Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kilátástalanság

Címkék: onlinemarketing ajánló internethungary2010

2010.10.21. csütörtök 21:54 Konrad

Egyik ismerősöm, aki kisebb szakportált üzemeltet, elmesélte, hogy az idei bevételei radikálisan alacsonyabbak, mint a tavalyiak, miközben az oldal látogatottsága jelentősen nem változott. A korábban már említett online marketinges konferencián is kiderült, a portálok féltik a bevételüket: a piac hiába nő, ha a rájuk eső bevétel csökken, mert pl. mindenki kattintás alapon hajlandó csak vásárolni.

A piac igazából nem volt felkészülve arra, hogy alig három év alatt összeomoljon a korábbi üzleti modell. Mert ez nem visszaesés, nem átmeneti gyengülés, ez a korábbi modell vége. Nem lesz már sosem olyan a helyzet, hogy a megjelenés vagy idő alapján történő bannereladás vígan eltart mindenkit.

Azt már látjuk, hogy valahol a 2009-2011 közötti időszak lesz az, amikorra elmondhatjuk: a régi modellnek vége.

De mi a megoldás? Hogyan fognak a tartalomszolgáltatók túlélni? Mit kell az ügynökségeknek csinálni ahhoz, hogy továbbra is életképesek maradjanak? Hová tart a világ?

Az Internet Hungary-n jövőhét kedden arról kell előadást tartanom, milyen lesz az internetes reklám tíz év múlva. Ennek kapcsán nézelődök az elmúlt hetekben, de semmi olyan választ nem látok, ami előremutatna, ami win-win helyzetet jelentene a piaci szereplőknek.

Konkrétan: a következő hosszú hónapokban valaki szívni fog.

Vagy a hirdetők, mert le kell nyomni a torkukon olyat, amit nem annyira szívesen vesznek meg, vagy a portálok, mert le kell építeniük - de ha a portálok szívnak, akkor szívnak az olvasók is, hiszen kevesebb lesz a tartalom -, vagy az ügynökségek, mert olyan alacsony kampánykezelési díjakból kell(ene) megélniük, amiből nem futja a trendy öltönyre és az Evian ásványvízre. Nem szólva a vodkás Red Bullról...

Most még emiatt nem is tudom, pontosan mit fogok mondani jövő héten. Tíz év nagy idő, addig annyi minden megváltozhat, annyi új technológia betörhet, hogy alapjaiban felforgathatja az internetet. És nincs semmi olyan biztos alap, amiből építkezni, kivetíteni lehetne.

Nem tudok mást tenni, mint élni a fantáziámmal, és megírni egy előadásnyi sci-fi-t. És aztán 10 éven át izgulni: vajon igazam lesz?  

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr372389749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

syck · https://twitter.com/sycko 2010.10.21. 22:04:27

szerintem tul sok idot nem erdemes agyalni.

a tokeeros megmarad, a gyengek elhullanak. az uzleti modell nem hiszem, h sokat fog valtozni, lesz harom negy nemzetkozi ugynokseg es csokolom. persze szvsz.

crohned 2010.10.21. 22:05:39

hat csak elojon a Murdoch fizetos modellje megint :)

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2010.10.21. 22:08:38

Nem bízom olyanban, aki vodkás redbullt iszik:)

10 év pedig nagyon nagy idő...

KGyST · http://repules.tumblr.com 2010.10.21. 23:15:49

10 évre előre jósolni :)) Az tényleg jóslás lesz.

Merras · http://miyazakijun.hu 2010.10.22. 00:51:46

SFportal sci-fi meetupon volt egy hasonló előadásod, porold le. :D

dezo · http://devaizoltan.hu/blog 2010.10.22. 10:40:44

Mi a "szakportál"? Ha az, amit én gondolok alatta, akkor bizonyára helyes kis közösséget gründolt össze magának eddigi működésével. Ha van közösség, lesz túlélés.
Ha nincs, el fog pusztulni, és nem is fog nagyon hiányozni senkinek.

Mr.Insider · http://insider.ruul.hu 2010.10.22. 11:45:10

CT után jön a LEAD... még keményebb világ jön. Már sok helyen ezt veszik.

Ha nincs nagy aggregált elérésed, akkor marginálissá válhat a bevételed. hacsak nem találsz vmi tranzakciós modellt magadnak


süti beállítások módosítása