Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Mások vagyunk

Címkék: onlinemarketing

2011.03.04. péntek 23:53 Konrad

Ma még igazi vadnyugat van itt nálunk. A felhasználók nagy részének fogalma sincs arról, hogy ki és hogyan tud élni és visszaélni a személyes adataival. Boldog-boldogtalannak megadjuk az e-mail címünket, like-olunk mindenféle vicces és hasznos cikket, szolgáltatást - bármit.

Ugyanakkor tőlünk nyugatabbra mintha kicsit átgondoltabb népek lennének. Így aztán egy szerencsejáték vagy egy pénzügyi szolgáltató nem is nagyon tud aktívkodni a közösségi oldalakon: a felhasználók úgy gondolják, senkinek semmi köze ahhoz, hogy ő fogad valamire vagy éppen melyik bank ügyfele.

És ez egy nagyon fontos dologra ráirányítja a figyelmet: az internet használatnak nemcsak technológiai és elérési korlátai vannak, ha marketinges aktivitást tervezünk. A viselkedésbele, kulturális és egyéb speciális (pl. egyedi szokások) korlátok is olyan erős befolyásoló erővel bírnak, hogy kudarcba fulladhat az aktuális kampányunk.

A dolog attól igazán érdekes, hogy ezek a tényezők ráadásul ország specifikusak. Míg egy megoldás jól működik nálunk, egyáltalán nem biztos, hogy akár egy szomszédos országban működik. Gondoljunk csak arra, mennyire más lehet a piac:

Figyelemreméltó trendek rajzolódnak ki szomszédainknál, Csehországban „tapsvihart” indított egymás ellen a legnagyobb internetes kereső, a Seznam.cz, és a Google, Szlovákiában pedig helyreállt az online hirdetési piac növekedése, 7,7%-ot vert rá 2009-re 2010.

 

 

29 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr892711595

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Merras · http://miyazakijun.hu 2011.03.05. 00:11:49

Szexpartner kereső találataira Like / Share gombok, hmmm? :)

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2011.03.05. 04:51:05

Ez a Seznam örök példa. A közelmúltban még Google volt a motorja, erre erősen emlékszem, mert volt egy index cikk is erről, és írtam a szerkesztőnek, hogy take care, és ki is javította ezzel a cikket.
Ahogyan a ppc-t kezelik, az durva másolás, a motorjuk lehet már saját, nem tudom, de a szörcs óta, ugye... kifelé most a Bing a motorjuk.

Az "adwordszükön" terveztem már hirdetni, ki akartam próbálni pusztán kíváncsiságból is, csak elakadtam, nem találtam meg a nem csehül szóló logint.

balazsman 2011.03.05. 22:30:45

"tőlünk nyugatabbra" ugyanolyan birkák az emberek, mint itt... lájkolnak, megosztanak, csatlakoznak ész nélkül, fizetéshez megadják kártyaszámukat telefonon beolvasva (számomra ez egy agyrém, még ha kényelmes is)

Asszem 2011.03.05. 23:03:47

Mégis ezt a kioktató és lekezelő véleményt a magyar netezőkről mire alapozod? Személyes tapasztalat? Anekdotikus esetek? Spekuláció? Vagy kutatások?

VAgy nem igazán értem, mi a bajod.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.03.05. 23:07:23

@balazsman: mondjuk úgy: máshogy birkák.

@Asszem: személyes tapasztalat, kutatások stb. Nézd meg a statisztikákat, pl. És nincs semmi bajom.

Asszem 2011.03.05. 23:08:53

@Konrad: kíváncsivá tettél, mutasd meg légyszi, hogy te milyen kutatásokra és statisztikákra alapoztad ezt a véleményed.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.03.05. 23:18:28

@Asszem: köszi a kérdésed, de nem. Sem időm, sem kedvem végignyálazni az elmúlt bő fél év összes cikkét, amit elolvastam.

serwer 2011.03.05. 23:26:23

Hogy tőlünk nyugatabbra mi van, azt nem tudom, de itthon van egy erős kettősség.
Ha egy olyan fórumról kap reklámlevelet a tag, ahol regisztrációkor elfogadta ezt a feltételt is, akkor fel van háborodva.
Ugyanakkor egy pontgyűjtő kártya regisztrációkor olyan adatokat is megad, amit még a házastársa sem tud.

Tehát a spammelhető e-mail címre érkezett levélet tartják veszélyesnek, nem a teszkónak, supershopnak, stb-nek megadott személyes adatokat, ami alig megy át párszáz ember kezén...

Egyetértek Konráddal, de azzal a kitétellel, hogy a hazai netezők rossz irányba védekeznek.

hallari 2011.03.06. 00:03:38

@serwer: Ezt én még tovább differenciálnám személyes tapasztalatok alapján. Minél alacsonyabb végzettségű valaki, annál kiszolgáltatottabb. Nem használ vírusirtót/tűzfalat, az adatait nem védi, a jelszava mindig ugyanaz és a fél baráti köre tudja, míg egy felsőfokú végzettségű ember ezeket a hibákat többnyire kikerüli, bár köztük is vannak kevésbé óvatosak. És nemek szerint is van különbség: a nők többnyire hajlamosak szenzitív adatokat kiadni közösségi portálokon. A férfiak pedig gyakrabban válnak elszenvedőivé a "nigériai csalás"-nak, online nyerőakcióknak, befektetési ajánlatnak vagy vesznek hamisított márkás cuccot, gyógyszert (jellemzően cialis, viagra).

Asszem 2011.03.06. 00:47:48

@Konrad: értem, ahogy gondoltam.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.03.06. 00:50:17

@Asszem: nézd, hidd el, nem alap nélkül írtam a fentieket. Persze, igazad van. Azt hiszel el, amit akarsz, mindannyiunknak megvannak a saját prekoncepciói :)

gitáros 2011.03.06. 01:14:00

@Asszem:
Szemellenző le, "nemzeti büszkeségből" kicsit vissza, és te is meglátod... :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.03.06. 05:05:38

" Boldog-boldogtalannak megadjuk az e-mail címünket, like-olunk mindenféle vicces és hasznos cikket, szolgáltatást - bármit."

Aki hülye, és nem gondolja végig a dolgokat, nyugodtan szívjon...

Egyébként meg még a naaag faszbookon is vannak privacy beállítások.

muzsika 2011.03.06. 06:51:38

(nem témába vág, elütés: viselkedésbele-viselkedésbeli)

albino combino 2011.03.06. 09:49:10

Ja. Sokféle adatot megadunk sok helyen.
És?
Mi ez a poszt?

01020304 2011.03.06. 10:08:44

@Konrad: Amit fent olvashatunk tőled, az nem egy cikk, csupán egy bevezető vázlat 10-12 mondata. Tudom, ez egy blog, de te publikálsz valamit...
Urban legendek kijelentő mondatba csomagolva, megfűszerezve szubjektív állásponttal, eladva, mint objektív ismeretterjesztés. Sehol egy adat, egy hivatkozási alap.

Mégis, minden mondatod határozott kijelentés. Úgy beszélsz, mintha az elmúlt napokban azt figyelted volna, Hans-Jürgen vagy William lájkolási szokásaiból kevesebb olvasható-e ki, mint Józsiéból.

itten megyen jobbra! 2011.03.06. 10:11:01

Szerintem ez nem igaz, mert ma már figyelnek a zemberek a biztonságukra!

Üdvüzlettel:

Herfay Jenő Zoltán
Budapest
Tel: 00-36-50-00-23552
Banksz.szám: 13516714303030768-3183
Hegyhátnekeresd utca 17

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2011.03.08. 01:05:29

Csak én vagyok olyan hülye, hogy a teljes nevemet, városomat, mailcímemet mindenhol feltüntetem, ahol megfordulok? Nem tudom, eleddig nem volt belőle problémám.

Veg_ 2011.03.09. 12:50:37

@Ódor Richárd: Jah, hogy ez nem fake név?
Akkor igen, az vagy.

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2011.03.09. 17:00:51

@Veg_: Persze csak a fő fórumokról meg a blog.hu-ról van szó, ahol gyakran járok és posztolok is. Szerintem ha az ember tudja, melyik helyek megbízhatóak, és csak ott regel így, az nem különösebben veszélyes. Lehet, hogy csak a Gmail tesz róla, de spamet egyet sem kapok és a reklámokat is blokkolom, tehát nekem így kényelmes.

Veg_ 2011.05.13. 09:53:43

@Ódor Richárd: Megbizható?
Tudsz róla, hogy ha egy blogot kommentelnek mondjuk tizen, akkor olvassák mondjuk ezren? Ismered mindet?

Veg_ 2011.05.13. 09:54:55

@Merras: Jéééééééé! Most látlak, valahogy kiestél a tudatomból, mikor elöször jártam erre :) Ezer éve nem futottunk össze :)

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2011.05.13. 14:22:57

@Veg_: Miért, mi van, ha nem ismerem? :) Egy színházi színész vagy egy zenei előadó meg tízezrek előtt játszik, többségüket nem ismeri, é még azt is tudhatja bárki, hol lakik. Túl van lihegve ez a privátszférásdi, legrosszabb esetben is spamet küldenének a "rosszakarók", de egyelőre még ez sincs.

Veg_ 2011.05.16. 07:01:05

@Ódor Richárd: Inkább alul van lihegve.
Egy zenészről azért, mert a szinpadon van (tehát ha ő nem akarja), nem tudod meg, hogy mondjuk megfingatja-e a bableves, hányszor izéli meg az asszonyt, mikor utazik el nyaralni stb. Ha valaki intenziven blogol, arról - ha névtelenül is -, de azt is megtudhatod, volt-e övsömörje 25 évesen, és gombás-e a farka.
Viszont biztos, hogy ezt mind közölni akarod a főnököddel, anyósoddal, a haveroddal, aki elött viritani akartál, a 6 éves lányoddal, stb?
Mert sima nicken nem derül ki - ha valaki ügyes, ezért mondom, hogy alul van lihegve, mert sokan eszméletlen marhaságokat csinálnak -, vagy legalábbis erős nyomozást igényel.
De ha irl néven, saját képpel, a blogodat mellékelve irkálsz?
Rólam csak egy nickes fotó készült valami bulin, ahogy ülök egy pohár üditővel a szabadban egy padon, és abból is akkora botrány keveredett, hogy majdnem ráment az állásom.
Pedig ott arccal böktek ki, a nevem nem szerepelt sehol.

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2011.05.16. 14:45:16

@Veg_: Most erre mit mondjak... "Aki hülye, haljon meg" - én nyilván nem úgy osztom meg a személyes adataim, hogy bármi ilyesmit közzétennék. :) Ha valakinek tényleg minden álma, hogy kompromittáló dolgokat osszon meg, azok tényleg álnéven tegyék, de azt hiszem, én a klasszikus zenei linkekkel, szépirodalmi novellákkal, filmforgatási bejegyzésekkel, válogatott fotókkal (stb.) ilyennek sosem leszek kitéve. :) Mi több, ha pl. megkeresek valakit e-mailben, még a facebook adatlapomat is linkelem, hogy lássa, nem valami züllött alak vagyok. Gondolkodni kell, mielőtt ész nélkül posztolunk.

Veg_ 2011.05.19. 06:00:45

@Ódor Richárd: Hmmm... Itt van az arcképed. Ha itt olvassák mondjuk 500an, amit irsz éppen - olvasni azért többen szoktak, mint irni.
Elöször is, te itt most nem posztolsz, a poszt általában átgondolt iromány, az a cikk. Te most hszeket irsz, mint mindenki más a szerzőn kivül egy blogban vagy fórumon.
Másodszor, nem olvastad, hogy egyetlenegy, helyi, nehezen megtalálható helyen az arcképem és a nickem együtt jelent meg, és majdnem kirugás lett a vége? A képen én voltam, ahogy fogtam egy db. kóláspoharat. És én semmit se irok le a neten, amit nem mondanék valakinek face to face! Tehát olyasmiket irok, mint itt te, csak nickkel, és ezt össze lehetett az arcképemmel kötni!
Ha ezt elsőre is felfogtad (bár nem ugy tünt), akkor harmadszor reménykedek benne, hogy vagy nincs egy gyereked se, vagy nem te tanitod net biztonságra. Utóbbi esetben nagyon remélem, hogy nem lesz tul nagy baja...
És te itt irkáltál, de egyik hszben se zenei linkeket, szépirodalmi novellákat, filmforgatási bejegyzéseket, vagy fotókat láttam. Csak valakit, aki tojik a netbiztonságra, ergo ha rosszat akarnék neki, istenien utána tudnék járni minden infonak, és jól be tudnék keverni, mint bárkinek, aki ezt teszi. Elég egyetlen hsz mondat, amit ki lehet tekerni, és pillanatokon belül ott lennél nevesitve, ahogy hülyét csináltak belőled. Még le se tagadhatod. Pontosabban állithatod, hogy az ellenséged irta a hszt az összes adatoddal, de hát...
Bár attól félek, még mindig nem érted, hogy valami, amit te nem tartasz veszélyesnek, az még az.

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2011.05.19. 06:30:04

@Veg_: Nagyon belelovalod magad. :D Jól elvagyunk. :)

Tökéletesen megértettem, mit írtál - még jó -, csak épp abból indulsz ki, hogy más főnöke is olyan lehet, mint a tied. Egyrészt nekem nincs hagyományos értelemben főnököm és remélhetőleg nem is lesz, és ha volna sem biztos, hogy így reagálná le a dolgot; másrészt ha rosszat akarnál nekem, semmivel sem lenne rá több esélyed, mint tetszőleges embernek, akit személyesen ismerek. Aztán meg, hogy helyben maradjunk, ott van pl. Konrád, neki is bármikor rosszat akarhat valaki, még gyakran kritikus is, lám indíték is volna, hát ajjaj.

Amúgy kb. 18-19 éves koromig én is titkoltam a kilétemet, csak egy Crystalheart nickem volt mindenfelé. Ám részben más okból, én a családom elől is rejtegettem az irományaimat. :) Ha volna gyermekem (valószínűleg nem lesz), mérlegelésre tanítanám, racionalitásra és meggondoltságra. Ezek mellett ő is úgy döntene, hogy csak felnőtt korában osztja meg a világgal kilétét. Hiszen utána mi baja származhatna belőle? Nekem öt éve egy mániákus rosszakaróm sem akadt, és nem tudok elképzelni olyan szituációt, amiben akadhatna.


süti beállítások módosítása