Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kommunikációs csapda

Címkék: polblog

2011.11.10. csütörtök 09:08 Konrad

Azt tanítják, hogy a kommunikációd legyen egyértelmű. Nem szabad bizonytalankodni, mert az olyan hatást kelt, mintha magad se tudnád, mit akarsz. Akkor is határozottan kell mondani és kimondani a dolgokat, ha amúgy pontosan tudod, hogy egyáltalán nem biztos, hogy tényleg minden úgy van, ahogy mondod.

A reklámok is erről szólnak: állítunk valamit, amit igaznak vélünk, ezt nagyon határozottan tesszük - de előfordulhat, hogy tévedünk. Például a termék minősége nem az igazi, vagy a sok szép mondattal a magas árat leplezzük. Ilyenkor nem igazán hazudunk (de), csak határozottan állítjuk azt, amire fókuszálunk. Aztán vagy bejön, vagy nem.

Ha már az elején úgy tűnik, hogy akár tévedhetünk is, akkor bizony okosabban kell felépíteni a kommunikációt: kell lennie kiskapunak, menekülési útnak. És fel kell készülnünk valamilyen válságtervvel is, ha véletlenül "úgy van", vagyis ha beüt a baj.

Hibásan kommunikálunk akkor, ha lánglelkű költőként állítunk valamit, majd amikor az élet ránk cáfol, saját dugánkba dőlünk. Hibásan, hiszen a kommunikációnak nemcsak az a része, hogy lelkesen átadjuk a gondolatainkat, hanem az is, hogy azt követően még életbe maradjunk. Szépen hangzik a sortűz előtt a "Hazáért!" kiáltás, kérdés, lehet-e egy cég - vagy adott esetben egy párt - ennyire önfeláldozó. Néha igen, de akkor már csak az utókor értékel. És nem lehetünk minden nap újra és újra forradalmárok, egy idő múlva az unalmassá válik.

Ilyen kommunikációs csapdát persze ritkán figyelhetünk meg teljes valójában, hiszen ha egy cég követi el, akkor azért nem mindig kap nagyon nagy nyilvánosságot, meg hát rendszeresen túl lép rajta az idő. De most olyan áldott állapotban vagyunk, hogy szépen nyomon követhetünk egy nagy nyilvánosság előtt zajló hibasorozatot.

Tény, hogy Orbán Viktor zseniális kommunikátor. Az volt már '88-ban is, aki látta a Fekete Doboz Fidesz filmjét, vagy volt szerencséje akkoriban beszélgetni vele, tudja, miről beszélek. Ráérzett arra, hogy az akkori elkenős kommunikációs maszlaggal szemben a határozott, karakán kiállás, a nyílt, őszinte beszéd mekkora fegyver. Aztán persze a forradalmárból politikus lett, a fiatal lázadóból népvezér - de a kommunikációs lendülete, az a fajta tudása, amellyel a hallgatóságot képes volt magával ragadni, egyáltalán nem változott. Sőt, még csiszolódott is, volt rá ideje.

Ugyanakkor mindig is tudtuk Orbánról (értsd: már a 90-es választási kampányban is), hogy amit mond, abba több a lendület, mint a tény, és ügyesen bánik az információkkal. Amit mond, az jó alap, de pontosítani, és néha bizony takarítani kell utána. Ez mindaddig nem baj, amíg a pontosítás és a takarítás megtörténik. De ha ez elmarad, akkor problémák lehetnek.

Mindezek ismeretében talán már könnyebben érthető, mi is történik jelenleg a kormány kommunikációjában, miért érezzük azt egyre többen, hogy amit mondanak, az egy gyorsnaszád tempójával távolodik a valóságtól.

Egész egyszerűen nem engedhetik meg maguknak, hogy bizonytalanságot mutatnak. Tényként állítják, amit terveznek, valóságként a lehetőségeket, és amikor az élet - sok esetben nem is az ő hibájukból - rácáfol, akkor már nincs visszaút. Egy gyorsnaszádot nem érdemes rángatni, mert felborulhat, az utasok meg hányni fognak. Nem is rángatják, haladnak szépen tovább ("Vissza a Lenini úton", ahogy ezt egy 21 éves kampányszlogenben használták), miközben a valóság más irányt vett.

Belekerültek egy kommunikációs csapdába. Szerencsére építettek bele kiskapukat, de ilyen lendületnél azok sem használhatóak azonnal, vagyis idő kell, míg a kommunikáció a valósághoz felzárkózik. Történik is ez, de lassan. A csapda nem zárult be teljesen, és van esélyük kilépni belőle.

Azt hiszem, ha Orbán Viktoron múlik, meg is fogják tenni. Más kérdés, hogy ez a hetekig tartó ellentmondó helyzet mennyire tette tönkre a teljes kommunikáció hitelét. De a politika érdekes játszótér: ebből is fel lehet állni. Azt hiszem, pár hét múlva kiderül, sikerül-e nekik.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr583367559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mahet 2011.11.10. 09:40:12

Miért kell mindig elkenni azt ami nyilvánvaló? Tanulj Orbántól, legyél egyenes és őszinte.

Tömören: a fidesz hazudik (az eddigi pártok közül a legostobább és legocsmányabb módon).

Ennek két oka lehet: szándékosan és tervszerűen hazudik vagy csak mivel mindent elk*r amihez hozzányúl utólag kénytelen hazudni, hogy fedezze magát.

Őszintén szólva örülnék, ha a bénázásuk mögött lenne valami terv, mert akkor lenne esély arra, hogy - valamilyen irányban - haladunk előre.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2011.11.10. 10:49:23

"Tény, hogy Orbán Viktor zseniális kommunikátor" - nem tény, hanem tévhit.

Orbán kommunikációjából nemcsak az jön le, hogy hatalmas szarban vagyunk, hanem az is, hogy semmiféle elképzelés nincs, hogyan mászunk ki belőle, ráadásul ők nem is látják a bajt, ugye, gyorsnaszádunk most előzi be a lomha EU-t, így aztán nem is fognak semmit se tenni ellene, egy normális mondatot nem tudnak kinyögni. Hát ez nem egy kommunikációs bravúr.

Ahogy írtad, működik ez a gátlástalan önpolír, megrendíthetetlen határozottság, de csak addig, amíg ha nem is minden fasza, de nincs gond. Bajban viszont egyszerre nevetséges, elképesztő, ijesztő.

Ceauşescu volt hasonló módon "zseniális" kommunikátor.

mig8 (törölt) 2011.11.10. 17:35:01

Mennyire igazad van Konrád! Sőt, én rátennék még egy lapáttal: ugyanez igaz a személyes kommunikációban - mármint amit az elején mondasz általánosságban. Ha például egy állásinterjún bizonytalankodunk, hogy mennyire erős a tudáunk, vagy hogy mire vagyunk képesek, akkor az egyértelműen rossz pont. (Noha esetleg csak arról van szó, hogy akkora tudásunk van már, hogy esetleg az adott kérdésben feltett tudásanyagra nem is emlékszünk.)

És még egy lapát, de ez speciálisan magyar. Nagyon sokan, ha azt tapasztalják, hogy a beszélgetőpartnere bizonytalankodik, akkor arról hajlamosak rosszat feltételezni, miszerint a beszélgetőpartner hazudik. Ha pedig túlzottan magabiztos, akkor meg azért feltételeznek rosszat, mert "miért olyan magabiztos?". Szóval megtalálni az arany középutat - na ez az igazi kihívás.


süti beállítások módosítása