Ez a webkettőzés úgy tűnik nagyon eltűnt a közbeszédből. Az általános online marketing illetve a közösségi médiás előadásaim egyik része, hogy elmagyarázom, mi az a Web 2.0. Azzal a céllal, hogy tisztába tegyem, mit takar ez a fogalom.
Épp csak az a baj, hogy mostanában nincs mit tisztába tenni. Ma másodjára voltam olyan hallgatóság előtt, akik nem tudták, mi az a webkettő. Nem is hallottak róla.
Ugyanis amikor ideérek az előadásban, megkérdezem, ki az, aki hallotta ezt a fogalmat. Korábban már volt egy esetem, amikor fiataloknak adtam elő (23 alattiak), és nem hallották a webkettő kifejezést (16-ból talán kettő tudta). Ma idősebbeknek (zömmel 40+) adtam elő, és itt 14-ből 14 nem is hallotta a fogalmat.
Meglepő? Nekem nagyon az. Buták lennének? Egyáltalán nem. Én vagyok a szakbarbár, nekem triviális ez a fogalom. Úgy tűnik, a nagy internet penetráció hozza magával azt is, hogy nagyon sokan egészen mást látnak az internetben, és az ilyen számunkra alap fogalmakat még csak meg sem hallják.
Baj lenne ez? Egyáltalán nem. Sőt, azt gondolom, itt az ideje átdolgozni a kezdőknek szóló előadásaimat. Mára az internet nem egyesek szórakozása, hanem sokunk mindennapi eszköze. És mára nem megtanuljuk használni, hanem egyszerűen csak használjuk, mint a DVD-t vagy a TV-t. Mert ott van és mert hasznos.
Mainstrem lett ez az egész miskulancia.
Utolsó kommentek