Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Utólag már szabhatjuk...

Címkék: hiba onlinemarketing

2011.09.19. hétfő 19:24 Konrad

Jó dolog az, ha mások hibáznak, mert ha kicsit figyelünk, tanulhatunk belőle. Márpedig a kommunikáció területén sokan és sok féle módon hibáznak. Érdekes, hogy a legnagyobb hiba mégis az, amikor nem akarnak kommunikálni.

A nem kommunikálás is egyfajta kommunikálás, ugye. Hiszen ezzel azt üzenik, hogy nem érdekli őket a mások véleménye, gondolata, mindenki azt gondol és mond, amit akar, ők ezt nem kommentálják.

A nem kommentálásban a legnagyobb hiba mégsem a "másik oldal" lenézése. A nem kommunikálásban a legnagyobb hiba a kezdeményező szerep átadása! Ugyanis amikor nem kommunikál valaki, akkor általában lehetősége lenne időben, még akkor megszólalni, amikor nincs botrány. De ha nem él ezzel a jogával, akkor azonnal mások határozzák meg, hogy mi lesz a beszélgetés menete.

Mondok egy példát. Valamikor 2003 környékén feltörték a Gyalogló Chat-et. Akkoriban ott dolgoztam, és hát azt kell mondjam, kellemetlen volt. Viszont amikor ez a törés kiderült, azonnal kiadtunk egy sajtóközleményt, amiben leírtuk a feltörés tényét, de azt is, hogy a baj elhárult - tehát a negatív dolog mellé raktunk valami pozitívat is. Akkoriban a Gyalogló Chat fontos szolgáltatás volt, így sok helyen megjelent a hír - de az a hír, amit mi írtunk! Vagyis úgy jelent meg, hogy számunkra a legkisebb kárt okozza.

Éppen ezért pont akkor a legfontosabb kommunikálni, ha cikis a helyzet. Nagyon jó példa erre egyébként a Mammut mostani esete is a kiköltözni nem akaró bérlőkkel - egy olyan kommunikációilag is szerencsétlen helyzetbe vitték saját magukat, amiben véletlenül sem győzhettek. Vagyis már az elején elcseszték - azzal cseszték el, hogy eldöntötték, nem beszélnek a dologról. Pedig a Facebook oldalukon értelmes és egyáltalán nem szemét kérdéseket kaptak, és csak azt követően kezdett eltorzulni az a csatorna, hogy válasz helyett inkább törölték a megjegyzéseket. Ezt csak fokozta aztán, hogy a törlés tényét gyakorlatilag tagadták is.

Így nem szabad. Nem szabad, mert sokkal nagyobb hír lesz belőle, mintha partnerként kezelnék a többi felet. Meg kell ezt tanulnunk, és lehetőleg más kárán. Mert ha nem így teszünk, akkor utólag már baszhatjuk szabhatjuk.

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr613239111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leonard Zelig 2011.09.20. 14:10:33

Meg kéne tanulni fogalmazni, ahhoz, hogy a kommunikáció hatásos legyen.
Jelen esetben például szerinted kik csesztek el és mit a Mammut-kontra bérlők közül, mert ezt sikerült úgy kommunikálni, hogy egyáltalán nem világos, mit akarsz mondani?

Merras · http://miyazakijun.hu 2011.09.20. 14:10:38

Az összes kommunikációs hiba igazából egy elég fura gondolkodásbeli problémára vezethető vissza - olyanra, amit a legjobb kommunikációval sem lehet menteni.

Azt nyilván kívülről nem nagyon lehet eldönteni, hogy ebben a vitában kinek van igaza. Viszont az, hogy ilyen durván lezárják a területet, hogy az ismerősök-rokonok arra kényszerülnek, hogy távolról dobálják be a cuccokat; vagy hogy ennek megakadályozására hőség idején még nagyobb elválasztóizéket húznak fel, amik még jobban felfűtik a területet - anélkül, hogy az egészségügyi következményekbe belegondolnának...

Nos, ezek az elemek arra jók, hogy az átlagembert a bérlők mellé állítsák. Ezen nem segít semmiféle jó kommunikáció, persze rontani lehet a szitun: a FB béna menedzselésével vagy az Indexes újságíró kamera előtti elpaterolásával.

Leonard Zelig 2011.09.20. 14:11:59

A katt után kiderült, de nem ártana egyértelműen fogalmazni...

Whistler anyja 2011.09.20. 14:46:49

Elég érdekes, hogy gerillamódszerekkel ássák be egyesek magukat a mások ingatlanába.
Sajnálnám, ha a bérlőnek ez a módszer sikert hozna.
Én sem akarnék ilyen bérlőt.

Sir Galahad 2011.09.20. 15:44:56

Tény, hogy a bevásárlóközpontra nem vetett jó fényt, hogy nem volt hajlandó reagálni semmire. Ugyanakkor tény az is, hogy ezt a helyzetet eleve nem lehetett jól kommunikálni. Ez azért nem ugyanaz, mint hogy valaki feltör egy csetoldalt - ez esetben, ugye, az oldal üzemeltetője maga is szenvedő fél. Az áruházról, amelynek talán igaza volt, talán nem, ugyanezt nehéz lett volna elmondani azok után, hogy lezárta, fallal és biztonsági őrökkel vette körbe a kávézót. Szerintem a kisebbik rosszat választották azzal, hogy semmit sem mondtak.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.09.20. 16:01:47

@Sir Galahad: Ebben vitatkoznék. Egyrészt a kommunikáció része volt a bezárás, de oké ettől tekintsünk el. A Facebook-on akkor sem kellett volna törölni, és ott lehetett volna annyi semmitmondó választ adni, hogy hivatalos válasszal jelentkezünk - ahogy azt egyébként meg is tették. Én egyébként azt javasoltam volna, hogy amint az "esemény" megtörtént, azonnal adjanak ki erről és a háttérről sajtóanyagot, és válaszoljanak minden kérdésre. Persze azt is javasoltam volna, hogy ne csináljanak mártírt a másik félből...

Kow 2011.09.20. 16:13:48

Ettől a posttól jobb kormánykritikát nehezebben lehetne írni, még ha nem is annak szántad :)

Sir Galahad 2011.09.20. 16:38:52

@Konrad: Én meg azt, hogy ezt ne így intézzék el, mert ez a legbriliánsabb kommunikáció mellett is védhetetlen. A fb-os törlés tényleg ellenszenves lépés volt, de ha azt teszik e helyett, amit te javasolsz, akkor is pont ugyanígy utálnák őket. Ennyit meg a hallgatással is elértek...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2011.09.20. 16:45:18

@Sir Galahad: igen, egyetértünk. De ugye kommunikációban nem ez az egyetlen eset, amikor a kialakult rossz körülmények között kell valamit lehetőség szerint jól csinálni. És itt ez (sem) sikerült.
Nem szerették volna a Mammutot, ha maradnak a kommentek, de nem utálták volna jobban, illetve nem ment volna körbe pl. a Twitteren, hogy ezt csinálják. A törléssel elért a hír olyanokat, akik amúgy nem igazán figyeltek az egészre (pl. engem is így ért el).

Állás hol? · http://www.cvonline.hu 2011.09.21. 14:42:58

hát igen a kommunikácós órákat se hiába tartják az egyetemen :)


süti beállítások módosítása