Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Hogyan fogunk hirdetni 2011-ben?

Címkék: onlinemarketing

2010.12.20. hétfő 13:15 Konrad

Itt az év vége, és ilyenkor jönnek az unalmas és semmitmondó "ez történt 2010-ben" jelegű írások, és persze jönnek a még unalmasabb és még általánosabb "mi lesz 2011-ben" írások is.

Hiszen aki kicsit is a piacon van, az pontosan látja, mi történik: látja, mi volt az elmúlt 12 hónapban, és látja, mi várható az elkövetkező 4-6 hónapban. Ha nem így lenne, akkor már nem dolgozna itt: bukott volna annyit, hogy inkább elmegy napszámban kattintgatni valami tartalom-farmra.

Akkor hát miért írok én is ilyen címmel? Mert azt gondolom, azt talán érdemes leírni, hogy mi lenne szerintem a jó - ami eltérhet attól, ami lesz. Hiszen a piacot lehet formálni, és bár annyira azért nem vagyok nagyképű, hogy azt gondoljam, egy írásommal meg lehet bármit is változtatni, de remélem, egy kicsit elgondolkodik pár ember, aki már talán tud változtatni. Vagy nem. De legalább kiírom magamból...

Tehát a helyes cím ez:

Hogyan lenne jó, ha hirdetnénk 2011-ben?

Persze, erre írhatnám azt az általam is már koptatott beszólást, hogy "okosan". Dehát mindenki azt hiszi, így teszi, aztán... Tehát ezt akkor ne erőltessük. A kérdés ráadásul elsősorban arra akar utalni, hogy változás kellene az idei évhez képest. Legalábbis szerintem.

Korábban már leírtam többször is, mi a baj a piaccal: a túlárazott hirdetések iszonyú kedvezményekkel való eladása, a kattintás alapú fizetések erőltetése, a felhasználói igények teljes ignorálása miatt egyre többen menekülnek mindenféle bannerektől, ráadásként nehezen látjuk, miből lehet akkor pénzt csinálni...

Mert a hirdetésekből lassan egyre kevesebbet. Illetve ez így nem igaz: van itt pénz, csak egyre többet hasítanak ki a külföldiek. A Google és idén már a Facebook is viszi közvetlenül kifelé a hirdetési pénzeket, mindezt olyan hatékonysággal, amire nincs hazai válasz. A mikrovállalkozások, kisvállalkozások igényeire nagyon nehézkesen reagálnak a "nagy" cégek, a terepet szinte teljesen átengedve a PPC-nek és a gagyinak. Én abban bízom, ezen a téren lesz változás. Kell, hogy legyen!

Vagyis remélem, tudunk a korábbihoz képest célzottabban és hatékonyabban is hirdetni. Itt nem arra gondolok, hogy még több CT-t lehessen venni, hanem arra, hogy legyenek olyan megoldások, amik hatékonyak, azonnali eredményt hoznak és kis összeggel el lehet kezdeni a használatukat. A kis összeg alatt néhány tízezer forintot értek!

Vannak ilyen hazai szolgáltatások, de nem igazán fókuszban. A modellek léteznek, használni kellene azokat. Az affiliate megoldások nagyobb elterjedése, a tartalommal támogatott megjelenések, a hirdetési megjelenések optimalizálása kell.

Ugyanakkor kell teret adni a széles elérésnek és a brandépítésnek is. Kell a display, de nem ennyi. Pár hónapja megszüntettem minden hirdetés blokkolást, és ezzel hosszú perceket veszek el az időmből: lényegesen lassabban töltődnek be az oldalak, a flash hirdetések be tudnak annyira lassítani, hogy az már a böngészési élményt rombolja.

Kevesebb, átgondoltabb és mindenképpen olvasó barátabb display hirdetések kellenének. Az iwiw új designjában is a régi bannerek kapták a legtöbb kritikát.

És ha ezek egy része legalább megvalósul, akkor én már elégedett lennék. 2011 szerintem amúgy is átmeneti év lesz. Klasszikus "túl kell élni és tanulni" év.

Lassan itt is van a nyakunkon.

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr422527822

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Jóslatok 2011-re 2011.01.24. 15:33:38

Konrád már kifejtette véleményét a 2011-re szóló jósolós bejegyzésekről, mondván “jönnek a még unalmasabb és még általánosabb “mi lesz 2011-ben” írások is”, de mivel friss bloggernek számítok, azt gondolom belefér, sőt kötelező ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gregasz · http://www.strawberrygoldens.hu 2010.12.20. 14:05:31

Konrád, az affiliate nagyobb térnyerése nem hordozhatja ugyan azt a veszélyt magában, ami a CT esetében is gyakori kritika?

rezo_O 2010.12.21. 10:41:00

szerintem a ppc azert elterjedt, mert azt ertik meg konnyen az emberek. a magyar vallalkozo azt erti, hogy x penzert kap ennyit, de ha mar eletolsz egy roit, keresztet vet, ha meg azt mondod targetaltsag, max felcsillan a szeme, de igy ennyi.
ezzel nem nagyon lehet mit kezdeni, majd tiz ev mulva, ha a most felnovekvo generacio akar majd hirdetni, talan behozzuk. ez a tiz ev lemaradas amugy is jellemzo mind a piacra, mind pedig az igenyekre. egy egyszeru technikai pelda: a vilag "elmaradottabb" resze mar jopar eve elfelejtette a joomla&virtuemart kombot, mint utokepes megoldast, meg a legutolso kezdo marketer sem hasznal wordpressnel rosszabbat (nem mintha barmi baj lenne a wp-vel, sot). Itthon meg ez megy, meg a kula, takolt sajat keretrendszerek, hogy veletlenul se lehessen mashoz menni, folytatni a fejlesztest, ha a fejleszto ceg szokas szerint egy hetig nem valaszol meg a levekre sem.
kicsit sarkitva amugy a facebook es a google a nepszerusegen, es az eleresen kivul talan meg azert viheti el a penzeket, mert ott nem annyira vernek at, mig egy magyar seo szakember siman elker toled 5 kilot VALAMIRE, aminek az eredmenyet nem is tudja garantalni.
arrol nem is szolva, hogy sokszor halal egyszeru feladatokat keptelenek megoldani.
toljak a vagon penzt az adwordsbe meg etargetbe, mikor organikus optimalizalason, webergonomian hatszor annyi jonne vissza.
2011 itthon mindenkeppen a tuleles eve lesz, de peldaul az amerikai (fb, google, stb) piacon siman min. 25%os emelkedes prognosztizalhato.
a tularazott hirdetesekrol meg annyit: minden annyiba kerul amennyiert el lehet adni, ez tok alap dolog, ne jelentsen mar problemat. a problema az, hogy itthon a salesesek eladjak a gagyit is dragan, a semmit szazezrekert, a reszeredmenyeket ketszeres aron.
szerintem a mocskos cegadatbazisok azzal, hogy torzitjak a sok szemettel az osszkepet sokkal nagyobb kart okoznak, mintha egy ugynokseg negyszeres aron ad el ezer lajkot..

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.12.21. 10:54:33

@gregasz: szerintem nem. A CT árazással az a baj, hogy olyan esetekben is a CT árazást használja a megrendelő, amikor nem CT kell neki, hanem "csak" megjelenés, de így vásárolva olcsóbb. Így aztán alapvetően nem kattintásra kitalált kreatívok futnak. Az affiliate esetében viszont más a helyzet, hiszen egy egy megjelenésben csak valami konkrét dolgot tudsz reklámozni, amit azonnal és ott el akarsz adni.

◄ViZion 2010.12.21. 11:23:03

Szerintem egy jó vírusfilm vagy egy PR cikk hatékonyabb mint a flash...
Egyrészt azért, mert (ha jó) akkor megnézem, továbbítom.
A "hagyományos" ilyen-olyan hirdetéseket az adblock és a Ghostery megszűri rendesen...

Nem vagyok tanácsadó, ez csak az én véleményem.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.12.21. 11:27:12

@◄ViZion: nem a hatékonyságukkal van baj, hanem azzal, hogy ezek másra valók.

hobbigyuros · http://testepitoedzesnaplo.blog.hu 2010.12.21. 12:07:45

Egyszerű felhasználóként csak annyit tennék hozzá: Ha csak meglátok egy oldalt, ami tele van bannerekkel meg Google hirdetésekkel, messzire elkerülöm. Myvip-Iwiw profilomat azért töröltem mert a csapból is reklám folyt rajtuk. Tartalmak közé beékelve a leggusztustalanabb...Meg ha betöltök egy oldalt és helyette egy hatalmas reklámfelület jön be, az kicsapja a biztosítékot.
A facebook-on elviselem mert nem villog,nem a tartalom közé teszik és legfőképpen, nem felugró ablakos hirdetés.

zsuzskaa 2010.12.21. 13:58:50

szerintem a következő év a FB költések jegyében fog telni...

Atisp · http://www.netgo.hu 2010.12.21. 16:19:33

Gregasszal értek egyet.
Affilite szerintem rosszabb egy sebességgel, mint a CT. Pl. egy KGFB kampánynál, ahol van TV, óriásplakát, sajtó, már meglévő ügyfeleknek kiküldött dm és internet kampány is ahol ez utóbbi affilite rendszerben megy az közel sem biztos, hogy jó deal. Értem ez alatt a banner megerősít valakit a döntésben, de a kötéshez közel sem biztos, hogy ezt a csatornát fogja választani, hiszem a kampány során találkozik még mondjuk 6 különféle médiacsatornával. (Nekik ugye nincs affilite).

Szerintem az, hogy a többi médiacsatornánál nincs ilyen rendszer (nincs is igazán rá lehetőség) az alapvetően hátrányos helyzetbe kényszeríti az internetes médiát. Jelenleg ez egy olyan lehetőség az internetes médiában, ami nem segít, előrevisz hanem bekorlátoz és versenyhátrányt okoz. Én legalábbis ezt így látom.

gregasz · http://www.strawberrygoldens.hu 2010.12.21. 20:38:35

@Konrad: nagyjából arra gondoltam, amit Atisp írt. Lehet, hogy félreértem a mostanában erősebben megjelenő CT alapú vásárlás, kattintás központú megközelítést nehezményező hangokat (amikkel még akár egyet is értek, bár van pár ellentmondás az érvelésben), amikben az egyik fő motívum, hogy miért is ez/ezek kapnak akkora szerepet az eredményesség szempontjából, miközben egy banner ennél sokkal többet tud/tesz. (ez egyébként igaz, beszéltünk már erről itt is) Viszont a CT-vel a legnagyobb baj nem az médiaoldalon, hogy létezik vagy túl nagy szerepet kap/kapott, hanem az, hogy nem lehet elég drágán eladni ahhoz, hogy megfelelő mértékű bevételt teremtsen, ami meg azért mégiscsak kellene ahhoz, hogy legyen tartalom.
Ha az affiliate még nagyobb szerepet kap, akkor méginkább megnő a távolság a "hagyományos" vs online hirdetések hatékonyságának összevetésekor. Azt meg ne gondoljuk, hogy affiliate rendszerben hajlandóbbak annyit fizetni a hirdetők, amennyit esetleg az valóban ér. Mondjuk ettől én még hiszek az affiliate-ben, online értékesítésben, konverzió alapú marketingben, vagy akár a CT-ben is, pusztán az az érzésem, hogy a jelenlegi értelemben (és áron) vett affiliate még kevesebb pénzt eredményezhet a médiumoknak. Ezért gondolom, hogy a veszélye igenis fennáll.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.12.21. 20:55:03

@Atisp: @gregasz: értem, amit írtok, és igazat is adok nektek az egyik oldalról. De az affiliate szerintem nem az ilyen nagyoknak szól, hanem a kkv-knek. Vagyis a tartalomszolgáltatóknak nagyon határozottan el kellene végre dönteniük, hogy CT nincs, vagy megjelenés/idő alapon lehet venni, vagy van az affiliate, amit viszont konkrét termékre-szolgáltatásra adnak. És az affiliate kkv termék, azzal lehet behozni plusz pénzeket. Brandet nem szabad építeni ezzel.
Tudom, ez így radikálisan hangzik, de ezt látom egy lehetséges útnak. És igen, vannak esetek, amiket ez nem old meg.
Ja, és még egy dolog: ott van az IAB, van arra terep, hogy csináljunk egy árazási reformot. Ne a 15% + 35-50% + bónuszok legyenek a megszokott árak, és ne legyen iszonyú magasan tartott hirdetési ár, hanem bátran felezzünk, felejtsük el ezeket az iszonyú magas százalékokat, és az ügynökségek alakítsák át végre olyanra az árazást, ahol felszámolják a díjakat az ügyfél felé, és nem a bónuszon akarnak hasznot behozni. Ez is radikális ötlet, tudom...

gregasz · http://www.strawberrygoldens.hu 2010.12.21. 21:25:04

@Konrad: szerintem attól függetlenül, hogy konkrét termék/szolgáltatás az affiliate tárgya (másnak nincs is értelme), akkor sem fizet érte annyit egy hirdető, amennyit valóban fizetnie kellene. ha a média oldalra érted a kkv-t ott pedig szerintem szintén ez és kisebb látogatottság (így kicsi bevétel) okoz gondot. Értem, hogy lehetnek bizonyos oldalak és bizonyos termékek/szolgáltatások, amik/akik egymásra találhatnak, de ez nem lesz megváltás. Bár a megoldás a nagyok számára is e körül keresendő sztem, csak kicsit másképp.
A radikális ötletekkel nincs baj (többször is felmerült már, amit írsz), de sajnos szkeptikus vagyok. Azt mondjuk nem tudom, hol bukna el a dolog. Ügyfélnél, ügynökségnél, médiumnál vagy mindháromnál. Hogy miért bukhat el, azt szerintem Te is és más is érti, látja.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.12.21. 21:34:00

@gregasz: a kkv-k alatt azt értem, hogy a nagyoknak is be kell hozniuk a kkv pénzeket. Főleg a mikrovállalkozások pénzét. De erre semmi épkézláb megoldást nem látok most, az ETARGET-en kívül nincs olyan, ami már 100e Ft alatt is működik.

A másikkal kapcsolatban: én is szkeptikus vagyok, de most arról írtam, minek örülnék :/

Benyovsz 2010.12.22. 19:17:34

A hirdetéspiaci igény meghatároz mindent: alakítja, irányítja a piacot. A hirdetői piac a következőt szeretné:
1. vásárlás után fizessen
2. adott idő alatt a lehető legtöbb vásárlás jöjjön létre
3. olyan áron hirdessen, aminek az üzleti megtérülése garantált profitot hoz.
A Google, a Facebook az affiliate stb. hirdetési modelljei ezeket az igényeket csak részben szolgálják ki, de haladnak azon az úton, hogy a fenti igényre a megoldást szállítsák. Ha a megoldás valahol megszületik azonnal integrálják majd (már csak azért is, mert különben az Ő piacukat rontja el). Egyenes következmény, hogy a globális szolgáltató árai lesznek mindig a legalacsonyabbak, mert nagy piacon neki a sok kicsi bevétel összesen sok bevételt jelent (értelemszerűen).
Ha kitaláljuk az igényre a megoldást, akkor vagy lemásolják a globális szolgáltatók, vagy nem tud felnőni egy olyan megoldás, ami nem globális oldalon fut, mert a kis profit kevés lesz számára (egyszerűen nem éri meg).
Egy érdekes esettanulmányt csináltunk a közelmúltban, amit csak azért osztanék meg, hogy visszaigazolja azt, hogy elég nagy gond van az online hirdetési piacon.
Leteszteltünk rengeteg weboldalt (egy konkrét ügyfél kérése alapján)(kicsiket és nagyokat egyaránt), hogy szeretnénk futtatni egy - 1 hónapos CT kampányt náluk (szabad keretből), viszont maximum 30 Ft/CT -áron. Ez 30 weboldal számára ment ki. (Az ügyfél azt gondolta, hogy szerinte Ők is mondanak egy árat és majd megalkuszunk valahogy a kettő között, ezért induljunk alulról).
Az eredmény: 70 % körül elfogadták az ajánlatot (kicsik és nagyok) egyaránt. Egy oldal sem jelezte ezek közül, hogy esetleg magasabb árat tudnánk -e fizetni. A maradék 30% (vagy elutasította, vagy kitért egy más jellegű ajánlatra, amire rá akart rábeszélni).
Hát szomorú, de itt tartunk jelenleg.
Szerintem a kör bezárult a hirdetési piacon.
Mégis valahol hiszek benne, hogy van megoldás, ami mindenkinek jó (csak az észérvek nem erről szólnak egyenlőre).

I Am Online · http://iamonline.blog.hu 2010.12.28. 22:56:27

Nem teljesen értem, miért a hirdetőket szapulja mindenki, amiért a magyar rendszerek helyett Google és Facebook hirdetésekre költenek. Egyszerűen a magyar médiatulajdonosok által nyújtott szolgáltatás is és az ár/érték arány is sokkal rosszabb. Ne lepődjünk meg, ha az eTarget helyett mindenki AdWords-öt használ, ha pontosabban céloz és olcsóbb is. A vállalkozóknak nem lehet azt mondani, hogy a másikat hasunálják, csak mert magyar. Sárga és savanyú.


süti beállítások módosítása