Vallom, hogy online marketingesként azok a platformok az érdekesek, amik éppen most népszerűek, éppen most ott vannak az emberek. Hiszen nem az a célom, hogy felfedezzek új dolgokat, kipróbáljak jövendő sztárokat, hanem az, hogy elérjem a felhasználókat - olyanokat, akikre hatnak is a reklámok.
Ez pedig egyrészt feltételezi, hogy használják az adott szolgáltatást - és sokan használják -, másrészt feltételezi, hogy olyanok használják, akik egy-egy kampány potenciális célcsoportjába tartoznak.
Természetesen nagyon érdekesek a kis látogatottságú szolgáltatások is, de nem reklámszemmel. Hiába jó poén a Foursquare, de ameddig ez csak egy szűk csoport játszótere (pár ezer ember), addig nem fogom ajánlani a hirdetőknek. Igaz, van kivétel - ha a célcsoport pont ez a pár ezer ember. Nekem persze használni kell (legalábbis érdemes), hogy megismerjem, figyeljem - ha felnő, akkor azonnal tudjak reagálni.
A mobil platform, a mobil applikációk - és most elsősorban a smartmobilokra gondolok - ennek egy nagyon látványos terepe. Az alkalmazásfejlesztők, a tartalomszolgáltatók, a telefongyártók, a mobil szolgáltatók hajlamosabbak sokkal nagyobbnak mutatni ezt a piacot, mint amilyen - érthető, ez az érdekük. Persze, rengeteg pénzt is beleraknak, rengeteg pénzt áldoznak arra, hogy elhiggyük, ezek a platformok már élnek, léteznek.
Még pár hónappal ezelőtt is azt mondtam, ez egyelőre inkább füst, a láng nagyon pici, érdekes dolog ez, látom benne a jövő előszelét, de még nem igazi hirdetési platform. Jöttek ugye május környékén a mindenféle számok, hogy hány embernek a kezében van smartmobil, ez azonnal hitvitákat is gerjesztett (mi az okostelefon, jók-e a mérések), de az élet ezen is túllépett. Sokkal érdekesebb kérdés a használati statisztikák.
Nos, egy ilyet láttam most, ami azt mutatja nekem, most kell elkezdeni nagyon figyelni a mobil platformra. Ez a statisztika az idei Sziget app statisztikája. A lényeg:
Az esemény alatt, a napi közel 10 000 látogató mintegy 550 000 oldalt tekintett meg. A legtöbben Magyarországról és Hollandiából használták a szolgáltatást, de voltak látogatók Dél-Afrikától Bahrein-ig, akik onnan böngészték az eseményeket. A szolgáltatás 66 különböző ország fesztiválozóinak könnyítette meg a napjait a Szigeten. Az okostelefonok versenyében szinte holtverseny alakult ki, az iPhone alkalmazás közel 36.000, míg az Android alkalmazás 35.000 összesített napi egyedi látogatóval zárta a fesztivált.
Na ezek már kemény számok. Nem magas számok, de már kézzelfoghatóak. Egyes webes tartalomszolgáltatók is örülnének ilyen statisztikának. Kicsit körbenézve is azt látom: megindult valami. Ebből szerintem még idén elég erős robbanás lehet, hirtelen megindulnak a webes tartalmak felé az okostelefon tulajdonosok - vagyis mostantól ez a marketingnek is érdekes platform.
Kicsik és nagyok! Mobilra!
Utolsó kommentek