Ma még igazi vadnyugat van itt nálunk. A felhasználók nagy részének fogalma sincs arról, hogy ki és hogyan tud élni és visszaélni a személyes adataival. Boldog-boldogtalannak megadjuk az e-mail címünket, like-olunk mindenféle vicces és hasznos cikket, szolgáltatást - bármit.
Ugyanakkor tőlünk nyugatabbra mintha kicsit átgondoltabb népek lennének. Így aztán egy szerencsejáték vagy egy pénzügyi szolgáltató nem is nagyon tud aktívkodni a közösségi oldalakon: a felhasználók úgy gondolják, senkinek semmi köze ahhoz, hogy ő fogad valamire vagy éppen melyik bank ügyfele.
És ez egy nagyon fontos dologra ráirányítja a figyelmet: az internet használatnak nemcsak technológiai és elérési korlátai vannak, ha marketinges aktivitást tervezünk. A viselkedésbele, kulturális és egyéb speciális (pl. egyedi szokások) korlátok is olyan erős befolyásoló erővel bírnak, hogy kudarcba fulladhat az aktuális kampányunk.
A dolog attól igazán érdekes, hogy ezek a tényezők ráadásul ország specifikusak. Míg egy megoldás jól működik nálunk, egyáltalán nem biztos, hogy akár egy szomszédos országban működik. Gondoljunk csak arra, mennyire más lehet a piac:
Figyelemreméltó trendek rajzolódnak ki szomszédainknál, Csehországban „tapsvihart” indított egymás ellen a legnagyobb internetes kereső, a Seznam.cz, és a Google, Szlovákiában pedig helyreállt az online hirdetési piac növekedése, 7,7%-ot vert rá 2009-re 2010.
Utolsó kommentek