Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kik vesznek sokan?

Címkék: közösség üzlet web2 symposium

2011.03.30. szerda 23:16 Konrad

Ma meghallgattam a Barcamp konferencián azt a beszélgetést, ahol a közösségi vásárló oldalak képviselői "csaptak össze". Maga a beszélgetés számomra jelentős plusz információt nem adott, ellenben sok kis apró elemmel gazdagodott a tudásom. De végig motoszkált bennem valami, amit aztán nem kérdeztem meg, de most kiírom magamból.

Elöljáróban azt tudni kell, hogy a közösségi vásárló oldalak a nagy kedvezményekre "hajtanak". A Bónusz Brigádon pl. az 50%-os kedvezmény a minimum. (Rajtuk kívül még a Kuponvilág és a Veddvelem képviseltette magát ezen a kerekasztalon.) Igaz, sok területen nem lehet ekkora kedvezményt adni, hiszen pl. az IT termékek esetében az 5-10%-os kereskedelmi árrés a jellemző, és általában a termékek nem bírják el az ekkora kedvezményeket. Így elsősorban a szolgáltatások területe az, ahol aratnak az ilyen oldalak.

És a problémám pont ezzel van. Ki veszi igénybe ezeket a kedvezményeket? Az oké, hogy pl. sok a 25 fölötti nő, de ez persze következik kb. a kedvezményesen elérhető szolgáltatások köréből is. De ennél többet nem tudunk. Pl. azt sem, hogy megvette volna a kedvezményes terméket, ha azt teljes áron adjuk? Például valóban abba a szállodába ment volna el wellnesselni, vagy csak az olcsósága miatt választotta?

Ez nagyon nem mindegy, főleg akkor, ha stratégiába akarjuk illeszteni ezt a fajta eladási formát. Miért?

Két okból adhatunk kedvezményt. Az egyik ok az, hogy "belefér". Ha olcsón adjuk, így is keresünk rajta, igaz kevesebbet. Tipikusan ilyenek a szolgáltató cégek: a fodrász a féláron is keres, egy szálloda a féláron adott szobán sem bukik, ha azt az egyébként szabad kapacitására használják föl. Akinek belefér, annak mindegy, hogy aki megvette, az legközelebb is hozzá jön-e, az a lényeg, hogy akkor és ott plusz bevételt termelt.

A másik ok, amiért kedvezményt adhatunk, az a reklám. Odaadjuk olcsón, ráfizetéssel, csak azért, hogy próbálják ki az adott terméket vagy szolgáltatást. Ha ugyanis tetszik azoknak, akik olcsóbban kipróbálták, talán hajlandóak lesznek drágábban is megvenni, amikor már nincs kedvezmény.

Szintén reklám ok az is, amikor ilyen formában akarunk valamit terjeszteni. Például ha csináltatnék Onlinemarketinges pólót, és azt bevinném egy ilyen hálózatba extra kedvezménnyel: nekem az akár jó is lehet, hogy mások magukra öltik a reklámomat.

De nem tudom jelenleg, hogy a vásárlói csoportok kikből állnak. Vajon vennének újra és újra? Vajon olyan emberek, hogy örülnék, ha reklámhordozóim lennének?

Azt gondolom, ez nagyon fontos kérdés. Ezen múlhat ugyanis, hogy meddig lehet bevonni újabb és újabb cégeket, meddig és kiknek lesznek érdekesek ezek a szolgáltatások.

Persze megértem, jelenleg a felfutás fázisában vagyunk, piacszerzés folyik, és még csak most alakul ki, hogy kik lehetnek a nagy szereplők, milyen üzleti modellek működnek. De akkor is érdemes elgondolkozni a fentieken. Most még nem késő ilyen irányban és figyelni, mi történik ezeken az oldalakon.

44 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr442786925

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tothzoli · http://www.facebook.com/tothzoli 2011.03.30. 23:23:01

Nekem csak az kérdés, hogy vidéken miért nem indult még el? Mitől gond elindítani Debrecenbe vagy Miskolcon ezeket?

kapcy · http://blog.kaprinay.com 2011.03.30. 23:26:16

@Konrád: azok vesznek sokan akik azt mondjak, hogy ez egy jó hely, gondoltam, hogy egyszer megnézem, most viszont jelentős kedvezményt adnak: most biztos megnézem. a vásárlók egy másik része pedig programajanlonak fogja fel a hirlevelunket, ok azt mondjak, hogy egyszerűen felfedezik a városban az új helyeket (elsősorban az éttermekre igaz).

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.03.30. 23:26:45

@tothzoli: a Bónusz Brigád annyit mondott, hogy vannak országos ajánlataik, A Kuponvilág most kezdte/kezdi a vidéki ajánlatokat is kínálni.

kapcy · http://blog.kaprinay.com 2011.03.30. 23:27:30

@tothzoli: dolgozunk rajta, de vidéken sokkal nehezebb ilyen kedvezményeket szerezni, ráadásul kisebb a vásárlóerő is. de tényleg dolgozunk rajta. országos ajánlat mar most is folyamatosan van.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.03.30. 23:28:02

@kapcy: ez kutatás vagy megérzés? :)
Egyébként azt gondolom, hogy lesz itt még nagy userszám növekedés, vagyis közel nem alakult ki, végül kik fogják szeretni igazán.

kapcy · http://blog.kaprinay.com 2011.03.30. 23:29:35

@Konrád: egyik sem. user reakciók, levelek tapasztalat.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.03.30. 23:30:33

@kapcy: egy pár hónap múlva érdemes lenne majd erre valami kutatást csinálni...

kapcy · http://blog.kaprinay.com 2011.03.30. 23:33:51

@Konrád: :))) mar készül...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.03.30. 23:38:18

@kapcy: ez jó hír :) Jó eladást segítő információ lehet.

kapcy · http://blog.kaprinay.com 2011.03.30. 23:54:43

igen, bár bevallom, nem ez motivált amikor megrendeltem ;)

kozjegyzo 2011.03.31. 00:13:59

@Konrad Jó kérdéseket hoztál fel...

Ez az egész kuponos vásárlás egy lufi trend. Szerintem ahogy minden más webes trend ez is kb 3 évig bírja majd majd szépen kipukkan. A Groupon valószínüleg megmarad majd, mert olyan nagy piacokon ahol domináns szereplő, a nagy számok törvénya alapján lesz annyi érdeklődő hogy fenn tudja majd magát tartani. A klónok meghalnak majd, ez szinte biztos. A 3 megjelent itthoni kuponossal is így lesz.

A magyar piac nagyon nehéz a kuponosoknak. Egy olyan közegben próbálnak érvényesülni ahol egyre szűkül a középosztály. A A+, A, B kategóriás fókuszcsoport akire kihegyezték ezt az üzleti modellt nem képvisel akkora vásárlói erőt ami fenn tudná ezt a fajta modellt tartani itthon.
A másik dolog hogy a magyarok furcsa mód viselkednek és a mások a vásárlási szokásaik mint amik ezt a modellt alátámasztanák. Akinek van pénze az látványosan költi, így nem fog kuponozni mert ciki. Akinek nincs pénze az talán veszi a kupont, egyszer elmegy de soha többet nem fog visszamenni.
Itt jutunk el ahhoz a tényhez hogy a magyar kereskedőknek próbálnak eladni egy olyan üzleti modellt amit lokalizáció nélkül hoztak be Magyarországra. Tehát az hogy "visszatérő, fizetőképes vásárlókat" hoznak, egyszerűen sajnos nagyon kevés esetben lehet igaz.
Mivel ezek a site-ok kb fél éve élnek, még nem lehet igazi statisztikákat mutatni, és a nyugati statisztikákkal pedálozni meg nem túl helyes.

Ez az üzleti modell valóban nagyon jó és talán az egyik legjobban mérhető marketing megoldás. Tényleg annyit fizet a kereskedő amennyi embert valóban elér. Ráadásul barterban teheti ezt, tehát nem kell rá költenie, a már eleve meglévő erőforrásait csoportosíthatja át marketingre.
Ez mind szuper, csak ott a hiba hogy a többnyire nem azt a fókuszcsoportot fogja elérni a reklám akiket valóban ott szeretne látni a kereskedő.

A magyar piac Budapest, és a pár nagy város. Egyszerűen nincs felvevő közönség akik ezeket az ajánlatokat el tudnák tartani vidéken. A kisvárosokban mindenki ismer mindenkit. Ha nyit egy új étterem nem kell kuponos akció hogy tudjanak róla és kipróbálják legalább egyszer. Az tuti hogy nagyon jól eladható ez a szolgáltatás vidéken, hisz panganak a helyek. Viszont sajnos nem fogja tudni beváltani a hozzá fűzött reményeket. Ez meg egy kuponos site-nak elég ciki tud lenni. Ami vidéken mehet jól az olyan szolgáltatások amik turisztikai jelentőséggel bírnak és nem a lokális piacra épülnek.

Mindemellett más stratégiával nagyon sikeres lehetne a közösségi vásárlás, csak nem ezzel az eröltetett modellel. Lokazizált kelet eu-s modell kell ide, és úgy virágozhatnak sokáig ezek az oldalak

@kapcy: Eltűntetek vazze! Azért egy válasz mailt dobhattatok volna... :)
Nagyon kivámncsi leszek a statisztikáitokra...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.03.31. 00:18:28

@kozjegyzo: köszi, nekem is ezek a gondolatok forognak most erről a fejemben.

kozjegyzo 2011.03.31. 00:22:36

@Konrad: Igazán nincs mit :) Lehet hogy meghurcolnak majd ezért a kommentért a volt kollégák, de ez az igazság...

RolFic · http://onlinetrendek.blog.hu 2011.03.31. 09:38:45

Nekem személy szerint már herótom van a sok-sok egyéni mail-től, amit kapok az egyes közösségi vásárló oldalaktól...

Az egyetlen mára a Qponverzum amit elolvasok! Mert ott mindent 1 helyen látok.

Én úgy érzem, hogy egy hatalmas lufit sikerült fújni az egész köré. Szerintem a kuponos akciót igénybe vevő cégek nagy részének nem éri meg, mert meg sem próbálnak hosszú távon gondolkodni. pl. hűségkártya, vagy bármilyen akció amivel többször is visszacsábíthatnák az 1x-i vendéget.

Magyarországon a vásárlók kifejezetten árérzékenyek! Szóval ha valahol nagyobb akciót kapok, akkor oda fogok menni... nem vagyok hűséges, csak a pénz számít! - elég nehéz szituáció, nem irigylem az éttermeket, fitness termeket, stb akik részt vesznek

tekatana · http://konyvesbolt.blog.hu 2011.03.31. 10:32:37

érdekes kérdések. én is éppen azon tanakodtam múltkor, hogy miután leül a hájp, mi marad ezekből a kuponos cuccokból, hova tudnak fejlődni.
az nagyon is fontos, hogy kik veszik és miért, de ennél még jobban érdekelne, hogy mi a megtérülés és hosszabb távon is megéri-e használni.
úgy tippelem, hogy az esetek többségében a reklám a fő vonzerő a cégeknek. én legalábbis annak reményében osztogatnék ezresével féláron valamit, ha
- kvázi hirdetésnek tekinteném a ráfordított összeget
- bíznék benne, hogy többet fognak költeni a beváltáskor
- ésvagy visszatérő vevők lesznek.
egyébiránt kvázi pénzkidobás a dolog, mert ugyan igaz, hogy barterben fizetek, de attól még bukhatok rajta. leszámítva egy-két példát (mint az említett amúgy is üresen álló szállodát), kuponbeváltásonként veszthetek. (ugye itt nem igazi "nagybani" eladásról van szó, amikor leszállítasz valakinek egyben 1000 tételt.)
az a reklámpóló pedig szerintem elég elvetélt ötlet, de persze próbáld ki :)

fokaorr 2011.03.31. 10:58:41

jó pár kuponos oldal fog még megjelenni, ez biztos

azért pl. egy rendkívül olcsó pizzás kiszállítós ajánlat mondjuk szül 3-4-X ezer vásárlót. Ezt a darabszámot elfogadható, azonos minőségben képtelen kiszolgálni a pizzéria, és a rendeléstől számított 3-4óra múlva kapott hideg pizza pedig nem erősíti a brandet,...épp ellenkezőleg

Kolbert István 2011.03.31. 11:26:35

@kozjegyzo: Azért úgy tűnik így fél év után, hogy komoly esély van rá h mégiscsak működjön, legalább Bp-en.

Nem gondolom h lufi lenne, sokan belevágnak, minden héten tucatnyi kupon-os domaint regisztrálnak... Magát a weboldalt nem is nagy gond felhuzni, de az a háttérben komoly erőforrásokra van szükség. A legtöbb uj belépő nem érzi át, mekkora szerepe van a sales csapatnak, a customer és merchant service-nek stb... Ezért fognak lemorzsolódni a szerencsevadászok.

Az sem igaz h nagy valószínűséggel nem fog visszatérni. Ez nagyban függ az adott szolgáltató hozzáállásától és a szolgáltatás minőségétől és típusától.

Pl. ha az étterembe járás itthon nem olyan gyakori mint mondjuk USA, NY-EU piacokon, ezért ha a célcsoport tagjai is átlagosan havonta-2havonta járnak étterembe (nem gyorsétterem) akkor ne várjuk h jövő héten visszatérők tucatjaival fog találkozni a szolgáltató.

Ezzel szemben pl. a masszőröknél gyakran már azonnal az első kuponos alkalom végén foglalják a az új időpontot.

Az sem igaz feltétlenül, hogy akinek van pénze annak ciki a kuponozás.

@Konrad: Ennél olcsóbb DM és reklám nem nagyon van... induló szolgáltatásoknak biztosan kiváló, de nyilván iparágánként változik h milyen eredményt lehet várni tőle.

escargot 2011.03.31. 11:34:45

Amit én hiányolok a hazai modellből, az a garantált vásárlószám. Így ez "sima" kuponozás, nem igazi közösségi vásárlás; persze lehet, hogy az itteni közönségnek csak így működik.
Amire nagyon jó lehet, és használják is: elborult, ritka, még nem ismert szolgáltatások népszerűsítésére (halpedikűrtől a lőtérig).

kozjegyzo 2011.03.31. 12:42:32

@Kolbert István: Valóban ez a legolcsóbb DM reklám amit egy cég csinálhat. Ez tény, nem is vitatom :)

A lufi jelenséget viszont igazolja pont az hogy számtalan kuponos oldal jelenik meg a semmiből. Tudjuk hogy 400 USD-be kerül a site motor amivel mindent megkapsz, viszont tény hogy egy ilyen oldal működtetéséhez a háttércsapat a kulcs, az emberi erőforrás amit nem leleh olyan könnyen megszerezni.
Sajnos ez a temérdek versenyző felhigítja a piacot.

A visszatérésre szeretnék igazi statisztikákat látni. Egyenlőre mindenki mondhat akármit, mert még nem tellt el csak egy fél év, és így nem tudni mik lesznek a visszatérési arányok. Viszont imho a magyar vásárlási kultúra nem összeegyeztethető ezzel a modellel ilyen formában. Lokalizálni kellene, de ezt egyik kuponos oldal se teszi meg. Megint ott vagyunk hogy egy külföldön működő modellt akarnak ráeröltetni erre a piacra, ami nem szerencsés, hisz mi nem vagyunk USA, de még Nyugat EU sem.
Ami kint megy itt nem biztos hogy fog, viszont ami itt megy az kint is fog, ezért használja csomó cég Magyarországot teszt piacnak.

@fokaorr: A pizzás példád valóban létezik, pl. a Groupon esetében számtalan olyan storyt hallottam hogy lerohanták az éttermet az emberek, és a kereskedő egyszerűen nem bírt a sok emberrel. Ez még itthon nem probléma, szerintem örülnének nagyon a kuponos oldalak ha ezzel kéne küzdeni...

escargot 2011.03.31. 12:46:36

@kozjegyzo: a pizzás problémával itthon is küzdenek már, egy-egy jobb akció eléri az ezres nagyságrendet, ami szokott logisztikai problémákat okozni. (Ideális esetben előre felhívják erre a potenciális vásárlók figyelmét.)

fokaorr 2011.03.31. 12:57:32

@kozjegyzo: @escargot: igen, a példa hazai volt. Azt nem is említettem hogy 2 pizza kupon felhasználása között erősen csökkent a minőség is (feltét kb. fele a korábbinak).

Kicsit át kell gondolni, hogy ne mehessen a szolgáltatás minőségének rovására a nagy tétel. Vannak már limitált szériák is ahogy láttam - ez is egy lehetőség. (de hát a pénz!:)

Közösségi Vásárlás Admin · http://kozossegivasarlas-online.blog.hu/ 2011.03.31. 13:27:09

Érdeklődve olvastam a posztot és a hozzászólásokat. Kicsit olyan érzés fogott el, mintha nem lenne mindenkinek teljesen világos az ilyen modellek működése, ráadásul egy itthon fél éves trendet készültök temetni.

Teljesen nyilvánvaló, hogy a most indult és már egy ideje működő vállalkozásokból jó néhány be fog dőlni - inkább előbb, mint utóbb. Így volt ez számtalan más online üzlet esetében is, elég csak a Vatera-TeszVesz párbajra, majd végkimenetelre gondolni, vagy az Iwiw és a Myvip csendes agóniájára. Normális esetben 5-6 ilyen cég tud ezen a piacon ellenni, 1-2 szereplő fluktuációjával, a "természetes kiválasztódás" már most is zajlik.

Emlegettetek itt 3 éves szárnyalást: a Groupon 2008-ban indult, pont a harmadik évét tapossa és SZÁRNYAL. Tele a világ szűz piacokkal, ahol még a frissen indult versenytársak is bőven csemegézhetnek.

A visszatérő vásárlókról beszélni ilyen rövid idő alatt - mind a cáfolók, mind a bizonyítani vágyók oldaláról - szinte felesleges is, hiszen még csak most formálódik a piac, a vevők, de még a kereskedők is sokszor bizalmatlanok az EGÉSZ modellel kapcsolatban, nemhogy a visszatérés kérdésében. A kupon-modell a kipróbálást, az ismertség és bizalom építését szolgálja és csak másodsorban a közvetlen bevételszerzést - aki nem így néz a dologra, az félreérti az egész rendszert.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.03.31. 13:38:59

@Közösségi Vásárlás Admin: a post pont arról szól, hogy a franc se tudja, mi lesz. A kommentek is jobbára csak találgatnak és próbálják modellezni a helyzetet. Ellenben írod:
"A kupon-modell a kipróbálást, az ismertség és bizalom építését szolgálja és csak másodsorban a közvetlen bevételszerzést - aki nem így néz a dologra, az félreérti az egész rendszert."
Attól tartok, sokan félreértik... pont ezért vannak félelmeim. És akik főleg félreértik, azok pont a vevők, és nem a cégek.

Közösségi Vásárlás Admin · http://kozossegivasarlas-online.blog.hu/ 2011.03.31. 13:59:35

@Konrad: a vevők elsősorban olcsón akarnak hozzájutni, lehetőleg MINDENHEZ és igen, az ilyen ember nem valószínű, hogy törzsvevő lesz. Mindemellett viszont ott vannak azok, akik mondjuk nem merik megengedni maguknak azt, hogy vegyenek 10-20 ezer forintért sushi-t, thai masszázst, lovagló-órát, viszont félárért merik "vállalni a kockázatot", ha esetleg az adott dolog mégsem váltaná be a hozzá fűzött reményeket.

Persze nem állítom, hogy amit írok az a vitathatatlan igazság, de az eddigi tapasztalataim ebbe az irányba mutatnak.

kurucz · http://onlime.blog.hu 2011.03.31. 14:12:57

@Konrad:
Hamarosan publikálok néhány közösségi vásárlással kapcsolatos adatot egy most zajló kutatásból.
Érdemes figyelni a blogomat. ;)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2011.03.31. 14:13:38

@Közösségi Vásárlás Admin: A lokalizáció hiánya viszont máshol is megmutatkozik. Nem tudjuk, hogy mennyi visszatérő vásárló lesz, de vannak érvek arra, hogy kevesebb. Hiba lenne azonban azt mondani, hogy a közössgi vásárlás csak ebből a szempontból működhet.

Miért? Ha egy terméket, szolgáltatást kínálni a várható alacsonyabb kereslet miatt túl kockázatos, sok terméket nehéz itthon elérni, külföldről kell rendelni, amitől sokan idegenkednek...

Akkor felmerül a lehetőség, hogy ti garantált vásárlót kínáltok a kereskedőnek, szolgáltatónak, ezzel új termék / szolgáltatás bevezetését segítitek elő.

A garantált vásárlók számától függő árral.

Meg lehet próbálni olyan dolgokat behozni mint WeTab, stb.

Közösségi Vásárlás Admin · http://kozossegivasarlas-online.blog.hu/ 2011.03.31. 15:15:59

@TheElf: mivel a történet háromszereplős, így minimum ennyi szemszögből kell vizsgálni a kérdést, erről írtam is a blogomban: egész mást akar a hirdető, a vevő és a közvetítő, ez természetes.

Én úgy látom, hogy sok cég használja bevezető kampányként (masszázs, ilyen-olyan stúdiók, éttermek), mások a népszerűségüket vesztett szolgáltatásuk megújítására veszik igénybe (pl. mozi). A vevők között rengeteg az impulzus-vásárló, az akcióvadász és aki egy "próbakörre" utazik. A közvetítők meg... nos, ők szeretnének minél több pénzt összegründolni :)

mig8 (törölt) 2011.03.31. 23:15:40

@Konrád: Írtad, hogy reklám lehet a póló, amelyen ott a blogod neve. Ugyan nem tartozik közvetlen a poszt fősodrához, de elgondolkodtatott, hogy kik csinálnak mégis olyat, hogy egy termékükre/egy offline akármire ráteszik a cégnevüket/logójukat? És a legfontosabb, kiknek használ?

Van egyszer a Toyota, neki bejött. Meg úgy általában az autómárkák - ki ne ismerné fel mondjuk a Mercedest, vagy a BMW-t? (Persze jó kérdés, hogy cégnév, vagy logó legyen?) De említhetnénk a farmermárkák világát, vagy úgy általában azokat a termékeket, amelyek márkázhatóak. És ezeknél általában sikeres is. De mi van a Mekivel vagy a Burger Kinggel? Ők is egyéniségek, messziről látszik a cégnév. Amikor bejöttek, sikeresek voltak. De még mindig sikeresek?

De mi a helyzet ott, ahol a márkanevet/logót nem lehet megjeleníteni (vagy nem lehet markánsan megjeleníteni)? Pl bútorok. Vagy nyílászárók.

Kolbert István 2011.04.01. 01:02:15

@kozjegyzo:
A visszatérési statokat nyilván üzleti titokként/belső infóként kezelik az érintett cégek, ezért erről nem hiszem a közeljövőben hivatalos infó fog kiszivárogni... :)

A lokalizáció pedig értelemszerűen folyamatos, nyilván a deal schedule és a presales teamek a tapasztalatokat leszűrve dolgoznak így folyamatosan csak azok az ajánlat - és szolgáltatótípusok maradnak bent amik megérik mind2 ill 3 félnek.

kozjegyzo 2011.04.01. 01:33:50

@Kolbert István: Stephen én az alapmodell lokalizációjára gondoltam. Hisz itthon nincs meg az a vásárlóképes osztály akik meglétét a kuponos oldalak hírdetik, legalábbis nem olyan mennyiségben mint ami kéne egy drága hely megtöltéséhez. Így az akcióvadászok kerülnek túlsúlyba, ezáltal a kereskedő nem azt a célcsoportot éri el aki neki igazából kell.

Nagyon szeretném látni az elégedett kereskedők hiteles beszámolóit (nem a marketing csapat által kreált irományokat), hogy valóban növekedett-e a forgalom egy ilyen akció után.

@Közösségi Vásárlás Admin: Az ajánlatok valóban ahogy említetted nem túl sokszínüek. Masszázs, étterem, fodrász, kozmetikus stb. A mozi csak marketing fogás mindegyik cégnél ha észrevetted nem is nagyon csinálják sokszor (ebbe nem mehetek bele részletesen sajnos).
Ezek a szolgáltatások "mennek" a külföldi tréning anyagok szerint, és a 60%-os női fókuszcsoportnak, szintén külföldi adat, ez kell.
Csak hát nem külföldön hanem Magyarországon vagyunk. Nagyon sok helyről hallottam vissza hogy eleinte nagyon tetszettek az embereknek az ajánlatok, de amikor már a huszadik masszázs akciót látták egyszerűen abbahagyták az oldal követését... Remélhetőleg színesebb ajánlatokkal rukkolnak elő majd ezek az oldalak, amik több érdeklődőt vonzanak majd be.

kapcy · http://blog.kaprinay.com 2011.04.01. 09:31:17

@kozjegyzo: igen, ahogy a könyvben meg van írva, a magyar piacra érkező multik első körben szó szerint felvásárolják a mozijegyeket teljes áron (volt olyan, hogy a mozival való minden egyeztetés nélkül), majd továbbadják 50-75% kedvezménnyel. azt meg tudom ígérni, hogy mi ilyet nem fogunk csinálni :)

ami a követés abbahagyását illeti, vállalható a leiratkozók száma, kevesebb mint a feliratkozók 5%-a iratkozik le. kimondottan jónak tartom, hogy így tisztul az adatbázis, azaz csak az kapja meg a hírlevelet akit tényleg érdekelnek az ajánlatok (pont ezért mi nem adatbázisokat veszünk, azaz olyanoknak nem küldünk hírlevelet aki vmilyen ajándék miatt iratkozott fel egy adatgyűjtő oldalon).
de a lényeg: jó szolgáltatást szeretnénk adni. már sokan most is programajánlóként használják a bb-t, megnézik, hogy pl. milyen éttermet próbáljanak ki legközelebb. erre erősítünk rá és hamarosan indulunk a személyre szabott ajánlatokkal a gravity ajánlórendszerét használva.

kozjegyzo 2011.04.01. 10:52:14

@kapcy: Volt ott több 90% kedvezmény is a mozinál ;-) , de hát az csak egy trükk.

A követés abbahagyásnál én azt a veszélyt látom hogy nagyon sokan nem iratkoznak le, hanem mint egyszerűen nem nézik meg a küldött leveleket. A modern levelező rendszereknél széen belemegy egy folderbe a sok levél és ott is marad nyitatlanul...

A személyes ajánlatok érdekesek lehetnek nagyon, erre nagyon kiváncsi vagyok :)

Bár én még így is amondó vagyok hogy sokkal jobban lokalizálni kéne a modellt, már az alapoktól kezdve. Meg is van hogy. Ha érdekel beszélgethetünk róla, tudod hol érsz el ;-)

Beefboneknock (törölt) 2011.04.01. 10:55:30

Én kifejezetten tartok az akciós cuccoktól , pizzától stb. így is meg kell küzdeni sokszor a jó kiszolgálásért és a minőségért és attól tartok a kedvezmény igénybevételekor, még kevesebbet , rosszabbat stb. kapok. Ez szinte mindenre igaz ami áru és étel, talán kivéve szolgáltatás. Ez persze az én bizalmatlanságom. Majd ha a teljes áru vásárlás esetén is elégedett leszek akkor lesz bizalmam a kedvezményesekkel is.

stevie-w 2011.04.01. 11:06:51

(Kívülálló érdeklődőként nagy örömmel olvasom ezt az üdítő, kulturált, gondolatébresztő szakmai beszélgetést, ami a kommentekben kialakult. Igazolódni látszik az elmélet: amilyen a blog, olyanok a kommentek. Hajrá!)

tanninvadász · http://www.csaladivideo.hu 2011.04.01. 11:36:00

szerintem a rendszer 50%-os (vagy több) kedvezmény esetén tarthatatlan. Ez nekem azt sugallja, hogy a szolgáltatónak annyiért is megéri eladni. Tehát nem biztos, hogy hajlandó leszek többet fizetni a következő alkalommal.
A másik oldal, hogy a szolgáltató nem feltétlenül nyújtja ugyanazt a minőséget. Hiába van 50%-os kedvezményem egy szállodába, ha azt csak akkor tudom igénybe venni, amikor a szállodának jó, és nem akkor, amikor nekem.

wydoo3 2011.04.01. 15:16:34

Sziasztok!

Miskolcon már konkrét cég is működik, amelyik nem csak "országos" ajánlatokat ad, hanem normális helyi cégeket.
Nézzétek meg:
topvetel.hu

socialmediaqueen 2011.04.05. 22:36:07

Jó, hogy mindenkit ennyire megmozgat ez a dolog! :) De szinte minden kommentelő a saját szubjektív érdekeit próbálja érvényesíteni, ami bizonyos fokon még rendben is van, így gondoltam kiírom én is magamból a saját véleményem. ÉN azt látom még sok a köd az emberek fejében partner és vásárlói oldalról egyaránt. Ez egy borzasztóan gyors piac, gyorsan történnek az események (ezért is izgalmas), mi magyarok pedig lassabban vesszük fel a ritmust nyugati "barátainkhoz" képest.Ráadásul megvan sokakban a dögöljön meg a szomszéd tehene "életérzés"
@közjegyző, azt hiszem ezt TE pontosan tudod. Nagyszerű lehetőséget kaptál, nem jött össze van ilyen. DE ettől az élet még nem áll meg, mi sosem fogunk "meghurcolni" azért amit teszel, tettél... Sem időnk, sem energiánk nincs hozzá... majd az élet, sors, buddha, bárakárki visszaadja, ha úgy tünik hibáztál...

Az, hogy egy multi v. hazai cég csinál ilyen oldalt, szerintem teljesen mindegy. A multi is munkát ad az embereknek, fejlődést hoz az országnak. A hazai cég meg magyar és a "miénk"... tudom...Erről naphosszat beszélhetnénk. Egy dolog a lényeg: minden kuponos oldal UGYANAZT a Groupon modellt másolja. Ez alól mindössze a veddvelem.hu lehet kivétel. Ja igen, és mindenki pénzből él. Tehát, ha jól meggondolom nincs kivétel. Jó lenne látni viszont európai szemléletet és a konkurencia rossz hírének keltése helyett megpróbálna mindenki magával foglalkozni, fejlődni. Ez a piac egyenlőre elbír 1-2 nagy kuponos céget.
Aztán idővel ugyis kiderül kié lesz az korona és a fele (vagy egész) királyság! :)
Az is igaz, hogy amíg egy kereskedő nem érti meg pontosan miről szól ez az üzleti modell, igazán nagy siker nem érhető el. Én úgy értelmezem a Groupon modell lényegét kereskedői szemmel, mint egy óriási lehetőséget!Több százezer emberhez jut el a termékem, szolgáltatásom egyetlen nap alatt.Viszont csak és kizárólag a hozzám beérkező vásárlók után "fizetek" marketing költséget. Tenyeremen hordom a kuponos vendéget, még ha az akcióvadásznak is tűnik Miért? Mert ha ezzel a vendéggel szakszerűen, kedvesen bánnak, el fogja mondani a barátainak, ne adj' isten vissza fog járni. És ez teljesen bizton állítom.
@Beefboneknock én nem aggódnék a helyedben, viszont megválogatnám mit próbálok ki! ;)
Mindazonáltal nem egy nap alatt történik meg a kuponos vendég törzsvendéggé "alakítása". Tehát a varázsszó: TÜRELEM.

Wellness, masszázs, szépség, utazás ajánlatok vannak mindenhol, aminek borzasztóan egyszerű oka van. Nők vásárolnak a világon leginkább. Egy nő többszörösét költi magára egy hónapban, mint egy férfi. A világ már csak ilyen. Több cég is próbálkozott már "férfiasabb" ajánlatokkal és valahogy a sokat panaszkodó férfi "társadalom" mindig eltűnt és ritkán és keveset vásárolt. :) Lehet a jövőben ez változni fog... ;)

Mariann-Aranyszív · http://ezustaruhaz.hu/ 2011.04.07. 09:34:02

Céges oldalról jön vélemény:
minket - kezdő vállalkozás- megtalált mindenki.

Egyrészt személy szerint az 50-80-90 %-os kedvezményt hiteltelennek tartom; mert ha egyszer annyit adok, akkor tutira elterjed a híre és előbb-utóbb mindenki megkérdezi, hogy mennyi az EREDETI beszerzési ár?
(50 % akció egyébként, adót és beszárt, járulékot, leadandó költségeket számolva minimum 250%-os árrés esetén adható, többnél meg 300% haszon kell)

Másrészt minket az is zavart, hogy NINCS statisztika, nincs összehasonlítás (még szektoron belül sem ) és legfőképp semmilyen előzetes írásos tájékoztatót, szerződést nem kaphatsz.
(azzal most NE jöjjön nekem senki, hogy ez cégenként más, mert csak az adatok és a számok változnak, sablonszerződéssel dolgozik mindenki!)

Kuponos vendég szerintem csak egy fokkal valószínűbb, hogy törzsvevő lesz, mint az, aki egy nyereményjáték kedvéért követ téged.

Sokkal több információ kell, kedves kuponosok!
(vagy területi referencialista, elérhetőségekkel)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.04.12. 17:16:45

@kurucz: köszi, én már olvastam is délelőtt, jó lett! :)

kurucz · http://onlime.blog.hu 2011.04.12. 17:37:02

@Konrad: Az még szerintem a Netidők blogon megjelent írás volt. Az onLime-ra csak ma délután ment ki a poszt, néhány további infóval.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.04.12. 18:09:06

@kurucz: igazad van, 1 után olvastam, és azzal a lendülettel mindkettőt.

Egyébként én nem érzem az idő rövidsége miatt relevánsnak még ezeket, vagyis amit mértetek az érdekes, de nagyon érdekel, mi lesz újabb 6 és 12 hónap múlva...

kurucz · http://onlime.blog.hu 2011.04.13. 11:35:25

@Konrad: Hát szerintem azért releváns, de tény, hogy ez csak egy pillanatkép egy olyan piacról, ahol még nagyon kevés felhasználó van, és ők is csak kevés tapasztalattal, tehát kialakult szokásokról nem igazán beszélhetünk.
Természetesen ősszel megismételjük a kutatást - éredekes lesz látni, hogy mi változik fél év alatt.


süti beállítások módosítása