Közismert dolog, hogy ismert személlyel érdemes reklámozni, hiszen ha jól csináljuk, könnyebben tudunk eladni bármit. A hatás viszonylag egyszerű: az ismert személyben megbízunk, amit mond, az úgy jó, ezért ha ő azt mondja, hogy fékezett habzású gyorshitelt kell felvenni, akkor az így van, nincs vita.
Na persze ehhez meg kell lenni a "kémiának": olyan ismert ember kell, amelyikhez a célcsoportunk kötődik, amelyiket valóban elfogad. Ez innentől kutatások és megfelelő célzás kérdése: megtalálni a megfelelő embert és a szájába adni a megfelelő üzenetet.
És akkor most nézzük és csodálkozzunk, mi mindenre képes a modern technika!
Itt van ez a szeles fiú, bizonyos Charlie Sheen, aki elkezdett úgy viselkedni és elkezdett olyanokat mondani, ami minimum megosztotta az őt ismerőket: vajon szabad folyamatosan kurvázni, egy kisebb afrikai ország éves GDP-jét kábítószerre és piára költeni? És ha már ezt tesszük, akkor ezt hirdessük is, és ne sunnyogjunk, ne mea culpázzunk?
Ki-ki vérmérséklete szerint ítél. De egy biztos: Charlie Sheen érdekes lett. Sokkal érdekesebb, mint korábban, a felejthető filmjeiben (apja "elnöki" elismertségének a közelébe sem járt soha). És aki érdekes, arra figyelünk.
Így aztán egy nap alatt lett neki 1 millió követője a Twitteren (és mára 2 millió fölött jár). És persze ez a sok ember nem maradhat parlagon! Amúgy is kirúgták Károlyunkat, így kell egy kis pénz kokóra, kurvára, mittudomén, így most megfordult a dolog: nem a celebbel reklámoznak, hanem a celeb reklámoz.
És a dolog működik. A stáb postolt, és az első szponzor, az Internships.com hirdetése hozott rövid idő alatt 100 ezer kattintást.
Valahol ez azért nagyon érdekes változás. Ahogy megváltozott a világ a televízió elterjedésével, és míg a XX. század elején a szórakoztatóipar ment a háborúba (előadásokat tartani a fronton a katonáknak), addig a XX. század végére a háború lett a szórakoztatás (lásd CNN és Öböl-háború), úgy az internet, és azon belül a közösségi média megváltoztatta az ismert emberek szerepét. Most már nem velük reklámozunk, hanem ők reklámoznak.
Illetve még nem változtatta meg. Most változtatja meg. A szemünk előtt. Hát nem csodálatos?
Utolsó kommentek