Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Nem vagyok sehol

Címkék: onlinemarketing közösség

2011.01.10. hétfő 17:39 Konrad

Kelt szokott azzal poénkodni, hogy a hazai Foursquare felhasználók száma alulról közelíti a százat, vagyis valójában néhány tucat emberről beszélünk, olyanokról, akik amúgy is elérhetőek Twitteren, Facebookon, blogokban. És bár a helyzet biztosan nem ennyire negatív, de tény, a helymegosztó szolgáltatásokat használók száma egy erős kisebbség csupán. De pont azért, mert elérhetőek a Twitteren, Facebookon, blogokon, sokkal nagyobb a hangjuk, mint a tömegük.

Persze ennek ezer oka van, hogy így alakult. Személyes tapasztalat: amikor közösségi médiát oktatok, azt a legnehezebb elmagyaráznom, mire jó a helymegosztó szolgáltatás. Még a triviális példák sem igazán működnek: értik, amit mondok, de nem tudják, ez mire jó.

És valóban, józan paraszti ésszel nem felfogható, minek kell boldog-boldogtalannal megosztani, én éppen most hol járok? Mert csak? Mert buli? Mert közösség?

Mert divat. Szerintem.

Persze ettől ez még egy fantasztikus dolog, de amúgy úgy hülyeség, ahogy van. Nekem, meg sokunknak. Másoknak meg az életük részévé vált (ahogy nekem a Twitter, igen). Csak talán belőlük kevés van. Néhány tucatnyi... Erre pedig nehéz üzletet építeni.

Egyébként én kipróbáltam a Foursquare-t, olyan másfél-két hónapig folyamatosan bejelentkeztem mindenhonnan. Jó volt, tetszett, meguntam. Nem kaptam semmi olyan pluszt, semmi olyan egyedit, amitől érdekes maradt volna. Bár biztosan bennem van a hiba, és talán újra el kellene kezdeni?

Mert valójában azok számára, akiknek a közösségi média az életük része, a Foursquare pont annyira magától értetődő és használt dolog, mint nekünk az email, az sms vagy maga a mobilhívás. Van egyre több olyan ember, akiknek nem kérdés és nem divat a helymegosztás, hanem olyan praktkus szolgáltatás, ami egyrészt szórakoztató, másrészt haszna is van. És ha ez a réteg elég nagy - vagy vásárlóerőben elég erős -, akkor nagyon hamar a cégek is felismerik a megoldás hasznosságát. Addig csak egy-két olyan hely van idehaza, ahol egy bejelentkezés kedvezményt vagy ingyen sört jelent.

Már azoknak, akik tényleg benne vannak a néhány tucatban. Mi többiek meg maradunk elavultak, és senki nem fogja tudni, éppen hol vagyunk.

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr362574649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KGyST · http://repules.tumblr.com 2011.01.10. 17:58:13

A helyzetmegosztásnak akkor lenne igazán értelme, ha látod, h mások is vannak ugyanott, ehhez viszont tipikusan kell(ene) egy kritikus tömeg, ami biztos nem 100 fő.

greg03 2011.01.10. 18:12:34

Igen, én is a kritikus tömeg hiányában azonosítom az unalmassá válást. Szerintem áttörést a Facebook Places hozhat. Ott már eleve adott a tömeg, és már a marketing felhasználás is éledezik. Remélem, minél előbb eljut hozzánk, és nyomathatunk új mechanizmusokat a promóciókban.

Lévai_Richárd · http://facebook.com/fbtippek 2011.01.10. 18:46:38

A Facebook Placesben látom én is az esélyét ezeknek a szolgáltatásoknak, de nem elsősorban a tömeg, hanem az üzleti háttér miatt.
Rögtön be fog jelentkezni egy csomó ember, ha kap érte kedvezményt egy olyan megoldáson keresztül, ami amúgy is rajta van a telefonján.
Mert Facebook app sokaknak már most is van, de külön foursquare-t nem fognak telepíteni csak ezért a tömegek.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2011.01.10. 18:56:23

Teljesen egyetértek azzal, hogy csalódtál benne, sok értelme nincsen, biztonsági rés a saját értékeidre nézve(tudják mikor nem vagy otthon) és nem ad plusz értéket, csak melót (bejelentkezések).

Magyarországon 3000 felhasználója van. (2010. 11.) és jól mutatja, hogy mennyire veszi fel a fiatal réteg (aki talán a célközönsége a szolgáltatásnak), hogy a 2010-es BalatonSound-on tesztelték és 25000 látogatóból 91 felhasználó jelentkezett be 207 alkalommal.

pollner · http://soreo.biz 2011.01.10. 19:43:01

Szerintem a helymegosztó (check-in) szolgáltatások akkor lesznek érdekesek, ha társul hozzájuk még valami plusz. Egyébként nem jobb a helyzet a helyfüggő szolgáltatásokkal, vagy a helyfüggő marketinggel sem. Mindenki mondja, hogy "ezeké a jövő", de még a legfejlettebb országokban is csak 8% körül van a felhasználók aránya. Erre nehéz bármit is alapozni, de a nincs semmi, mi vonzaná oda az embereket. Klasszikus tyúk-tojás dilemma. (

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2011.01.10. 21:19:46

Föl nem foghatom, hogy az asszonyon kívül (sőt, olykor még neki sem, ehhe) kinek, miért kellene megosztanom a hollétemet.
Főként a fiatalokra jellemző nagyobb közösségek, baráti társaságok esetében viszont erősen hasznosnak érzem. Ám később, ahogy ez kritikus tömeg alá csökken a családalapítás során stb. ki tudja, a megszokás életben tartja-e ezt a szolgáltatási kört.
Anno, amikor a net beköltözött az otthonokba, az emberi természet megejtően szép választ adott az elgépiesülésre: életet vitt belé, megjelent a web2 (és már ez a szó is elavult :) ).
Ugyanebben a folyamatban bízom: az emberi természet intimitási igényére is. Hogy lesz talán egy bizonyos határ.

Milán Bp · http://htcdesire.blog.hu 2011.01.11. 00:28:00

Londonban több kávézóban, étteremben is találkozhatsz olyan felirattal, miszerint 10-20% kedvezményt kapsz a fogyasztásod árából, ha becsekkolsz Foursquare-n. Így már mindenkinek megvan a motiváció: te spórolsz, a vendéglátó-helynek pedig nem csak reklám, hanem referencia: gyere ide enni-inni, mert a haverjaid is ide járnak.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.01.11. 00:33:30

@Milán Milán: yes. Amint Londonban járok, fogom használni.
Sőt, ha ez nálunk is elterjed, akkor itt is :)

S.Nicole 2011.01.12. 15:39:36

A FB places itthoni megjelenése lendíthet ezen a tendencián, s ha még kedvezményeket is kaphatok, akkor tuti, hogy használnám:)

Andraman · http://okospista.blog.hu 2011.01.13. 11:27:47

A fb places egyszerűen unalmas, ezt több embertől is hallottam megnyilatkozni, persze van benne lehetőség bőven, mivel facebookon keresztül jóval több ember ismerheti meg a lokalizációs szolgáltatásokat. Sztem. a 4square nagyon feljövőben van kis hazánkban, egyre több emberről tudok és nem csak az ismerősi körömből akik elkezdték használni. Piacot akkor fog teremteni csak igazán, ha magát a 4squaret észreveszik a hazai eladók és hálózatok, az éjszakai életben főleg a szórakozóhelyek tekintetében látok nagy potenciált itthon...

nemzetikonyvtar · http://nemzetikonyvtar.blog.hu 2011.01.13. 17:24:24

@Konrad: Mi most kaptuk meg az original matricát levélben a foursquare-től, melyet kiragasztottunk a könyvtár bejárati ajtajára: http://twitter.com/#!/nemzetikonyvtar/status/25537989002141697

Eddig 17-en jelentkeztek be, várunk tippeket, visszajelzéseket a felhasználóinktól, képeket is lehet csatolni csekkoláshoz. Kedvezményeket is adunk majd a 4square-eseknek. Kiállításokat olcsóbban látogathatnak, az OSZK boltban kaphatnak kedvezményt. Ismerkedünk az eszközzel és szeretjük.
A könyvtár mint divat? Jól hangzik.
üdv Tóth Péter


süti beállítások módosítása