Hirdetőként, főleg, ha a cél mondjuk valamilyen termék eladása, a legjobb fizetési megoldás az, amikor csak akkor fizetünk, ha mér sikerült eladni valamit. Ezt szokás partnerprogramnak nevezni, vagy elfogadottabb nevén affiliate-nek.
Bár idehaza elkezdett élénkülni ez a piac, de azt azért pontosan tudhatjuk, hogy az igazán nagy tartalomszolgáltatók szinte senkit nem engednek be tisztán affiliate formában a felületeikre, még a legmegengedőbb esetben is kérnek valamennyi fix pénzt.
Kicsit körbeszimatolva ezt a piaci szegmenst, azt látom, hogy minél komolyabban veszi magát egy tartalomszolgáltató, annál komolyabban fél az ilyen megoldástól. A félelem oka pedig elsősorban az, hogy devalválja a megjelenések értékét egy-egy ilyen megoldás. Hiszen várhatóan kevesebb bevételt hoz egy ilyen megjelenés, mint amit a többi fizetési megoldás szokott.
Ugyanakkor a bevételek nem jönnek olyan mértékben, mint az elvárható volna, kell a plusz, és az affiliate nagyon izgalmas újabb célcsoportokat hozhat be. Akkor most érdemes belevágni vagy sem?
Abszolút megértem a problémát. Sajnos, az affiliate ugyanúgy "más" megoldás, mint a hirdetőknek a közösségi média. Mert míg eddig az volt a kérdés, hogy a megszokott felületeket milyen árazással adjuk el, addig az affiliate elvileg gondoskodást igényel. Vagyis nem elég egyszerűen csak kirakni egy hirdetést, aztán várni a bevételt, hanem foglalkozni kell azzal. A tartalomszolgáltatónak kell megoldania, hogy a hirdetés kontextusba kerüljön, hogy érdekes legyen az olvasónak, így rendeljen is ezen keresztül. Nézzük csak meg egyes affiliate szolgáltatókat! Nemcsak bannereket választhatunk, hanem cikkeket, amikben a bannerek hatékonyabban jelennek meg (és nem, ezek nem PR cikkek), vagy éppen hírlevél mintákat, és számos más segítő eszközt.
Az affiliate aktív gondoskodást igényel a tartalomszolgáltatói oldalról is. Márpedig erre főleg a hazai nagyok nincsenek felkészülve. Ezért is tart többek között ott a hazai piaci szegmens, ahol. Ha nincs elég felület, nem lesz népszerű az affiliate megoldás.
Persze, az elmaradó bevételek ezt a piacot is beindíthatják. Idén érezhetően megindult valami, és talán jövőre idehaza is komolyabban lehet kampányokat futtatni csak affiliate fizetési móddal. Mert igény, az volna rá.
Utolsó kommentek