Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Átverés a Google nevében?

Címkék: google onlinemarketing

2011.02.07. hétfő 22:37 Konrad

Fantasztikus ajánlatot hozott a pósta. Szinte visszautasíthatatlan. Nézzük csak:

Üdvözöljük a Google AdWords rendszerében!
Ajánlatunk:
A Google keresési hálózatán (szponzorált link) való megjelenés.
 

Eddig oké, nézzük:

A szolgáltatás díja már 20.000-Ft+áfa/év-től elérhető az ön számára!!!

Oké, ez biztos valami beetető ár.

Az ár 2 keresési kulcsot tartalmaz. További kulcsok 7500,-+áfa/db/év igényelhetők. Fenti árak régiós keresésre vonatkoznak ( a keresési kulcsban szerepel pl. Szeged), országos keresés díja ezek duplája. A szponzorált link a találati lista lapozása esetén is az első oldalon marad. Az első oldalon való szereplés lehetősége korlátozott!!

Wow! Mit is jelent ez? Fordítsunk! Keresési kulcs: keresési kifejezés. A 20 ezer forintból kettő ilyet adhatunk meg. Ez eddig oké. De azt is mondja, regionális, vagyis... vagyis franc tudja. Benne kell lennie, hogy Szeged? Vagyis ha én most megrendelek egy olyat, hogy garázskapu, akkor azt nem lehet ennyiért, csak a duplájáért, de a garázskapu Szeged már lehet ennyi? Vagy lehet garázskapu, de csak regionálisan jelenik meg a hirdetésem? Nem világos.

Na most a folytatás is vicces. A szponzorált link "az első oldalon marad". Miért vicces? Mert ez a folytatás:

A találati lista mozgásban van, a szponzorált link állandóan a jobb oldalon van akkor is, ha a találati oldalt ellapozzák.

Tényleg? De egy kicsit előbb azt írta, hogy mindig az első oldalon marad. Akkor most hogy is van ez? Mert ugye a jobb oldali lista ráadásul nem is marad mindig ott. Tehát akkor ez most így nem igaz, ugye?

Nade most jön szegény AdWords rendszer totális megszexualizálása:

Nincs klikkelési dij, nincs limit, mindössze egy éves díj van.

Egyébként ez az a mondta, ami kapcsán írt is egy kedves ismerősöm, hogy ez akkor most hogy lehet? Van olyan opció, hogy valaki szerződést köt a Google-el úgy, hogy fix megjelenést ad?

Vagyis ez a mondat egyértelműen átverés. Mert én azt értem, hogy mire gondolnak, de ami átjön az valami más. Ugyanis - de ugye ezt itt nem kell magyarázzam - a Google AdWords rendszerében NINCS FIX MEGJELENÉS. Olyan van, hogy keveset keresett kulcsszavakra akár egy évig is meg tudok jelenni, de számoljunk csak: a 20.000,- Ft mondjuk két keresőkifejezésre, és számoljunk egy kattintásra mondjuk 10,- Ft -ot (ami erősen alá becslése a valós díjnak). Akkor ez 2x 1000 kattintást jelent. Osszuk el ezt 365-el, így azt kapjuk, hogy egy nap 2-3 kattintásra van pénz kereső kifejezésenként. És ha aznap többen kattintanak? Ha volt 3 katt, akkor utána már nem jelenik meg, ezt jól tudjuk. Akkor mégsem fix a megjelenés? Vagyis nem lesz állandóan kint a hirdetés, következően a Google működéséből, igaz?

Ide másolom azért a levél végét is, legyen teljes a kép:

A keresési kulcsok, a bannerek szövege változtathatóak tetszés szerint többször is, ez díjtalan! Sőt! Ha a rendszer az analizálás során azt mutatja, hogy ezekre a keresési kulcsokra kevés a keresés, akkor mi jelzünk, hogy változtatás szükséges! Áraink 2010-ben kötött szerződésekre érvényesek és 365 napig tartanak. További információt az alábbi képviselőnktől kaphat: (...)

Érdekes, nem? Főleg, ha ezek után elolvassuk a lap alján lévő apró betűs részt is:

Ezen hirdetés nem minősül hivatalos ajánlat tételnek, a pontos árak és feltételek az üzletkötőtől és a szerződésből tudható meg!

Barátságos, nem? Vajon nevezhetjük ezt a levelet lazán átverésnek? Érdemes nagyon odafigyelni. A Google most indította az igazán hiánypótló kkv programját, a csapból is az fog folyni, mennyire érdemes a neten hirdetni - náluk. És nagyon nem mindegy, hogy a valóságot ismerik meg a cégek vagy ilyen kamuajánlatokba verik el a kevés hirdetési költségüket.

Egyetlen egy szerencséje van a cégnek: nem látom a papíron a Google logót, vagyis szerencséjükre nem éltek vissza ezzel. Mert egyébként a Google is figyel erre. Így aztán, ha valaki azt látja, hogy egy-egy cég a Google képviselőjének adja ki magát, ha valaki azt látja, visszaélnek a Google nevével, akkor bátran be is jelentheti ezt. Hogy hol?

A Google-nek erre is van megoldása. ITT.

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr442645653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsolt.k 2011.02.07. 22:45:12

szanalmas, ez a legjobb szo ra.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2011.02.07. 23:27:32

Oké, Te így levezeted, de lesz olyan, aki majd benyeli. Nem mindenki ért az Adwords-höz.

A minden oldalon ott marad jobb oldalt tényleg vicces :)

algi 2011.02.08. 00:27:24

De miért akarna egy értelmes ember egy közvetítőn keresztül hirdetni, amikor ott a Google honlapja?! Ezt nem értettem soha. (Meg azt, hogy miért kell a neten rendelni gyógyszert, ha van patika.)

Egyébként persze, hogy lesz, aki benyeli, de az mást is benyel, arra nincs orvosság. Az idézetek megfogalmazása is nevetséges, komoly üzlet így nem fogalmaz.

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2011.02.08. 05:16:40

SOKAN BENYELIK.
Nekem kollégáim is át szoktak küldeni ilyeneket (akiket egyébként más tulajdonságaik miatt tisztelek), bazz, ez kurvajó.
Amellett, hogy megvetem, és én is okádok ezektől, muszáj belegondolnom, hogy nagyon sokan nem értik ezt az egész "Adwords-ügyet", és nem csoda, hogy vannak, akik megpróbálják még érthetőbben megfogalmazni, nem is biztos, hogy átverési szándékkal.
Ott, ahol nincs külön online-os ember, könnyen benyelhetik.
Ezért kell tényleg örülni a kkv-s programnak, csak elérjen minden érintetthez, én azért drukkolok.

weinenberger (törölt) · http://www.stewe.hu 2011.02.08. 16:09:52

A gond a tájékozatlanság és a hozzá nem értés hiánya. Ezen cégek ezt használják ki, mert olyan a közeg, hogy simán megtehetik. Az ajánlat sajnos annyira kedvező, hogy sokan ész nélkül belevágnak.

snr 2011.02.08. 17:33:23

Ilyen cég rengeteg van. Kb. hetente keresnek telefonon kereső optimalizálás miatt. A kedvencem az amikor úgy hívnak fel hogy "jó napot kívánok, a Googletől keresem".
Az e heti jelentkező napi 240 Ft-ért ígér komplett Adwords kampányfelügyeletet. Tényleg ez jó ár?

telefonko:zpont 2011.02.09. 09:56:12

Engem tegnap hívtak is ezzel az ajánlattal erről a számról: +36309290106

tothzoli · http://www.facebook.com/tothzoli 2011.02.09. 21:30:54

Hol lehet velük szerződést kötni? Én komolyan keresem ezt, ennyi pénzért legalább 10 weboldalt befizetek FIX díjra :) Konrád kiadod a céget, felkeresném, azért is, hogy kikérdezzem, és megosztom a tapasztalataimat.

emmy7 2011.02.09. 23:13:31

Engem is megkerestek, sőt még megmutatták hogy van neki Google professional logójuk. Google kiemelt szerződött partnereinek mondták magukat, ráadásul nem is akármilyenek, magyarországon ők az egyetlenek akikkel google ilyen szerződést kötött. Aztán gyorsan bemásoltam nekik a GAP felhasználási feltételeit, valamint ezt:
"A Google Advertising Professionals program képesített tagjaként kerülnie kell az olyan viselkedést, amely árthat a Google márkának, vagy amely félrevezetheti vagy megkárosíthatja ügyfeleit (a hirdetőinket)...korlátozások vannak érvényben a következő esetekben is: nem világos árképzés; a Google-lal való speciális társulás állítása; annak állítása, hogy Ön egy Google viszonteladó.

Aztán megkértem hogy kerüljenek el de nagyon messziről, mert véletlenül kedvem támad írni dublinba és leshetik a logójukat.
Azóta ezek valahogy csendben vannak, legalábbis én nem hallottam felőlük :-)

mooneye · http://tuskevar.eu 2011.02.23. 10:17:41

Én már a 2 meg 3 felkiáltójelnél dobtam volna a kukába, komoly cég (pláne a google) ilyet nem ad ki a kezéből.


süti beállítások módosítása