Amikor közösségi média marketingről beszélünk, hajlamosak vagyunk valami vegytiszta, csak webes, sőt, csak valamilyen közösségi oldalon megvalósuló megoldásra gondolni. Pedig többször bebizonyosodott már, hogy az igazán sikeres megoldások kilépnek a webről, és más platformot, platformokat is használnak.
Sőt, talán pont attól válik nagyon érdekessé egy-egy ilyen megoldás, hogy hatást tud gyakorolni: kézzelfogható eredményt is hozhat akár. Hiszen a közösségi médiában pont azt szeretjük, hogy be tudjuk vonni az érdeklődőket - és minél inkább kilépünk a webről, annál jobban, hatásosabban tudunk eredményeket elérni.
Itt van a Telenor esete: amikor tavaly év végén teljes mellszélességgel az Android felé fordultak, rögtön teljes sebességgel kezdték el használni a közösségi médiát erre is. De ez nem volt elég: a közösségi média segítségével két plusz aktivitást is elindítottak. Az egyik az Android Workshopok sorozata, ami nem titkoltan a közösségi média aktivitásra épül, elsősorban azon a csatornán keresztül történik az események meghirdetése. A másik egy komolyan vehető játék: lehetett ajánlani ötleteket, milyen Android alkalmazásokat hiányolunk, és ezek közül kiválasztottak hármat, amit el is készítettek. Ez volt az Androideák projekt.
Persze ez így kötelességet is jelent: tényleg el kell készülniük azoknak az alkalmazásoknak. És a Telenor megcsinálta: a mai nappal publikálta a háromból azt a kettőt, ami még nem készült el. Az egyik egy magyar alkalmazásokat gyűjtő alkalmazás, a másik egy kerékpárosokat segítő megoldás, a Kétkerék kerékpáros útvonaltervező alkalmazás. (A harmadik, már májusban elkészült alkalmazás, az S.O.S. Help.)
Ezzel akár le is zárhatná ezt a közösségi média kampányt, de azt sejtem, ennek így nincs vége. Hiszen az alkalmazások majd csak most kezdenek el elindulni. Kell majd még ezzel foglalkozni, de a Telenor ügyesen elérte a célját: jó szívvel gondolnak rá azok, akik használni fogják ezeket az alkalmazásokat.
Így is lehet. Sok meló, sok pénz és időbefektetés, de mennyivel több értelme van, mint egy egyszerű "lájkolj és nyerj" játéknak. Ráadásul tényleg azoknak lesz ez az egész Telenoros kampány hasznos, akik potenciális ügyfelek is.
Remélem, lesz egyre több ilyen jópofa hibrid megoldás!
Utolsó kommentek