Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (6) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (8) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (8) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Megafaktor

Címkék: onlinemarketing video

2010.12.13. hétfő 19:47 Konrad

Sokan a #megafaktor címkével jelölik a twitteren azokat a bejegyzéseket, amik az X Faktor és a Megasztár műsorokkal kapcsolatosak. Ez a két műsor mindenképpen az ősz slágere, és megmondom őszintén, még tavasszal úgy döntöttem, kivételesen végig is nézem mindkettőt. Ennek elsősorban nem szakmai okai vannak - egész egyszerűen gyarló módon érdekel -, de természetesen nem tudom nem szakmai szemmel is nézni.

Ez alapján kialakult bennem egy kép. Részben a műsorokról, részben az eredményekről, részben az eredmények fogadtatásáról. És bár nincs vége egyiknek sem, még van néhány óra, amit "ki kell bírni", de azért az összkép már látható.

Először is egy kis nem internetes, de szakmai észrevétel:

Mindkét műsor profi. Alapvetően és elsősorban ez az, ami látszik rajtuk. Máshogy működnek, máshol vannak a hangsúlyok, de nagyon profi munka mindkettő. Ez alatt azt értem, hogy minden a helyén van, mindenki tudja, mit kell tennie, nincsenek nagy bakik, és ami a fő: hétről-hétre milliókat ültetnek le a tévé elé. Tehát érdekes, még akkor is, ha rengeteg benne az üresjárat.

(Mi nem nézünk a gyerekekkel közösen este tévét. Ezért csak akkor tévézünk, ha már ők lefeküdtek. Ilyenkor jobbára felvételről nézzük meg azt, ami érdekel. Nagyon nagy találmány a HDD-s DVD felvevő: az éppen felvett műsort már menet közben el tudjuk kezdeni nézni az elejétől. Viszont a semmitmondó szövegeket, az érdektelenül unalmas kisfilmeket áthajtjuk. És nem egyszer behozzuk a másfél órás "később kezdést"...)

Persze még oldalakat lehetne írni a fenti kijelentést árnyalva, de azt meghagyom másoknak, vannak erre egészen kiváló szakblogok. Áttérek inkább az internetre.

Ami gyakorlatilag nincs. Egyik műsor számára sem terep az internet, bár a Megasztárban többször felmerül (és ilyenkor mindig rá kell döbbenjek, hogy pl. az egyébként nem egy konzervatív Friderikusz mennyire nem ért ehhez a területhez), és az RTL Klub úgy egyébként a háttérben komolyan foglalkozik vele. De.

Miközben mindkét csatorna komolyan készült és a neten megnézhetőek a korábbi műsorok, interjúk, érdekességek, addig a műsorban nem aktivizálják a nézőket, ráadásul - és ez talán a legfurcsább - nem is nagyon tudnak kilépni a megszokott kereteken. Ebben talán az egyetlen kivétel az RTL Klub: nagyon komoly Facebook page-ek működnek, legendásan nagy pl. Király L. Norbert rajongói oldala. Ráadásul kellemes poén a nevében lévő L betűt Like-ra fordítani.

Láthatóan (és a háttérből tudhatóan) komolyan foglalkoznak ezekkel az oldalakkal, külsős emberek építgetik, etetik tartalommal. És ez így jó, így helyes. Így kellene.

Pl. így kellene felpakolni az elénekelt dalokat azonnal a YouTube-ra. (Update: van az X-nek saját csatornája. De valahogy nem azt nézik az emberek...) Hogy mást most ne is mondjak (bár szívesen elmesélem ezt személyes bármely tévé illetékesének is).

Tehát az internetes jelenléten volna még mit faragni. Például a versenyzőknek, mint önálló brandeknek a tudatosabb és profibb felépítése. Nemcsak a 2-3 "könnyű esetnek", hanem mindnek. Mert ebben volna fantázia és pénz is. Ahogy sok egyéb lehetőségből sem csinálnak pénzt, egyébként. Legalábbis nem láttam Király L. Norbis bögrét vagy Nikolasz sapkát kalapot a karácsonyi hirdetések között... Vagy csak én vagyok figyelmetlen?

Végül néhány szubjektív megjegyzés:

Olyan érzésem van, mintha a netes hozzászólási lehetőségek szintetizálnák a butaságot. Úgy általában is, de ezen műsorok kapcsán igazán. Ezek a műsorok ugyanis nem zenei tehetségkutatók, nem a legjobb hangú énekest keresik. Ezek a műsorok szórakoztatni akarnak, érzelmeket kiváltani. Mert ezzel lesz nézettség, ami direkt pénzbe lefordítható.

Tehát elvárni az ilyen-olyan zenei szakmaiságot, az ilyen-olyan hitelességet vagy ne adj isten pártatlanságot egész egyszerűen a műfaj félreértelmezése. Ez kérem egy cirkusz, ahol van nevető bohóc, van síró bohóc és van porondmester is. A műsor készítői szerint is ez nem tehetségkutató, hanem sokkal inkább valóság show.

Vagyok annyira cinikus, hogy azt gondoljam: minél nagyobb a botrány, minél nagyobb a felháborodás, annál boldogabbak a producerek. És talán az sem véletlen, hogy egyik műsorban sincs sima útja senkinek a döntőkig, és "nagy nevek" kiesnek, kiestek. Mert ez így dráma.

Előadás ez emberek, cirkusz, az utolsó szögig megrendezve. És mi vagyunk benne a díszlet igazán. Semmi más dolgunk nincs, mint felháborodni, nevetni, sírni - és küldeni az sms-t. Emelt díjasan, természetesen.

25 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr752513868

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Narancs-futam 2010.12.14. 16:59:16

"Eljön majd a sóm'ba, Ica? -De ugye nem peep? -Nem,night..." Milliárdos gondolatébresztő, némi benzingőzzel és média-hatással fűszerezve: éljen a beszavazó-show!...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2010.12.13. 20:02:12

innen már nem egy ugrás megmagyarázni, miért jo a vv4? :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.12.13. 20:11:13

@cadmagician: vv4-et nem nézem, arról nem tudok nyilatkozni :)

keserumandula · http://sarnyai.hu 2010.12.13. 20:33:23

Egyetértve a hiányosságokkal nekem tetszik az Xfaktor facebookos jelenléte. Írtam is róla:
sarnyai.hu/szemelyes/x-faktorbook

2010.12.13. 21:21:52

@Konrad: megasztár első kettője még érdekes volt számomra, utána már meguntam. xfaktor meg tulrendezett számomra, meg miota mentoroznak, egyszerűen taszit...

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2010.12.14. 14:39:11

Pontosan ugyanezt próbálom mindig elmondani bármelyik ismerősőmnek is aki teljesen felháborodik, hogy már megint micsoda dráma a jó hangút kidobták, a fahangú meg mit keres ott.
Mondom jó hanggal a mikrononállványba kapaszkodni nem nagy truváj. A fahangú meg csinálja a show-t! Mert a műsor erről szól. Ez marad meg a nézőben. Ezért fizet (küldi az SMS-t). Ennyi.

nehogymárne 2010.12.14. 15:28:38

"Olyan érzésem van, mintha a netes hozzászólási lehetőségek szintetizálnák a butaságot."

ezt mondjuk nem nagyon támasztod alá, csak kijelented. ettől persze még lehet igaz, de mivel a műsorokat sem nézem, nem is olvasom a hozzájuk kapcsolódó írásokat. ó, hogy ez is az? akkor bocsi, de olvasom. ja, hogy ez is a butaság szintetizálója? most mér vagy magaddal ennyire szigorú? nem volt ez rossz post csak közhelyes meg felületes. de ha a fentebb idézett kijelentésedre reagálok, hát csak azt mondhatom, hogy a kommentelők (sms-ezők, lájkolók) is csak a szerepüket játszák. valaki producerelt ide egy országot milliónyi konzumidiótával, akik minden héten megnézik a cirkuszt és viszonyulnak hozzá.
meg is érdemlik egymást.

ja, és miért is olyan jó ötlet egy király l norbert bögre? egy stohl andrás köcsögöt még csak el lehetne sózni most egy poén boltban... de az már tényleg ízléstelen lenne.

AnnaKarenina 2010.12.14. 15:33:09

Ilyen alapon nevezhetnénk emberkísérletnek is. Akár a versenyzők, akár a közönség oldaláról. Vagy vehetnénk úgy is, hogy belőlünk csinálnak bohócot, mert mi várunk igaz embermesét és helyette dől a l'art pour l'art profizmus.

randomuser1 2010.12.14. 15:49:15

az érvelésben ott a hiba h bár sokan látják h ez csak egy szórakoztató(időtöltés, pénz, attól függ, kit, mi szórakoztat az életben) műsor, a célközönség aktív részének ez teheccségkutató néven tálalják. Merthát ugye egy gálvölgyisóba nem nagyon lehet beépíteni a "kűgyé esemest h janibácsi jövőhéten is mondjon egy avíttas viccet" blokkot....

AnnaKarenina 2010.12.14. 15:52:36

Kíváncsi lennék az sms-ek számának nagyságrendjére, szerintem még százezres sincs. A többség csak nézi, nem szavaz, a hiteltelenség, szakmaiatlanság pláne visszatartó erő lehet. (A rév esete a vámmal.) Ezért aztán lehet, hogy a bögrebiznisz se indulna be annyira.

IMO 2010.12.14. 16:02:50

@nehogymárne: stohl andrás köcsög:) remek ötlet karácsonyra:)

rubberbandman 2010.12.14. 16:05:06

végre valaki túlmegy a kertévé fos mantrán és tárgyilagosan ír a két csati aktuális sikerműsoráról. az ilyen közösségi cuccokat ejtem, épp elég időt elb.ok a tévé előtt. a net meg: még Nikolas Cohen-előadását néztem vissza jútyúbon, az RTL youtube csatornája egyszerűen botrányos fos minőségű, ezzel csak azt érik el, hogy a népek a júzerek által HD-ben feltöltött klipeket nézik. a mega webes oldala szerintem egész jó. gyerekek nézegették vissza a kedvenceiket, minden gond nélkül navigáltak holott koruknál fogva az olvasás még nem az erősségük.
én már le se merem írni hogy a napokban vettem egy videókazettát(!!!) és mindig arra veszem fel az esti műsort amit aztán fele annyi idő alatt másnap megnézünk. nehéz volt a gyerekeknek megmagyarázni hogy pár percet várni kell, míg visszeteker a magnó :)

AkarkiJ 2010.12.14. 16:20:02

"Tehát az internetes jelenléten volna még mit faragni. Például a versenyzőknek, mint önálló brandeknek a tudatosabb és profibb felépítése. Nemcsak a 2-3 "könnyű esetnek", hanem mindnek."

Ahhoz, hogy mindet felfuttassák, ahhoz túl gyér a kínálat. Egyszerűen nincs annyi amatőr tehetség, aki meg tudna tölteni két ilyen műsort és akire építeni is lehet valamit. Túl középszerűek és túl unalmasak. Ezért van csak 2-3 ember felfuttatva. Szerintem.

AkarkiJ 2010.12.14. 16:25:24

egyébként osztom T. bloggazda megállapítását a hdd-s felvevőről, nagyon nagy találmány - főleg itthon, ahol a megafaktor készítők képesek ilyen baromi vontatott, elnyújtott műsorokat legyártani - ki bírja ezt élőben nézni órákon keresztül?

musi 2010.12.14. 16:27:25

Nem az a baj, hogy ezek nem tehetségkutatók, hanem az, hogy az emberek AZT HISZIK, hogy ez művészet, és ezek zenészek. Nem, ez álművészet, giccs, ahogy te is írtad: cirkusz pénzért. Közben meg a magyarok olyan durva szinten műveletlenek zeneileg, hogy senki nem ismeri a világ legnagyobb zenészeit.

csillámpóni 2010.12.14. 16:27:32

Szerintem meg a konteora való a bazi nagy minden részletében megtervezettség. Mint minden itthon, ez is ahogy esik úgy puffan. De mit is kéne cifrázni?
Jönnek a zombik az agyért, és pont leszarják, hogy jutazsákból, vagy logós sztaniolból kapják. Tiszta kidobott idő és pénz agy helyett remy martenben flambírozott pomerániai kecsegefilének hazudni a cuccot, ha elég kitenni a placcra, azt vigyék.
A nagy játékosok számlájára meg akkor is megy a zsé, ha bukta van, meg akkor is, ha világszám - és nem tévedek nagyot, ha azt mondom így is, úgy is kb. ugyanannyi.
Maga a műsorszolgáltatás amúgy is csak alibi a nagy játékhoz, és annyira lesajnálják a közönségét, hogy nagyon bölcsen szarnak még a minőség látszatára is.
És ennyi.
Kár ezt túlragozni.

sorica123 (törölt) 2010.12.14. 16:28:30

@TwoSheds: és hogy megdöbbennek mégis sokan? Amúgy én se tudtam, hogy elüzletiesedett zenei tehetségkutatónak, vagy cirkusznak nézzem ezeket. Utóbbinak nagyon színvonalasak, habár Megasztárék a bevezető freakshow-val szerintem már bunkók voltak egy kicsit. De haszna annak is volt, az erre fogékonyak okosabbnak érezték magukat, vagy tajtékzottak, vérmérséklet szerint. Mondjuk a népzenész bácsinál már lestem kicsit, hogy mire kell egy, a maga szakmájában elismert plusz kilnecvenakárhány éves dudásnak Megasztár?? Meg a full népzenementes zsűri aranyoskodása? Szóval az gáz volt, akár cirkusz, akár nem. És nem a dudásnak volt ciki első sorban, ő csak csendben vörösödött, mert kurvakukkot nem értett az egészből.
@nehogymárne: hát igen. Ez csak egy megállapítás, nem hiszem, hogy mi lettünk butábbak, csak nagyobb fóruma lett a ráadásul írásban rögzített butaságnak. Is. Hála a jó égnek nem hülye mindenki:)

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.12.14. 16:56:00

egész jó lett, a nótáért a végén külön dícséret!

szanalmas 2010.12.14. 17:25:22

Azért fantasztikus, hogy mikre nem jöttél rá, nehéz volt?!

Elcseszett nick 2010.12.14. 17:34:53

Nem értem a problémát. Ha megnézzük, hogy az emberiség történelmében hogyan alakult ki a zene, akkor azt látjuk, hogy a törzs összegyült, előkerültek a tam-tam (vagy milyen) dobok, és buliztak egyet a zenére. Nem művészeti alkotásnak indult, hanem tömegszórakozásnak.
Na ez is az. Csak régen bunkóval lehetett kiszavazni, ma meg SMS-sel be. :D

fehérsrác 2010.12.14. 18:20:00

Elcseszett nick !

Én inkább asszondanám, hogy spirituális, az emberi fizikai létezés, a lélek jelenlétének valamiféle manifesztációja a hallható zenének nevezett dolog.Emberi érzések, gondolatok, amik eccerűen nem értelmezhetőek materiálisan, ezért
érzelmek hangokban nyilvánulnak meg, hangok érzelmekké fordítódnak le, gondolatébresztőként is hatnak.

A zene ilyen puritán értelmezése(pedig a zeneipar működtetői pontosan tudják, mekkora ősi, zsigeri, ösztöni, cociális részünk a zene)értékteleníti el a zenét.
A cikkíró pedig helyesel ehhez.
...háát igy jutottunk idáig, röpke tizenegykét év alatt.
Low Quality vagyunk mi itten.
Értem én, hogy ezt a "cirkuszt" nem lehet komolyan venni,de ne csesszétek mán el mégjobban a zenét.Nem magyar, meg rtl, meg tv2,hanem ZENE.VAN ÉRTÉKE...már akinek.A cikkíró meg hiába mondja, hogy így van ez jól.Téved.De ha értékmegőrzés nélkül is lehet sok pénzt keresni, akkó mondjuk már el ezt az embereknek is, ők is jobb, ha tudják??!! UGYE?!
Igy értékteleníttetitek ti is el magatokat, mert ez már túl jár a zenén. Már a "dicső" emberi fajról van szó, amiből született a zene.(kultúra)
És ez ember egyre kevesebb.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.12.14. 18:26:27

@fehérsrác: nem állítom, hogy ez így jó. Talán kihallatszik az irónia az írásomból, főleg a végéből.

ryo 2010.12.14. 20:52:32

Ebben a témában sokkal érdekesebb írás még a műsor előtt vesézte az esélyeket - keresési trendek alapján. Itt el lehet olvasni: e-commerce.blog.hu/2010/10/24/x_faktor_vagy_megasztar_harc_a_tvben_es_az_interneten

Tőzsde oktatás Szeged · http://sinkronprofit.hu/ 2010.12.16. 09:53:29

Szerintem semmi rossz nincs abba hogy az X-faktor-nak van facebook-os oldala. Sokan használják a facebookot és így több szavazat is beérkezhet.


süti beállítások módosítása