A sorozat első három részében (1., 2., 3.) olyan dolgokról volt szó, ami általában igaz a weboldaladra: olyannak kell lennie. Most egy olyan kis apróságot kell elmondanom, ami akkor érdekes, ha bárhol az interneten hirdetsz.
Ha hirdetsz, akkor az az esetek döntő többségében olyan hirdetés, ami linket is tartalmaz, vagyis ha valaki rákattint, akkor eljut valahova. (Legyen ilyen a hirdetésed. Ha valaki nem ilyet akar eladni, akkor bátran röhögd ki, és ne edd meg az értékesítő szövegét. Te kkv vagy, neked igenis kell a link!) Ez a valahova pedig mi más lenne, mint a weboldalad! (Lehet más, de arról majd később, egy másik bejegyzésben.)
Nos, ha valaki annyira érdekesnek találta a hirdetésedet, hogy kattintott rá, akkor nagyon nem mindegy, mit lát a kattintás után. Hiszen ő már érdeklődő, őt meg kell fogni, izibe!
Éppen ezért hibás az az elképzelés, hogy a kattintó érdeklődő a weboldalad címlapjára érkezzen. A címlapod másra való. Hacsak nem arról szól a hirdetésed, hogy "nézd meg a cégünk weblapját, mert az tök jó", akkor érdemes egyedi érkezési oldalt (vagyis ahogy jó magyarosan szokás mondani: landing page-et) csinálni. És hogy mi van ezen az érkezési oldalon?
Hát, a hirdetésed, pontosabban annak a folytatása! Nagyon fontos, hogy aki látta a hirdetésedet, az olyan helyre érkezzen, ahol azt valamilyen formában kicsit újra is láthassa, ezzel megerősítve, jó helyen jár. De legyen benne kicsit több információ, mint ami a hirdetésben van! Vagy tudjon többet ez a kis landing page.
Például legyen egy nagyobb fotó a termékedről. Vagy olyan leírás a szolgáltatásodról, ahol esetleg mások véleményét is kiemeled. Vagy ha terméket hirdetsz, lehessen innen rögtön megrendelni.
Érted a lényeget? Ne kelljen a kattintó érdeklődőnek tovább keresgélnie, találja meg itt és most az információkat, legyen minél gyorsabban ügyfeled, vagyis rendeljen!
A jó érkezési oldal elsődleges feladata tehát az, hogy irányítod az érdeklődőt, és ellátod a szükséges plusz információkkal. Tehát ne legyen a címlapod a hirdetés érkezési oldala, mert akkor pénzt dobálsz ki az ablakon.
Azt pedig nem érdemes, nem igaz?
Utolsó kommentek