Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Mi lesz veled, TV2?

Címkék: onlinemarketing

2011.10.02. vasárnap 23:41 Konrad

Te nézel tévét? Vagy csak az online világban élsz, és egyáltalán nem is érdekel ez az egész sugárzott média történet? Nem vagy egyedül, de kisebbségben vagy. És ha nem is érdekel a tévé, a hatását biztosan érzed. Főleg, ha marketinggel foglalkozol. Hiszen a tévé a legnagyobb hazai szelet az éves reklámköltésben, olyan meghatározó erővel, hogy ott bármi történik, az a teljes piacra hatással van.

Ezt érezzük is pár éve: ahogy jött a válság, úgy lett relatíve egyre olcsóbb a tévés hirdetés, és ez bizony nyomta lefelé többek között az online árakat is. Márpedig ez már húsbavágó: ha nincs bevétele az Indexnek, az Origónak, a Sanomának, akkor nem fog fejleszteni, nem fog tudni embereket "venni", vagyis szépen lassan kiürül, érdektelenné válik - és így tovább.

Így tehát nem lényegtelen kérdés, mi fog történni a hazai kereskedelmi tévés piacon. Egy olyan piacon, ami több szintű, de reklámköltést nézve praktikusan kétszereplős: a két kereskedelmi tévé uralja. Az RTL Klub és a TV2. 

Mindkét tévé megérezte a válságot, mindkettőnek estek a bevételei, de az RTL Klub esetében nincsenek drámai felhangok, jobbára vezetik a nézettséget, és ugye pénzben is sokkal jobban állnak. Ezzel szemben a TV2 esetében én elsősorban az erőlködést látom. Itt van mindjárt ez a hír:

A Tv2 hivatalosan is elismerte, hogy csoportos létszámleépítést hajt végre (...) Információink szerint a Tv2 azért került nehéz helyzetbe, mert idén a kereskedelmi csatorna reklámbevételei a piaci átlag feletti mértékben csökkentek. (...), nem kizárt, hogy akár 15 százalékkal kevesebb reklámbevétele lesz 2011-ben, mint tavaly. (...) A csatornát ráadásul idén a tulajdonos ProSiebenSat1-csoport sem szívesen segítené ki.

Aztán ott van ez az eset a TV2 valóságshow-jával: nem elég, hogy nincs pénzük önálló házra-helyszínre (és egy pornós villában forgatnak), de ráadásul el is maradnak az eredmények. És ez így bizony baj.

Persze, a TV2 helyzete korántsem mostanában lett ilyen. Sajnos az elmúlt éveket végignézve ez a mostani eredménytelenség egy jól megágyazott struktúrálatlan működés eredménye. Nem az elmúlt fél évben szúrtak el valamit, hanem az elmúlt tízben. Nem az a baj, hogy egy-egy műsor nem jött be, hanem az, hogy egész egyszerűen kaptak egy szinte mindenben profibb versenytársat. És hiába tűnik jó ötletnek egy vállalkozás vezetését topmenedzserek kezébe adni, ha hiányzik a szakmai tudás, annak vannak következményei.

A TV2 most bajban van. Persze, a műfajból következően, nem lesz látványos és hatalmas bukás, nem fog megjelenni a "Game Over" felirat valamelyik este a JóbanRosszban helyén. De a leépítések úgy hiszem magasabb szinteken is folytatódni fognak, és iszonyúan érik, hogy a tulajdonosok megszabaduljanak a csatornától. Ráadásul az ilyen kaotikus helyzet nem tesz jót a reklámértékesítésnek sem, így itt is várhatóak változások.

Aztán hogy ettől több vagy kevesebb pénz jelenik meg az online-ban? A franc tudja. De ha lesz olyan megoldás, amire szívesen költenek a hirdetők, talán. Van még esélye a display hirdetéseknek idehaza is, pont az ilyen irányból érkező pénzek felszívására. Igaz, nagyon okos és főleg ügyes sales tevékenység kell majd hozzá. Meglátjuk, ki fog felnőni a feladathoz.

Addig pedig figyelgetem tovább a TV2 bukdácsolásait, és kíváncsian várom, igazam lesz-e.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr163273233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szaki4 2011.10.03. 01:47:24

Maximálisan egyetértek, az RTL klub egyszerűen vérprofi, a tv2 meg olyan mint valami lelkes amatőr, aki ráadásul nem egyszer utánozni próbálja a nagy konkurensét... Talán 2 műsort tudnék említeni ami ettől eltér: a reggeli műsoruk és a Napló, bár utóbbit meg a botrányok erodálják mostanában.

unionist 2011.10.03. 15:08:13

a televíziózás egyre inkább el fog tolódni a direkt eladás irányába. mennyivel egyszerűbb lenne ha előfizethetnék a kedvenc bajnokságomra, vagy csak a kedvenc csapatom meccseire. fizess elő a kedvenc sorozatodra, vagy show műsorra. és még lehetne sorolni.

a kábelszolgáltatók ezzel szemben úgy szoktak érvelni, hogy a műsorokat átalányban megvenni sokkal olcsóbb annak ellenére, hogy az átalányban sok olyan dolog is benne van, amit az ember nem néz. szóval ez olyan, mintha a hipermarketben azt mondanák, hogy egybe olvasztották összes sajtot. pontosabban van egy gold sajt, egy bronz sajt, és egy szociális trappista.

na most a köztévé elvben jöhetne földfelszínen. szóval arra nem kellene előfizetni. a kereskedelmi tévéket meg szerintem be kellene árazni. tulajdonosi körök, csatornák, műsorfolyamok, műsorok szerint. előfizetek az rtl csoportnál.

a reklámszünetes átalányt egyre kevésbé nézik. sokan csinálják azt, hogy az x-faktort másnap nézik meg a youtube-on. reklámok nélkül. vagy inkább torrenten szerzik be a kedvenc sorozatukat. dvd-vel, vagy set top box-szal felveszik a szappanoperát. és egy este nézik meg az egész hetet. simán átpörgetik a reklámszüneteket.

szóval az eladói oldalról meg a termékelhelyezés szerintem teljesen át fogja venni a tévés reklámfilmek szerepét. szóval én semmire sem emlékszem a forma 1 előtti, és utáni hirdetésekből. de arra igen, hogy toshiba notebook előtt ülnek a stúdióban.

és akkor ez persze a műsort olcsóbbá teheti. a stúdió beszélgetéseket (tkp. a rádióműsorokat) pedig ingyenessé.

Szövegelő · http://www.honlapszovegiras.hu 2011.10.03. 15:15:01

A TV2 butábbnak vette az embereket, mintsem illett volna. Az, amivel a műsorait promotálja az egyszerűen gyenge. A hírműsorok pedig csak a legvéresebb rendőrségi eseteket veszik sorra. Ezt, hogy valóban csak ennyi történik az országban és távolabb, már senki sem hiszi.
Hiteltelenek, na.

taste 2011.10.04. 11:49:55

rtl - tv2 = index - origo nekem ez szokott eszembe jutni. pedig a mindennapos sorozatukban azért jóval profibbak mint az rtl. az új műsoruk meg az átlagparasztnak jó lesz, ahogy a VV 13 is, jöhetne már egy tv ahol legalább egy kicsit próbálnak - akár ezért állami támogatást is adnék - IQ ban feljebb emelkedni a nézői átlagon, és inkább a tv húzza fel ezt az átlagot, mint hogy az átlag miatt szart kelljen adni állandóan..

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2011.10.04. 15:45:07

A mindennapos sorozat alatt a Jóban rosszbant érted? Na ne már. :D Jó színészek is vannak benne, de valamiért a teljesítményük huszadát sem adják. A BK-nek, nincs semmi plotja, de ott legalább van néhány színész, aki a gáz szöveget is képes jól mondani. (Nem nézem huzamosabban egyiket sem, de amatőr filmesként látom ezt.)

taste 2011.10.05. 11:02:33

nem nézem rendszeresen és csak nézőként tudom megítélni, ha mégis :) BK-ban semmi nem történt anno amikor belenéztem, és én spec a színészeket sem láttam olyan jónak. JR ban pedig max annyira utaltam, hogy egész profi körítést (pörgős előzetesek, maffia/emberrablás/drog/mittomén vonalakat kevertek bele), amivel már elkezdett egy fokkal profibbnak/külföldibbnek tűnni. BKöztre majr ránézek megint, hátha télleg jobbak a színészek, de ha a plot nincs, akkor hiába az is :P

Ódor Richárd · https://www.facebook.com/odorric 2011.10.08. 14:47:55

@taste: Ami azt illeti, a JR-ban ezek a nagyon távolról érdekesnek ható események leginkább erőltetett, nevetségesen eljátszott, valószerűtlen, primitív forgatókönyvű izék, jobb ne is tették volna bele. Olyan, mint valami lelkes amatőr csapat, akik néhány szinkronszínészre építenek, de nekik is (szó szerint) elmondhatatlanul idétlen szerepet adnak. :D Félreértés ne essék, a BK-t úgy is lehet akár nézni, hogy félévente megnézel egy részt, mert annyira nem történik semmi. Nincs is jó magyar sorozat, de a JR még pluszban nevetséges is.


süti beállítások módosítása