Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Karácsony

Címkék: onlinemarketing

2010.11.19. péntek 21:32 Konrad

Idén az ETARGET kezdte, és már az egyik partnerünk is felhívta arra a figyelmet, hogy nyakunkon a Karácsony. És valóban, bár az időjárás fokozottan igyekszik ezt cáfolni, de napokon belül itt a tél, és minden, ami vele jár. Például a felfokozott vásárlási láz, és ezzel együtt a felfokozott hirdetési kedv is. Pontosabban: a felfokozott hirdetési kedv már most itt van.

Ez két dolgot jelent: kicsit nehezebb jó helyen megjelenést venni, és sokkal drágább is lehet a hirdetésünk a ppc hálózatokban. Az előbbi annyira nem dráma: a display piacon még mindig nincs az a fajta tülekedés, mint volt pár éve (és szerintem már nem is lesz soha). A ppc már érdekesebb lehet. Nagyon sok céget látok, ahol az idei év az első igazán komoly ppc-s év, és ez lesz az első komolyabb karácsonyuk. Pár dolog jutott eszembe, amire érdemes odafigyelni. Íme:

  • Nagyon könnyen elszállhatnak a költségek. Sokkal szorosabb kampányfelügyelet kell ilyenkor. Ez nemcsak azt jelenti, hogy ne engedjük elszaladni a pénzeket, hanem ezt is, nézni kell, mire megy el a sok pénz (melyik szavakra), és megnézni, azok a szavak hoznak-e konverziót. Ha nem, kegyetlenül ki kell kapcsolni. Van olyan szó vagy kifejezés, ami ilyen időszakban napi több ezer forintot is képes elégetni, miközben év közben jól teljesít!
  • Sokkal több a konkurencia. Van, aki ilyenkor kampányol csak. Nem kell mindenáron versenyezni velük, érdemes inkább ráfeküdni a long tailre: több szóra hirdetni. Ha ezt nem tehetjük, akkor figyeljünk arra, hogy míg reggel lehet, sokan konkurálnak velünk, délután vagy kora este már kevesebb konkurensnek marad pénze. Hirdessünk olyankor intenzívebben. Ehhez is kell a folyamatos felügyelet.
  • Nem mindegy, milyen szövegeket használunk. Nagyobb a zaj, de nagyobb az érdeklődés is. Próbáljunk ki minél több dolgot, bátran kísérletezzünk változatokkal! Ilyenkor akár néhány órán belül kiderül, melyik a jó szöveg.
  • És ami a legfontosabb: mérjünk és elemezzünk! Ne csak a Google Analyticset figyeljük, ne csak a kampányjelentéseket nézzük, hanem az üzleti eredményt is. De ne csak úgy általában, hanem napi szinten. És kérdezzük meg a vevőket, ha tehetjük, hogyan találtak ránk!

Persze minden kampány másmilyen, így sokkal konkrétabb tanácsokat nem tudok adni. Tapasztalatunk van dögivel, éppen ezért tudom, ahány cég, annyi lehetőség. Egy biztos: szinte mindenkinek jó az év vége, ilyenkor nagyon sokat költenek az emberek. Ne maradjunk le róla!

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr342460172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ez-a-nick-már-foglalt 2010.11.20. 06:26:54

Nálunk korábban kifejezetten jól működött a PPC hirdetés (Adwords), de idén tavasztól egyszerűen nem éri meg. A tavaly, tavaly előtt még jól működő kulcsszavak ma a többszörösébe kerülnek. (12-14,-Ft helyett a duplája legalább.) De ha új kulcsszavakat keresünk, amikben egyáltalán nincs verseny, végül az derül ki, hogy gazdaságtalan hirdetni rá. Pedig szükség lenne a hirdetésre, - ha nem is most, de majd az év eleji pangásban biztosan.

Kolbert István 2010.11.20. 13:59:31

@ez-a-nick-már-foglalt: Konverziót mértek? Belefér az árrésbe a konverziós költség?
Minőségi pontszámmal hogyan áltok? Általános egyezésekkel dolgoztok? Mióta duplájára emelkedett (25-30 Ft nem feltétlenül vészes a keresési hálózatban) a kattintások költsége, tettetek vmit, hogy optimalizáljátok a kampányaitok?

Érdemes alaposabban belemerülnötök :)

pgo 2010.11.20. 22:42:10

karácsony a bolti kiskereskedelem ünnepe

ez-a-nick-már-foglalt 2010.11.21. 09:59:35

István: A legtöbb kulcsszó 10/10-es minőségi mutatóval rendelkezik, külön landing page van hozzájuk, és a konverziómérés alapján írtam természetesen, hogy nem hozza vissza az árát. A termékek 10-20e Ft érték körüliek, így persze nehezebb kihozni belőlük az Adwords költségét.

numapuma 2010.11.21. 22:15:39

teljesen más téma de érdekes, egy nap alatt rengetegen csatlakoztak:
aletatet.blog.hu/2010/11/21/facebook_csoport_indult_stohl_andras_ellen

Tőzsde oktatás Szeged · http://sinkronprofit.hu/ 2010.12.16. 10:47:01

Ez így van ilyenkor a hirdetéseket és minden ilyen dolgot fel kell vinni a csúcsra hisz sokkal több többletbevétel jöhet ha jokor jo helyen reklámolunk.


süti beállítások módosítása