Képzeld el azt, hogy rákattintasz kedvenc helymegosztó alkalmazásodra, mondjuk a Foursquare-re, és ahogy kilistázod azt, hova akarsz bejelentkezni, egy 8-10 oldalas lista ugrik fel. De nem ám azért, mert annyi értékes hely van a közelben, hanem mert már az összes létezi kis és nagyvállalkozás, bolt és kocsma fönt van 4squre-en, mert mind azt hallották, hogy annak mekkora a marketing értéke.
Ráadásul a kisvállalkozások nem sokat szaroztak. Nem azt írták föl, hogy Kontyalávaló Bt., mégcsak azt sem, hogy Sarki kiskocsma, hanem pl. ezt: Forralt bor 150,- Ft.
És most képzeld el, hogy be akarsz jelentkezni. És választhatsz a fenti "Forralt bor 150,- Ft", az "Akciós téli gumi", a "TV-t kamatmentes hitelre", a "3at fizet 4et vihet" és a "Minden pénteken all eat nap - Sanghaj büfé" helyek közül. Jó lesz?
Utálni fogod, de nagyon. Én legalábbis utálnám.
Márpedig ha tényleg mindenki használni fogja ezeket a szolgáltatásokat, akkor nagyon hamar meg fogják ezt ugrani a cégek. És nem lehet majd meggyőzni őket, hogy ez nem erről szól. Főleg, mert ők is látják, egy-egy bejelentkezés megjelenhet a Twitteren és a Facebookon is. Nincs az a meggyőző magyarázat, ami miatt erről egy cég lemondana.
És ez lesz a helymegosztás halála. Vagy az ok, hogy bevezessék a 2.0 verziót...
Utolsó kommentek