Ziegler Gábor: (...) Annak is komoly jelentősége lehet, hogy más médiatípusokkal összehasonlítható mutatókat tudjunk mutatni nekik. Ezért indult el például az egységes mérési koncepció az Ipsos-Gemius konzorciummal. Valószínűleg iparági szinten többet kellene az kutatásokra is költeni, hogy pontosan be tudjuk mutatni ezeknek a hirdetőknek az online piacot.
A kiemelt rész a gyakorlatban azt jelenti, hogy a meghatározó hazai tartalomszolgáltatók és ügynökségek az Ipsos-Gemius konzorcium mérési eszközeit használják a látogatottság, olvasottság mérésére, és ezen adatokat auditált adatokként elfogadja a piac.
Új website-ja mellett új szolgáltatást mutatott be konferenciáján a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (Matesz). A Digital-Audit keretében a nyomtatott sajtótermékek digitális másainak (replikák) terjesztési adatait auditálja a szervezet.
Jelenleg három kiadó auditáltatja ilyen módon a digitális replikáit: az Inform Média, a Metropol és a Népszava. A kiadóknak ez azért lehet érdekes, mert így nagyobb össz példányszámot tudnak kommunikálni, ami a hirdetési bevételre is hatással lehet idővel.
Ez a gyakorlatban azt jelenti... mit is jelent? A felsorolt kiadók egy olyan szervezet segítségével, akinek a feladata a pontos tisztánlátás elérése lenne a példányszámok tekintetében, megkavarják a szart, és olyan adatokkal jönnek elő, amik "nagyobb össz példányszámot tudnak" mutatni. Miközben van a piacon elfogadott, jól működő mérés és audit, a szakmai szabályok és technológiai sajátosságok figyelembevételével.
Érti ezt valaki?
Főleg így:
Mint Liviu Burlacu a zárszavában elmondta: az látszik, hogy már most elavult a rendszer, amin annyit dolgoztak.
Gratulálni tudok, tényleg.
Utolsó kommentek