Fantasztikus ajánlatot hozott a pósta. Szinte visszautasíthatatlan. Nézzük csak:
Üdvözöljük a Google AdWords rendszerében!
Ajánlatunk:
A Google keresési hálózatán (szponzorált link) való megjelenés.
Eddig oké, nézzük:
A szolgáltatás díja már 20.000-Ft+áfa/év-től elérhető az ön számára!!!
Oké, ez biztos valami beetető ár.
Az ár 2 keresési kulcsot tartalmaz. További kulcsok 7500,-+áfa/db/év igényelhetők. Fenti árak régiós keresésre vonatkoznak ( a keresési kulcsban szerepel pl. Szeged), országos keresés díja ezek duplája. A szponzorált link a találati lista lapozása esetén is az első oldalon marad. Az első oldalon való szereplés lehetősége korlátozott!!
Wow! Mit is jelent ez? Fordítsunk! Keresési kulcs: keresési kifejezés. A 20 ezer forintból kettő ilyet adhatunk meg. Ez eddig oké. De azt is mondja, regionális, vagyis... vagyis franc tudja. Benne kell lennie, hogy Szeged? Vagyis ha én most megrendelek egy olyat, hogy garázskapu, akkor azt nem lehet ennyiért, csak a duplájáért, de a garázskapu Szeged már lehet ennyi? Vagy lehet garázskapu, de csak regionálisan jelenik meg a hirdetésem? Nem világos.
Na most a folytatás is vicces. A szponzorált link "az első oldalon marad". Miért vicces? Mert ez a folytatás:
A találati lista mozgásban van, a szponzorált link állandóan a jobb oldalon van akkor is, ha a találati oldalt ellapozzák.
Tényleg? De egy kicsit előbb azt írta, hogy mindig az első oldalon marad. Akkor most hogy is van ez? Mert ugye a jobb oldali lista ráadásul nem is marad mindig ott. Tehát akkor ez most így nem igaz, ugye?
Nade most jön szegény AdWords rendszer totális megszexualizálása:
Nincs klikkelési dij, nincs limit, mindössze egy éves díj van.
Egyébként ez az a mondta, ami kapcsán írt is egy kedves ismerősöm, hogy ez akkor most hogy lehet? Van olyan opció, hogy valaki szerződést köt a Google-el úgy, hogy fix megjelenést ad?
Vagyis ez a mondat egyértelműen átverés. Mert én azt értem, hogy mire gondolnak, de ami átjön az valami más. Ugyanis - de ugye ezt itt nem kell magyarázzam - a Google AdWords rendszerében NINCS FIX MEGJELENÉS. Olyan van, hogy keveset keresett kulcsszavakra akár egy évig is meg tudok jelenni, de számoljunk csak: a 20.000,- Ft mondjuk két keresőkifejezésre, és számoljunk egy kattintásra mondjuk 10,- Ft -ot (ami erősen alá becslése a valós díjnak). Akkor ez 2x 1000 kattintást jelent. Osszuk el ezt 365-el, így azt kapjuk, hogy egy nap 2-3 kattintásra van pénz kereső kifejezésenként. És ha aznap többen kattintanak? Ha volt 3 katt, akkor utána már nem jelenik meg, ezt jól tudjuk. Akkor mégsem fix a megjelenés? Vagyis nem lesz állandóan kint a hirdetés, következően a Google működéséből, igaz?
Ide másolom azért a levél végét is, legyen teljes a kép:
A keresési kulcsok, a bannerek szövege változtathatóak tetszés szerint többször is, ez díjtalan! Sőt! Ha a rendszer az analizálás során azt mutatja, hogy ezekre a keresési kulcsokra kevés a keresés, akkor mi jelzünk, hogy változtatás szükséges! Áraink 2010-ben kötött szerződésekre érvényesek és 365 napig tartanak. További információt az alábbi képviselőnktől kaphat: (...)
Érdekes, nem? Főleg, ha ezek után elolvassuk a lap alján lévő apró betűs részt is:
Ezen hirdetés nem minősül hivatalos ajánlat tételnek, a pontos árak és feltételek az üzletkötőtől és a szerződésből tudható meg!
Barátságos, nem? Vajon nevezhetjük ezt a levelet lazán átverésnek? Érdemes nagyon odafigyelni. A Google most indította az igazán hiánypótló kkv programját, a csapból is az fog folyni, mennyire érdemes a neten hirdetni - náluk. És nagyon nem mindegy, hogy a valóságot ismerik meg a cégek vagy ilyen kamuajánlatokba verik el a kevés hirdetési költségüket.
Egyetlen egy szerencséje van a cégnek: nem látom a papíron a Google logót, vagyis szerencséjükre nem éltek vissza ezzel. Mert egyébként a Google is figyel erre. Így aztán, ha valaki azt látja, hogy egy-egy cég a Google képviselőjének adja ki magát, ha valaki azt látja, visszaélnek a Google nevével, akkor bátran be is jelentheti ezt. Hogy hol?
A Google-nek erre is van megoldása. ITT.
Utolsó kommentek