Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Ami elromlik

Címkék: onlinemarketing üzlet

2011.05.26. csütörtök 23:46 Konrad

Alig két napja írtam a márkaépítésről, és már ott is felmerült (főleg kommentekben), hogy a rossz termék, a rossz szolgáltatás önmagában képes megölni egy márkát, képes keresztülvágni egy folyamatot. Főleg a "felnövekvő" márkák esetében veszélyes az, ha csalódott lesz az ügyfél.

Ez nem azt jelenti, hogy egy márka nem hibázhat, vagyis pl. nem romolhat el az eszköz vagy nem tévedhet az alkalmazott. Ezek a dolgok megtörténnek, hiszen "csak az nem hibázik, aki nem dolgozik". A kérdés az, mi történik ez után.

És ez a történés a közösségi média idejében kulcsfontosságú lehet.

Egy kedves ismerősöm panaszkodott, hogy a 17 hónapja nem olcsón vett Fagor tűzhelye elromlott, és a javítás olyan 70-80 ezer Ft lesz. A tűzhely ára is hat számjegyű volt... Ilyenkor az ember erősen elgondolkozik azon, vajon megéri-e? És most őszintén: ki venne ezek után újra a Fagor-tól bármit?

De az internet, a közösségi média megadta a kedves barátomnak azt a lehetőséget, hogy megossza a problémáját. El tudja mondani számtalan helyen, hogy csalódott a Fagor-ban. Márpedig ez így innentől nem egyszerű ügyfélpanasz, nem egyszerűen egy csalódott ügyfél, hanem valami egészen más. Ez kérem negatív hír, érzelmekkel telve. Ami egyes számítások szerint hétszer gyorsabban terjed, mint a jó hírek. Vagyis innentől ez a meghibásodás - illetve a drága javítás - rombolja a márkát.

Nem jó ez senkinek. Vesztes - vesztes helyzetről beszélünk, hiszen a barátom is jól megszívta, és a Fagor is. Megoldás? A prémium termékekre prémium garanciát érdemes adni, és olyan minőségben gyártani, hogy a garanciát ne kelljen érvényesíteni.

És fel kell készülni arra, hogy a csalódott ügyfél nem fog hallgatni.

A barátom most dühös. Én nem szívesen lennék a Fagor marketingesei helyében...

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr692935593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

heliox 2011.05.27. 06:14:43

Látom, Bástya elvtárs, te is érzed, hogy azért ez nem egészen van így.

2011.05.27. 07:03:43

na akkor kezdjuk az elején.

természetesen minden elromolhat. a termék megvételekor kifizeted a termékhez kapcsolodó összes költséget. garanciát, garis cserét is, stbstb. csakhogy van a marketinges, akinek az a célja, hogy ész nélkül eladnieladnieladniértékesiteniértékesiteni, és látja, hogy a drága termék nem fogy, legyen olcsobb. ez egy tálentum. szerencsétlen mérnök nem varázsló, olcsósit az alapanyagon, vacakabbat szereznek be, ami ugyan még üti a szintet, csak alulról, a garanciaidő rövidebb, az országban 4 helyen van márkaszervíz, a telefonos ügyfélszolgálat nem veszi fel a telefont, stbstb. Ennek köszönhetően, mivel olcson szerelhető/előállítható termék kell, nyilván nem minden esetben javithato. pl érdemes e lapostvt javitani, ha megbukik benne a processor? csöves tvnél a reszelő iczett rajta, méregetett, és 4000 ftból megjavitotta a tvdet, és ment még évekig. helyette a fejlett technologiával gyártjuk a szemetet, mert olcso kell legyen, gyorsan szerelhető kell legyen. cserébe nem fogunk tartós terméket kapni. és ezt köszönhetjuk saját magunknak, a marketingeseknek, meg azoknak akik nyomják hogy ész nélkül kell vásárolni. ez a fenti történet egy tipikus példája annak, hogy visszanyal a fagylalt.

zárszóként, vigasztal a fenti történet, hogy volt más is olyan balek rajtam kívül, hogy fagor terméket vett. nekem ugyan gariidőn belül bákott egy termék és nekem a garanciális szervizhez valo eljuttatással volt a probléma, majd ott szarakodtak, hogy jo a termék. az egyébként egy külön perverzio lehet (a pozolos családi fényképek feltöltése után) hogy valaki a szósölbe siránkozik, hogy benézte... aztán jönnek a szakértők, hogy hát olyant ne vegyél, az szar. miért szar? hát mert szar. másik meg hát mégis olyant vegyél, mert az a jo. mert csak... a mindenhez értő szakértőforumozók.
megvolt ez 5-6 éve is, fb nélkül... különös világ ez na...

Hutchington 2011.05.27. 07:20:34

Én a Fagor marketingese helyében felajánlanék neki valami kis kárpótlását/ajándékot, főleg ha prémium termékről van szó. Annak is menne a híre, és megmentené valamennyire a márka hírnevét. Úgy ahogyan a Logitech csinálja. Bejelented, hogy szar az egered, megmondják, hogy helyezd el egy gyűjtőben, és már postázzák is az újat. Sokkal egyszerűbb így mindkét félnek.
Egyébként kávéfőzőből használok Fagor-t, és teljesen meg vagyok vele elégedve.

Hobbes 2011.05.27. 09:13:58

Ismerősom D*ll netbookján elszállt az aksi (mondjuk garidő alatt az igaz, kb. a felére lehetett tölteni). Telefon ügyfélszolgálatnak, felvették az adatokat, majd másnap (!) a futár hozta az új akkut. A régit el se kérték. És ez egy 60-70K-s netbook. Viszont azóta a srác minden kérdésre azt válaszolja, hogy "D*ll-t vegyél". (hány db akku jön ki egy 30 mp-s tv reklám árából?) Azt tényleg nem értem mi kerül a javításon ennyibe, jó eséllyel valami filléres elektronika mehetett ki (ha csak a barátod nem ejtett rá egy 25 literes kuktát tele babgulyással :-))

Atisp · http://www.netgo.hu 2011.05.27. 09:57:05

A közösségi média emellett megadja azt a lehetőséget is hogy olyanok is panaszkodjanak hogy elromlott xy márkájú termékük, akiknek nincs is. Sőt erre reagálva érkezhetnek olyan válaszok, hogy márpedig nekik már 10 éve működik s már akkor cserélték xy márka képviselői az alkatrészt amikor még el sem romlott. Pedig lehet ők sem rendelkeznek xy márka termékével. Tehát ez elsősorban nem a felhasználóknak lehetőség, sőt...

Ha másképp lenne, akkor egyre jobb lenne a termékek minősége és nem rosszabb :(

Egy -egy meghibásodás nem kikerülhető a legjobb minőségi termékeknél sem. Egy esetéből nem lenne szabad azt kijelenteni hogy az adott márka jó vagy rossz.

ChrisDry · http://www.chrisdry.com/ 2011.05.27. 14:55:03

A Siemensnél ezt ahogy tudom kiküszöbölik jól (valamint igencsak kevés a panasz), és relatíve kevés a probléma a Bosch-nál is - különösen figyelnek a termék elégedettségre (véleményeztetik a megvett terméket - ismerek ott pár embert). De fontos dolog, hogy ha az ember kiad valamiért 150e+ összeget akkor utánajár fórumokon, teszteken, hozzászólásokon, video-teszteken mit érdemes venni (ár-értékarányban mi mennyi), ettől függetlenül bele lehet nyúlni hibás modellekbe.
OFF: A Fagor azért nem prémium márka és a csúcsmodelljei ebben a szegmensben is csak közepesek mondhatóak.

Alex_79 2011.05.30. 15:08:54

Én múlt héten a K&H-t szidtam Twitter-en (kötelező biztosítás kárrendezés miatt kerültem velük kapcsolatba), erre másnap felhívtak számon kérve, hogy miért írok ilyet.
Ezzel csak löktek magukon még egyet lefelé, mert nem volt igazuk!

gabesas 2011.07.23. 14:04:30

a voda twitteres ügyfélszolgálata tényleg jó, mégha most baromi mérges is vagyok rájuk és kinéz egy szerződésbontás. De ott legalább gyorsan, tevékenyen, problémafúkusszal állnak a gondodhoz (nyilván ezért mert félnek a social "erejétől" - ami egyébként lehet hogy nincs is), és sokkal direktebb ügyintézést kapsz. Máskérdés hogy ők is hibáznak, de ezzel együtt is pozitív.


süti beállítások módosítása