Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (7) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (9) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (9) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Merre tovább a Facebook-on?

Címkék: onlinemarketing közösség facebook

2012.01.02. hétfő 16:07 Konrad

A tavalyi év egyik meghatározó trendje a Facebook marketing volt, és ha Facebook marketing, akkor a legnagyobb vihart kétség kívül a Mi az indián neved? alkalmazás, és annak megítélése hozta. Én egy elég egyértelmű álláspontot vállaltam - és vállalok fel - azóta.

Úgy gondolom, az alkalmazás sikeres volt, és az ezzel elért marketing hatást sem lehetne máshogy nevezni, mint sikernek. Ugyanakkor az elmúlt három hétben sokat gondolkodtam azon, miért és hogyan fogja ez a jelenség megváltoztatni a Facebook marketinget, kell-e félnünk ettől a megoldástól? Elöljáróban: azt hiszem, nincs mitől félnünk, de nem is szabad kényelmesen hátradőlnünk...

Azt már tudjuk egy ideje, hogy a felhasználók a Facebook-on sem szeretik jobban a cégeket, mint máshol. Azt is tudjuk, hogy a reklámokat sem szeretik igazán. De mindezt kicsit félretéve, mégis úgy viselkedünk a Facebook-on, mintha a felhasználók szeretnék a márkákat, és úgy építjük a márka oldalakat, hogy folyamatosan azt várjuk, vonódjanak be az ügyfeleink. De ezt ők valahogy nem teszik, vagy legalábbis nagyon ritkán teszik meg. Erre tett a Facebook egy lapáttal: hiába követi valaki az oldalunkat, egyszer nem biztos, hogy amit írunk, az ki is kerül az üzenőfalára. Legyünk bármennyire ügyesek, legyen bármennyire izgalmas a tartalmunk, ha nem vagyunk trendik, ha nem vagyunk amúgy is népszerűek, sok eredményt nem fogunk elérni. Azt hiszem, az a tisztességes, ha ezt kimondjuk: a Facebook önmagában nem teszi szerethetővé a cégeket, a reklámokat, a brandeket.

Ráadásul a Facebook oldalak népszerűségét a mai napig szokás a követők számának (vagyis a Like-oknak) a mennyisége alapján megítélni, pedig azt már pontosan tudjuk, hogy egy Like nem jelent semmit azon kívül, hogy egy alkalommal valamiért a felhasználónak tetszettünk. Sok esetben ez a valami egy nyeremény esélye, esetleg más apróbb előny - vagy egy ismerősre leadott szavazat lehetősége. Egyébként sem kerül semmibe a Like, ki is alakult a fentebb leírt tévképzet, hogy az emberek szeretnek is bennünket, ha Like-olnak. A fenéket. Azt szeretik, amit pluszban adunk.

Vannak kivételek, igen. Ilyen kivételek viszont szinte kizárólag azok a márkák, amik a Facebook-on kívül is népszerűek. De ez sem jelent egyértelműen eredményt! Kis fejszámolással tudhatjuk, hogy az összes hazai Facebook felhasználónak van legalább egy mobil előfizetése, vagyis ismer legalább egy hazai mobilszolgáltatót. És mégis, még a 200 ezret sem éri el a hazai mobilszolgáltatók összes Like-ja, vagyis a közelében sincs a potenciálisan elérhető 3 és fél milliónak.

Az Indiános alkalmazás viszont megmutatta, hogy vannak dolgok, amiket szeretnek az emberek. És ez - azt hiszem, nem meglepő módon - a talmi szórakoztatás. Például a játék. Nem kell semmiféle brand-élmény, meg bevonódás, meg értékes tartalom... az kell, hogy valaki megmondja, mi az Indián neve, meg elmondja, mit kap majd karácsonyra, vagy bármi hasonló történjen vele. És igen, ez nem érdekli tovább, mint 3 perc. Pont annyit is ér neki: 3 perc figyelmet.

De ez pont 3 perc figyelemmel több, mint amit a legtöbb ember esetében el tudunk érni a "hagyományos" módszerrel.

Az Indián neves és hasonló megoldások nem éppen a marketing csúcsa. Ahogy a bulvár sem az újságírás csúcsa. De igény, az kérem van rá. Mindkettőre. Az Indián neves alkalmazás a bulváros megoldás, tudom. Az értéke sem több: egyszeri bevonódás, és a többi néma csönd... illetve majdnem néma csönd, mert azért a bő 900 ezer követőből néhány ezer aktív marad. Igaz, ez nagyon picike arány, de számosságában mégis több, mint a többi hazai oldal 99%-án elért eredmény. Vagyis sok lúd disznót győz, már megint...

Én ennek a magam részéről egyáltalán nem örülök, de nem tudom a fejemet a homokba dugni, nem tudom azt mondani, hogy fujj, ronda megoldás, felejtsük el. Igenis kiderült, hogy van egy megoldás, ami bár spam-szerű, sokak szerint átvágás szagú, de működik. Nem jó mindenre, de elérésre - egyszeri elérésre! - igen. És fajlagosan olcsó is. (Apropó, átvágás szagú megoldás: a bulvár hírek címadása nem átvágás?)

Viszont van pár nagyon fontos dolog, amire oda kell figyelnünk! Íme, amit még látok tapasztalatot:

  • Az Indián neves megoldás nem egyszeri és megismételhetetlen, már önmagában az alkalmazás konkrét másolása is sikert hozhat, példa rá a Norbi Update szlovák Facebook oldala, ahol ez történt: lefordították az alkalmazást szlovákra, és begyűjtöttek vele pár százezer követőt.
  • Az ilyen megoldások nem hoznak értékes, a márka vagy a cég után valóban érdeklődő felhasználót, csak nagyon keveset. Legyen példa az Extreme Silver: kettő tized százalékos (0,2%) bevonódást sikerült elérni. Ez nem sok...
  • Az így elért embereket jellemzően egy alkalommal sikerül elérni, vagyis a játékon keresztül érdemes nekik elmondani mindent, amit akarunk! Nem egyszerű feladat.
  • Végül: ez nem tuti recept! Attól, hogy valakinek bejött egy alkalmazás, nem biztos, hogy a mi alkalmazásunk is be fog jönni. Olyan ez, mint a vírus reklám: akkor láthatjuk, hogy sikeres-e, amikor már a költségek nagy részét feléltük.

Az Indián neves alkalmazás tehát megmutatta, létezik egy olyan út a Facebook-on, ami rövid idő alatt látványos eredményeket hozhat, de nem helyettesíti a régi módszert. Akinek az a fontos, hogy kevés, de aktív közönsége legyen, az maradhat a hagyományos megoldásnál: az értékes tartalmak gyártásánál és a folyamatos jelenlétnél. Én azt hiszem, hosszú távon ez éri meg. De akinek rövid távú eredmény kell, az választhatja a bulvár vonalat is.

Tanulhattunk tehát decemberben a felhasználói viselkedésről, és okulhattuk az Indián neves példából. Igaz, ettől nem lettünk boldogabbak...

36 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr233514106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sallai Dani 2012.01.02. 16:39:07

Mindenképp őrizkednék attól, hogy az indiános flame-et újraindítsam, de e két vélemény közt erős ellentmondást látok:

"Úgy gondolom, az alkalmazás sikeres volt, és az ezzel elért marketing hatást sem lehetne máshogy nevezni, mint sikernek."
Majd kicsivel lejjebb:
"[...]a Facebook oldalak népszerűségét a mai napig szokás a követők számának (vagyis a Like-oknak) a mennyisége alapján megítélni, pedig azt már pontosan tudjuk, hogy egy Like nem jelent semmit azon kívül, hogy egy alkalommal valamiért a felhasználónak tetszettünk."

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.01.02. 16:49:57

@Sallai Dani: nincs ellentmondás. A Like szám megmutatja, hány embert sikerült (legalább) egyszer elérni. De ennél többet nem.

Sallai Dani 2012.01.02. 17:11:29

Szerintem a lájk számnál sokkal több embert sikerült elérni, hiszen jóval többen látnak egy falon lévő aktivitást vagy egy hirdetést, mint ahányan lájkolják az oldalt. A lájkolás egy mélyebb bevonódás, mint az elérés, hiszen az ember az elérés után maga is aktivitást fejtett ki irányunkban. A hagsúly itt az "irányunkban"-on van, hiszen ha annak a valaminek, ami iránt aktivitást fejtett ki az ember (lájkolta) sehogyan sem kötődik a céghez vagy annak termékéhez, maga az ember pedig egyáltalán nem tartozik a célközönségünkbe, akkor ez nem valódi bevonódás, hanem irreleváns, rosszul célzott elérés. Az indián cucc tehát ezért volt sikertelen, és ezért sem gondolom továbbra sem előremutatónak a vele való példálózást. A forgalmas utcán való szórólapozással egyenértékű és bonyolultságú dolog, csak azért gondolhatják páran fancy és előremutató dolognak, mert nem a Blaha aluljárójában, hanem a Facebookon történik.

Sallai Dani 2012.01.02. 17:12:46

De bocs, nem akarok ellentmondani magamnak, valóban nem szeretném feleleveníteni ezt a vitát, bár ez az előző hozzászólásomból valszeg nem derült ki :)
Písz.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.01.02. 17:16:29

@Sallai Dani: de pont az a lényeg, hogy a Like NEM mélyebb bevonódás, ezt csak mondjuk, de nem így van. Igen, a Like-ok egy része ilyen, de csak egy kisebb része. És a 900 ezer Like esetében is van vagy 2000, ami ilyen, de egy 10 ezres oldalnál meg van mondjuk 200, ami ilyen, amit leírtál.
És az elérésben a Like azt megmutatja, hogy annyi ember tuti látta az applikációt, és az abban leírtakat. De lehet, többet is és többen is.
Amúgy mi a baj a szórólappal? Tudok olyan üzletet, ahol az a leghatékonyabb megoldás :)

Sallai Dani 2012.01.02. 17:21:39

Nyilván azt is lehet jól célozni, de a példámban egy rossz szórólapozásra gondoltam csak nem fejtettem ki :)

A lájk valóban nem mély bevonódás, de biztos hogy mélyebb mint az elérés, hiszen valamilyen (ha csak egy klikknyi is) aktivitás kell a felhasználó részéről. Egy videóban vagy rich media kreatívban való mondjuk onmouseover is mélyebb (bár nem mély) bevonódás, mint egy elérés. Nyilván ezeket értelmesen kell értékelni.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.01.02. 17:33:58

@Sallai Dani: persze. És annyiban tetszik is most a példád, hogy egy Like az Indiános esetben pont egy bannerbeli aktivitáshoz hasonló értékű, annál nem több.

Sallai Dani 2012.01.02. 17:46:37

@Konrad: ... egy olyan bannernél amin teljesen mást kommunikálunk mint amit el akarunk adni vagy mint amit brandelni szeretnénk. :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.01.02. 17:52:44

@Sallai Dani: valójában nem. Amikor egy érzést adsz el, akkor sem a terméket reklámozod :) Az Indián neves játék a mechanizmust mutatta meg, innentől kell úgy kreatívnak lenni, hogy meglegyen az üzenet átadása is, meg a játék is.

h633213x 2012.01.02. 18:31:06

Ovatosan jeleznem, hogy most kb. ugyanazt irod le, amit 1 eve olyan hevesen tamadtal. (A Kreativban megjelent iras, aminek a lenyege, hogy like gyartassal nem lehet markat epiteni.)

onlinemarketing.blog.hu/2011/01/17/tenyleg_nem_er_semmit_egy_facebook_like

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.01.02. 20:50:55

@h633213x: Nagy különbség van Like és Like között, talán ez kiderül abból is, amit írtam. Az ilyen tömegesen szerezett Like keveset ér, és ez a cikk erről szól. A nem bulvárosan épített rajongói kör Like-jai mást érnek.

De köszönöm, hogy jelezted az ellentmondást :)

Geeklány · http://geeklany.hu 2012.01.02. 21:52:44

Úgy látom lesznek új magyar követők is: http://twitter.com/#!/bkereskenyi/status/153797376308543488

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2012.01.02. 23:32:34

Kicsit lufinak látom ezt a fészbúk dolgot. Pér hónapja még mindenki lájkot vadászott ezerrel (és elég nevetséges módszerekkel), most meg kiderül, hogy tök feleslegesen (éppen ma kaptam egy "ajánlatot" emailben: 10 000 FB lájk: 7000 Ft). De sokan mégis erőltetik/propagálják az ottani hirdetést/marketinget/jelenlétet.
De nézzük a lényeget! Konrád, tudsz mondani valós példákat pénzügyi megtérülésre? Nem kell pontos adat, csak arányaiban. 100 Ft FB-ra költve mennyit hoz?

penelope garcia 2012.01.02. 23:40:58

Szerintem egyre erőszakosabban nyomulnak a cégek a fészen. Régebben előbb megtudhattuk, mit kaphatunk egy lájkért, ma már addig "szóba sem állnak" a júzerrel, amíg nem nyomott egy lájkot. Szerintem ez hiba, ezzel csak felbosszantják az embert. Én - és jó pár ismerősöm - már kialakított egy szokást, hogy ha egy oldal, amire valamiért kíváncsi lennék (pl játékot, kvízt ad), látatlanba kéri a lájkot és az engedélyeket, akkor megkapja ugyan, de amint viszonozta a tartalommal, ami érdekelt, azonnal vissza is vonjuk azt a lájkot, az engedélyeket, és le is tiltjuk az erőszakos alkalmazást. (Ugyanis gyakran kitételük, hogy külön beleegyezésem nélkül posztolgatni akarnak az oldalamra - hát egy frászt. Koszolja össze a kedves mamája oldalát.) Ezek az agresszorok többet ártanak a brendjüknek, mint használnak, mert előfordul, hogy megjegyzem, melyik az a tapló, aki ennyire erőből akar nyomulni, és messze elkerülöm a jövőben.

min 2012.01.02. 23:54:30

Nem más mint árverés, megvezetés, adatlopás. Marketing? dehogy...spontán szélhámosság.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.01.02. 23:55:34

@penelope garcia: öröm ilyet olvasni, tényleg.

@bestpixel: van ilyen szám, de mondhatom meg. Rosszabb, mint az AdWords :) De ha a FB-ot brand építésre használod, akkor a kérdés nem pont így merül fel. Pl. mondj egy ilyen számot a szponzorációra: mennyi pénzt hoz 100 Ft szponzoráció?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.01.02. 23:57:46

@min: áterés? megvezetés? Indián nevet ígért, és azt is adott. Mi ebben az átverés?
Az adatlopás tényét többször cáfolták a készítők is, az sem történt meg. Pl. az alkalmazás email címet nem is kért.

min 2012.01.03. 00:10:34

Ugyan már elég a lájk ami nem a termék jóságát igazolja hanem az egyszerű felhasználók hiszékenységére , kíváncsiságára épít. e.mail címet nem is kell kérnie. vannak olyan felhasználok sajnos akik egy egész életrajzot tesznek fel magukról. Na őket keresik ezek a vadászok. Az pedig, hogy cáfolták a készítők...nagyon meggyőző:-DD

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2012.01.03. 01:18:23

@Konrad: Nem hiszem, hogy akkora titok lenne egy-két aránypár (ezért nem kértem konkrét adatokat). De, nyilván nem érdeked elárulni, hiszen akkor kiderülne a lényeg: nem éri meg! ;)

Másrészt nyilvánvaló, hogy sokféle kampány és ezzel sokféle megtérülés létezik (ahogy penelope is írja). És nem lehet egy marketing tevékenységet ennyire leegyszerűsíteni. De azért a lényegre választ kaptam: nagyobb a FB füstje, mint a lángja!

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2012.01.03. 01:34:22

@penelope garcia: eddig az volt a legviccesebb, hogy egy étterem étlapját akkor nézhetem meg, ha lájkolom őket (honlap nincs, csak faszbuk betét). :)
Hát menjenek a jó édes mamájukba...

is 2012.01.03. 03:40:12

"Legyen példa az Extreme Silver: kettő tized százalékos (0,2%) bevonódást sikerült elérni. Ez nem sok..."

Sűrű fillér... Ha hagyományosan elérsz 10000 embert, és abból 5%-ot fogsz, akkor az 500. ha így elérsz 1000000-t, és 0,1%, akkor az 1000. Ha a kettőnek azonos a költsége, akkor a második a jobb.

"van ilyen szám, de mondhatom meg."

marketinges sosem mond nemet :D

2012.01.03. 07:58:25

ez nem spam szerű. ez spam. trash. minősíti a készítőket(az első ötletes, utána foscsi), és a használókat is.. hihetetlen hogy erre van igény.

szekerkaa · https://twitter.com/szekerka 2012.01.03. 08:18:36

A Facebook hype az online marketing ügynökségek felelőssége, ezt továbbra is fenntartom. Nagyon jól hasba lehet akasztani cégvezetőket egy merőben mihaszna lájkszámmal. Minduntalan azt hallom, a FB nem mérhető (ezzel hellyel-közzel egyet is lehet érteni) cash szempontjából, meg hogy még nincs pénz benne, de majd lesz, majd lesz (majd mikor, és akkor miért?).
Nagyon tisztességes dolognak tartom a FB hirdetési lehetőségeit (leszámítva, hogy ez a della is az amerikaiaknak megy), de a brand page-ket továbbra sem sikerül elhelyeznem racionálisan.
Ha a userek létrehozták volna az Állami Krematórium rajongói körét, az egy nagyon fasza dolog volna, most viszont az Állami Krematórium vásárolja a lájkokat, és azt hiszi, hogy nagyon menő, és majd többen fognak hamvasztást kérni.
Ami még rendkívül tragikus: sok cég ad többet a lájkokért (nyereményjátékok stb.), mint az IRL fizető vásárlóinak, ami mélyen megrendítő.
SMO - oximoron.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2012.01.03. 08:43:48

Kártékonyak a spamreklámok, mert rombolják a közösségi kapcsolatokat. Én ezek miatt a diplomás fosok miatt több ismerősömet is egész egyszerűen kitiltottam a hírfolyamból. Magyarán a következő ilyen fos már egy szűkebb közönséget ér csak el és ez nyilván minden ilyen kampány-hullámmal csak fokozódni fog.
Eleve csak olyan cégeknek éri meg szerintem, akiknek a negatív reklám is reklám, merthogy nincs elveszíthető ügyfélkörük.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2012.01.03. 08:49:08

Valamint akinek az a szórakozás, hogy generáltat magának egy random nevet és ezt közzé is teszi... Mondjuk már egy ideje tudom, hogy nem sok várható el az emberektől, szóval meglepni nem lep meg.

Vittore. 2012.01.03. 08:59:41

Konrád, arról nem akarsz írni, hogy milyen marketing-balfaszság az, amikor ma behozva az Index címlapját, az ember egy zenélős, hangos videóra kerül átirányításra? Ez hogy jön ki a munkahelyen? Ráadásul először be sem akart töltődni, kb. 10. alkalomra jött be az egész.

-Tom- 2012.01.03. 09:57:48

Pontosan ugyanez a módszerem, mint Penelopé Garciának. Kap egy lájkot, de a lájkot azonnal visszavonom, amikor megnéztem, amit akartam. Ha kiszórakoztam magam, akkor pedig végleg letiltom.

stikasz_1 2012.01.03. 10:29:48

@szekerkaa: Tavaly voltak nagy fejreállások, amikor páran azt hitték, a FB-n "minden ingyen van", meglehetősen drága nyereményjátékot indítottak hogy lájkolót gyűjtsenek, aztán kiderült, mégsem kerül minden marhaságuk a falra. Ugyanannyi költséggel más, sokkal célzottabb helyen is hirdethettek volna.

VacakBlogHu 2012.01.03. 10:36:18

És ciki, hogy fogalmam sincs milyen cég állt a Indián neves izé mögött, meg, hogy mit akart?

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2012.01.03. 12:43:15

@Konrad: A lájk szám valóban csak egy adat és nem több. Az én egyik oldalam például 500-600 lájkoló körül ért el 30K azaz 30 000-es aktív havi olvasói számot.

Viszont az új és a régi facebook statisztika kissé ellentmondásos. Az új már csak heti aktív olvasókat figyeli és ez valamiért csak kb fele a régi még ezen részletébe működő statisztika szerint.

taste 2012.01.03. 13:57:30

@Konrad: abszolut átverés, spam, fogyasztóvédelmi kérdés (félrevezetés) és adathalászat, akármit is írnak utána ők maguk (kért hozzáférést az alkalmazás az adataid egy részéhez vagy nem?). Te egy cégtől teljesen független alkalmazásnak adsz jogot (már aki ad, ez azért egy IQ szintet feltételez), és nem is tudsz arról hogy like-olja az oldalukat / etc. 2001. évi CVIII. törvény ez már nem a gerilla marketing-es kategória, ez az átverés és kész. etikáról meg ne is beszéljünk. bulvárhoz se hasonlítanám, mert ott a nevünkben nem csinálnak semmit, ha nem tetszik a cikk mégsem olvasod el. elvesztegetett időért meg nem perelhetsz.
(de még ott is perelhetnél ha rólad szól a kamu cikk, de azokkal meg ugye szerződés van, hogy celeb)

taste 2012.01.03. 15:01:44

@Zka: hát igen, látod én az indián alkalmazásra fel sem figyeltem, de utána arra hogy átverés (cikkek) igen, ezért ha véletlen vki ismerős vagy én ott akartam volna vásárolni, természetesen ezek után semmiképp, és mást is lebeszélnék. (mondjuk egy no-name bolt, szóval itt valsz igazad van, veszteni való nem volt)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.01.03. 15:36:13

@taste: "kért hozzáférést az alkalmazás az adataid egy részéhez vagy nem?" - kért, és a Like-ot nem automatikusan csinálta, hanem neked kellett külön LIKE-olni is.
Btw., kipróbáltad, vagy csak a megtévesztő cikkek alapján írod, amit írsz?

taste 2012.01.03. 16:06:01

látod ezért nem próbálom ki, mert nem adok hozzáférést egy ilyen alkalmazásnak, és nem like-olok oldalt hogy megtudjak egy randomgenerált nevet. az app engedélykérés-screenshot ját láttam, a like-ot több forrásból olvastam, de igazából nem is ez a lényeg. Ettől függetlenül ha csak az lett volna ott hogy az "extremesilver (logóval) bemutatja: tudd meg az indián neved:" egy szót nem szólnék, sima aki-hülye-haljon-meg marketing, és ha neki tömeg-robot-like kell akkor hajrá. (ha még nem tanulta meg melyik like az értékes)


süti beállítások módosítása