyok benne, hogy vannak olyanok, akiknek tanítani kéne, hogy miként beszéljenek az ügyféllel

nagy.laszlo 2010.08.19. 14:07:33

Nekem elég kiragadott példának tűnik azért.... Az autósok (főleg akik neteznek is) az külön állatfaj.. :)
Főleg aki szerelmes egy adott márkába is akkor pláne (WW Bogár, Honda, stb...)

De mit kezdjen magával egy cipőboltos a WCC-ben, hogy több cipőd adjon el?

Használható a közösségi média, de szerintem csak speciális esetekben lehet igazán hatékony a KKV-k körében.

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.08.19. 14:47:56

Egy fórum elég közvetlennek számít a neten - mindig is hnagsúlyoztam a közvetlen beszéd fontosságát -, laza a beszéd, rendszerint mindenki tegeződik, egy szakfórum pedig egyenesen a legjobb gyűjtőhelye a potenciális üzletfeleknek. Jó cikk :)

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2010.08.19. 14:50:25

@nagy.laszlo: Természetesen ott lehet ez eredményes, amilyen szakterületnek már van egy forgalmas fórumtopikja. Jellemzően pl. az informatikában egész kis vásárlóközösségeket lehet összeszedni, de nem is gondolnád, én egy csomó kecskesajtot adok el így, pedig épp csak meg-megemlítgetem, mint itt is. :D

nagy.laszlo 2010.08.19. 14:57:05

@Ódor Richárd:
Hol is van ez a fincsi kecskesajt? :))

jtrencsenyi 2010.08.19. 15:09:51

@zsuzskaa: a marketinges az egyik legbutább állatfajta. Mégpedig azért, mert mondvacsinált módszerekkel próbálják ráerőltetni az emberekre, hogy mit is szeretnének. A szomorú az az egészben hogy ezt maguk is elhiszik. :)

jtrencsenyi 2010.08.19. 15:12:03

@nagy.laszlo: a cipőboltos is élhet a fórumokon trükökkel. Pl. szóbahozhatja, hogy az x.y. cipőboltban járt ma és több nagyon kellemes darabot talált, ráadásul leértékelve. Pár vevőt biztosan odacsal az üzletébe egy ilyen trükkel. :)

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2010.08.19. 15:40:05

Remek cikk. Nem tudom, mi volt a célod vele, ellene vagy mellette akartál szólni, én azoknak a táborát gyarapítom, akik mellette teszik le a voksukat. Számomra a cikk azt sugallja, hog igenis szüksége lehet mindenkinek rá, csak megfelelően kell csinálni. Gyakran - még ha úgy tűnik, nincs is semmi hatása - eleve elvárás a fogyasztók részéről a közösségi jelenlét. Másfelől ez is egy olyan dolog, amit lehet jól és rosszul csinálni. Ha jól csinálod, ha megtalálod a hangot, akkor profittermelő hatása lehet (saját példánk, hogy igenis van). Sőt, egy adott cégméret (és ismertség) alatt több értelme van, mint fölötte, gondolok pl. a Nestlé-re és az ellene szerveződött civil mozgalomra az egyik termék gyártása kapcsán, amely részben a saját (!) rajongói oldalán formálódott. Arról nem is beszélek, hogy a nagyoknak a közösségi jelenlét nélkül is megvannak a saját bevételi forrásaik, míg a kicsiknek minden egyes ügyfél számít. Nekem az egyik kedvenc példám a testmódosítás-blogot vezető srác, aki biztos vagyok benne, hogy elég sok kuncsaftot gyűjtött csak azzal, hogy blogol, és annak ellenére, hogy sokan nem tudják, milyen a szakmai megítélése, jó vagy rossz. Biztos vagyok benne, ha valaki tetoválás-, piercing-, vagy testmódosítás-szűzen elkezd gondolkodni valami ilyesmin, az ő neve fog elsőként beugrani.
Erre gondoltál, Konrád, a cikkben?

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2010.08.19. 20:52:50

Jelen példa is azt mutatja, hogy az online marketing egy működő eszköze a fórumokon végzett (PR) kommunikáció.

"A megrendelések fele fórumról jön"
és ha tegyük fel megszűnne a topic... Akkor 50% bevétel kiesik?

azabaj 2010.08.19. 21:19:43

@$Norbert$: Nem feltétlenül, hiszen nem aztt állította a srác, hogy a bevételeinek fele a fórumról jön, hanem azt, hogy az ügyfeleinek a fele és ez ugyebár nem ugyanaz.

Továbbá a fórumról érkező ügyfelek hiánya által felszabadult űr kitölthető a "normál" vagy a szóbeszéd útján érkező ügyfelekkel, hiszen egy jól menő vállalkozásnál könnyen megesik, hogy a maximális kihasználtságon üzemel, ezért több ügyfelet nem tud kiszolgálni.

Vagy átmegy más fórumra (az ügyfeleivel együtt), nem kizárt, hogy a jó híre már megelőzte megelőzte. Amúgy meg "a fórum" alatt sem biztos, hogy egy adott fórumot ért.

metmet 2010.08.20. 07:36:50

Filléres ötlet, tetszik, az is kiderül belőle, hogy az autószerelő srác vszinűleg szereti a szakmáját.
Egy ismerősöm sokáig keresett egy burkolót, mert neki spéci igényei voltak, és "nehogy elcsessze a mester azokat a méregdrága lapokat"... Aztán egy olyan mellett döntött, aki küldött neki egy linket a képtárához, amibe feltette az összes általa kicsempézett fürdőszoba fotóját...

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2010.08.20. 08:35:42

Mérési hiányosságot, pontatlan állítást feltételezek.

Ki fogad velem, hogy ezek a az ún. "fórumból" jövő ügyfelek, ezek tulajdonképpen SEO-ból jövő ügyfelek, azaz nem állandó és visszajáró fórumfelhasználók, hanem a Google-be "skoda lámpa" keresést beírók?

A keresésre persze a fórum jön fel, így máris nagyvonalúan SM-nek próbáljuk eladni, pedig ez kritálytiszta SEO.

Ha mérné valaki, ez jönne ki, erre elég magas téttel fogadnék.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.08.20. 13:46:39

@Bánóczy Zoltán: ha az Index fórumai annyira jók lennének SEO-ban, igazat adnék :) Valójában akinek van ilyen autója, az követi a szaktopicot, és ha helyzet van, jelentkezik.

Bánóczy Zoltán · http://seo.blog.hu/ 2010.08.21. 15:46:58

@Konrad: Jöhet a következő érved, lévén az Index Fórum BUT YES, jó SEO-ban:

www.google.hu/search?q=Fiat+Bravo
www.google.hu/search?q=Honda+Jazz
www.google.hu/search?q=Skoda+Felicia
.
.
... vég nélkül folytathatom - és még nem is longtaileket kerestem ide.

Ebben a threadben ez a második tévedésed, vigyázz, háromnál kiestél. :)


süti beállítások módosítása