Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Pillanatképek egy márka életéből...

Címkék: onlinemarketing

2011.05.24. kedd 15:05 Konrad

A Telenor tartott ma egy háttérbeszélgetést abból az alkalomból, hogy pont egy éve nevezték át a Pannon-t Telenor-rá. Maga a névváltás egy folyamat része volt, hiszen előtte pár évvel már megváltoztatta a Pannon a megjelenését, és bár névben nem, de logóban és színben felvette a tulajdonos azonosítóit.

Így aztán tavaly gyakorlatilag csak a név lett lecserélve - illetve annál azért kicsit több.

A mai beszélgetésen a Telenor marketing kommunikáció igazgatója, Kallós András tartott egy nagy ívű és szerintem nagyon érdekes prezentációt arról, hogy milyen utat követve lett a Pannon GSM-ből a most ismert Telenor, és ez az út milyen üzeneteket és változásokat tartalmazott.

Érdekes és tanulságos előadás volt, kár, hogy jobbára gazdasági újságírók és nem marketingesek ültek ott. Hiszen ez egy izzig-vérig marketinges előadás volt, brand értékkel, brand üzenetekkel, és fogyasztói preferenciákkal. Ami számomra nagyon érdekes volt, az a logón és neven kívül megjelenő általános képi megjelenés és annak a változása: ahogy a meghatározott célok megjelennek a képi világban, a konkrét üzenetekben.

Tény, a nagyvállalati marketing egyik legizgalmasabb világa a márka, a brand kialakítása, erősítése. Hiszen ahogy András is elmondta, a márka értéke benne van mindenben: a logóban, a névben, az üzenetekben, de a boltok kialakításában, az ügyfélszolgálat működésében, az eladott szolgáltatásokban, a forgalmazott márkákban és természetesen a reklámokban is. Sőt, egy-egy márkához olyan plusz képzetek is társulhatnak, mint például az Abba az IKEA-hoz, így befolyásolva azt a képet, amit a fogyasztó magában kialakít.

A Telenor a névváltással tehát nemcsak egyfajta célt kívánt elérni, és főleg nem rövid távon. Az igazi cél egy olyan hosszútávú márka tudatosság kialakítása, amely magában tartalmazza azokat az értékeket, amik a Telenor számára fontosak: a modernséget, a családcentrikusságot és így tovább.

Fontos hangsúlyozni: itt és most nem a konkrét napi szolgáltatásokról, az éppen aktuálisan elérhető telefonok kínálatáról vagy az esetleges műszaki hibákról beszélünk. Ezek is alakítja természetesen a márkát, de a mai beszélgetésen egy ennél átfogóbb, távlatibb, stratégiai szintű tudatos márkaalakításról volt szó.

Amiben a saját kutatásaik és a független kutatások alapján sem állnak rosszul. És ha ezt sikeresen folytatják, reményeik szerint le fog fordítódni majd a piaci részesedésre és a bevételekre is. De ez nem pár hónapos út. Imponáló volt, ahogy ezt a területet - a feladatokat és az eredményeket - években mérik.

(A szerző egy olyan Samsung Galaxy Tab-et használ, amit a Telenor-tól kapott, így nem kizárt az elfogultság megjelenése a fenti cikkben.)

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr52928899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mullerpeti 2011.05.24. 15:13:40

Sajnos, sokan nagyon alulértékelik a márkázást. Elképesztő energiákat és pénzt fektetnek hirdetésekbe, tolják ezerrel a Facebook-on és más csatornákon, közben pedig szét van esve az egész.

Emőkei J. László 2011.05.24. 15:16:27

"Fontos hangsúlyozni: itt és most nem a konkrét napi szolgáltatásokról, az éppen aktuálisan elérhető telefonok kínálatáról vagy az esetleges műszaki hibákról beszélünk."

Pedig álmodozásból nem lehet brand-et építeni és sajnos a névváltoztatással nem javult a színvonal. Sőt! Persze erre lehet mondani, hogy és a T.Mobil? De ne kelljen már azért választanom az egyik szart mert kevésbé szar mint a másik szar ami nagyon szar!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.05.24. 15:24:35

@jaci: erről is volt érintőlegesen szó, de mivel nem volt ott se a technológiai dolgokért felelős ember, se számlázási, se ügyfélszolgálati vezető, így tényleg csak említés szinten.
Kell a jó szolgáltatás egyébként, a nélkül szart sem ér a marketinges munkája, ez az igazság...

2011.05.24. 15:36:59

én ahogy látom a tamagocsi irányába ment el a reklám. annak idején komoly cégnek tunt, komoly ügyfelekkel, most (gondolom a fizetőképes kereslet???) a fiatalokat célozzák hogy vegyenek tök felesleges funkciós mobilokat, amit meg ha megvesznek, nem tudnak rajta netezni, mert vagy nem tud feljelentkezni, vagy nincs is net, vagy kritikán aluli.

szerintem nem véletlen az, hogy felbukkantak olyan reklámok mind3 résztől, hogy mienk a leggyorsabb, meg több van benne, mint gondolnád... pedig sajnos nagyon nem ez tapasztalható.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.05.24. 15:44:59

@cadmagician: igen, ez a mostani vonal már technokratább, mint amit a korábbi 8-10 hónapban láttunk, ezt említette is.
Annyit azért elmondok háttérként, hogy éppen jelenleg folyik egy teljes 3G technológiai csere a Telenornál, a ZTE cuccai kerülnek fel. Emiatt vannak a folyamatos leállások meg hibák. Mert bár maga az átállás éjszaka történik, de ugye nem egyszerre, hanem fokozatosan hétről hétre, és ez egyben egy vegyes rendszer fenntartását plusz időszakonként túlterheléseket jelent. vagyis ez ami most van, az nagyon átmeneti állapot. Ettől még persze valóban nagyon kellemetlen...

2011.05.24. 15:54:14

@Konrad: nálunk folyamatosak voltak (most se 100as, de mint a 3 xar) a térerőproblémák(jóárasitás közepette leszereltek antennát, szerelők mondták) olyan tippet adtak, vegyünk bentre ilyen mobil erősítőt vagy mi a túrót. :) 2010/11ben.

de szélessávú internetet meg nyomják erre is, de arrol meg nem tájékoztatják az embert, hogy hé haver, nálad esélytelen használni. azért ez bosszantó. kíváncsi leszek a joárasításnak mi lesz a vége, a kínai alkatrészeknek... legyen jó!

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.05.24. 16:01:47

@marketingghost: az értékesítési változás egy dolog, és egy másik, hogy a márka fogyasztói helyzete milyen. Jelenleg a nekik fontos "családbarát" kategóriában sikerült a T-vel egy szintre kerülni. Mivel ez márkastratégia, így nem volt szó az értékesítési számokról - meg azokat úgyis tudta mindenki.

@cadmagician: hát antenna leszerelés lehet pont a technológia váltás miatt is :) De mit tudom én. Védje meg magát a Telenor ;)

A workshop-os vonalról nem volt szó, de majd alkalom adtán rákérdezek. Azt tudom, hogy az Androidos vonal alapvetően bejött nekik.

2011.05.24. 16:03:53

@Konrad: a leszerelés 3-4 éve volt. nem érzem hogy jobb lesz majd nekem... mind1

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.05.24. 16:07:00

@cadmagician: ah so. Akkor fogalmam sincs. Azt meg én sem tudom, jobb lesz-e, elvileg az új vasak többet tudnak sokkal, mint a régebbiek. Majd kiderül...

2011.05.24. 16:08:33

@Konrad: jaja, várom, hogy végre ide tanyára is eljusson a mobil internet adta élményözön :D

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2011.05.24. 16:12:35

Nekem a technikai hibákon túl a márka sem szimpatikus, mert nem kreatív a márka. Biztos harmadik helye van a három közül és ha nem változtat rajta, így is marad.

Ezeken a workshopokon csak tájékoztatnak, hogy írjatok róluk és adnak egy Tab-et vagy meg is kérdezik, hogy Ti mit csinálnátok máshogy, mint szakemberek?

Utóbbinak lenne értelme...

konyvelomo 2011.05.24. 17:15:05

A napokban váltottam volna (üzleti) Telenorra, de a pénteki (ismételt) üzemkimaradás után már nem vagyok ebben biztos. A felhasználói visszajelzéseket (kommenteket) olvasva úgy tűnik, hogy komoly probléma van a tech. háttérrel, egyszerűen nem tudják biztosítani a folyamatos és minőségi hang/adat továbbítást. Számomra a mobilnet volt kulcsfontosságú, de több helyről is lebeszéltek ("az nem telenoros történet")...

2011.05.24. 21:29:36

@$Norbert$: mit jelent hogy nem kreatív? A reklámban? Az hol érdekel.


süti beállítások módosítása