Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

QR-re offline!

Címkék: mobil onlinemarketing

2012.01.09. hétfő 21:03 Konrad

A QR kódok személyes kedvenceim. Egyrészt nagyon tetszik a technológia, az, hogy ennyire egyszerűen lehet több ezer karaktert kódolni, másrészt nagyon impresszív a működése: még nem ideális esetben is elég egy okostelefon, és máris deokódolhatjuk az információkat.

Még 2010-ben csináltam olyan névjegykártyát, amin QR kód is van, rajta a névjegykártya összes adata, így bárki gépelés nélkül felvehetett a telefonjába. De ezen kívül igazán komoly hasznát eddig nem láttam, főleg, mert ahol a QR kód feltűnt, az jellemzően nem ideális környezet: útközben, plakáton. Aztán a napokban offline újságot olvasva, amikor egy terjedelmesebb linkhez értem (a cikkben volt forrásmegjelölés) jutott eszembe, mekkora ötlet lenne, ha a cikkek végén egy kis részt annak szánna a szerkesztő, hogy a cikk linkjeit berakja QR kódban. Így ha érdekel a bővebb infó, máris nézhetem a telefonomon (vagy a tabletemen). Sőt, ezt továbbgondolva, a cikk kiegészítő dolgai is elérhetővé tehetők. Például plusz fotók, amik a printbe már nem fértek bele, hasonló cikkek korábbi számokból, a szerző többi cikke - innentől könnyen lehetünk kreatívok.

Érdekesen egészíteni ki a nyomtatott sajtót a QR kód. Érdemes lenne kipróbálni. Vagy esetleg már van is ilyen?

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr833532571

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

L.A. · http://blog.fuggoagy.hu 2012.01.09. 21:20:02

tele vannak vele az újságok.
túl sokat nezetel! :)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.01.09. 21:23:30

@L.A.: mondanál példát, hol láttál ilyet? Köszi!

snr 2012.01.09. 21:30:20

Szórólapon többször találkoztam már vele, de céges levélpapíron is láttam már. Itt van előttem egy újság, ebben három is van. Az előfizetési oldalra visznek.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.01.09. 21:58:55

@snr: Köszi. Bár én arra gondolok, hogy kifelé visz, pl. a cikkben leírt URL-re.

@perger.laszlo: És mire használja?

perger.laszlo · http://www.rejtelmek.hu 2012.01.09. 22:17:10

3ddigitalispublikacio.hu/media/168ora/12/125311259/promo/dfgt2354.php

Itt van a digitális szám, majd minden oldalon van QR-kód, a címlapon is! Kapcsolódó cikkeket, főszerkesztői hangüzenetet, YouTube-videókat, online előfizetési űrlapot, iPad-app download-linket, mindenfélét beletesznek a kódba.

A Garas-emlékcikk mellé például belinkelték a Régi idők fociját.

hszili76 2012.01.09. 22:27:32

Nekem komoly terveim vannak a qr kóddal :-))

hszili76 2012.01.09. 22:31:10

Én úgy gondolom, ahogy terjednek az okostelefonok úgy egyre jobban elterjed a qr kód is. Egy jó eszköz, hogy offline-ból online legyen azonnal!

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.01.09. 22:31:17

Én már tavaly áprilisban tettem a szórólapomra (<1000 db), de akkor még nem jött be senki rajta.

hszili76 2012.01.09. 22:36:50

Egy kis apróbetűs magyarázat lehet, hogy kell még hozzá.

Lobelt Letfold 2012.01.09. 23:42:13

Pont erről beszélgettünk a kolléganőmmel, hogy miért nem írnak mellé magyarázatot. Szerintem azért, mert aki nem tudja mi ez, annak annyira ádám-évánál kell kezdeni, hogy szinte esélytelen az érthető és kíváncsiság felkeltő leírás. Mintha e-mail címem mellé írnék leírást nagymamámnak, hogy miként kell használni, úgy fogalma sincsen az internetről...

Geeklány · http://geeklany.hu 2012.01.10. 07:38:30

Német újságokban már évek óta van QR kód, pontosabban biztos, hogy 2009 novembere előtt volt, mert emlékszem, a régi irodánkban mutatta kolléga (fenti dátum környékén költöztünk), hogy ez mennyire finom dolog, piff paff ott a cikk a telóján, onnantól ott olvassa, ha nem akarja magával cipelni az egész újságot.

gv 2012.01.10. 08:19:49

@Konrad: Figyelőben is volt tavaly, rengetegszer.

AkinekSemmiSemTetszik 2012.01.10. 10:24:41

@hszili76: Az a baj, hogy minden kódhoz ezt nem lehet megoldani. Az elképzelhető, hogy az újságban egy bizonyos helyen leírják a dekódolás mikéntjét, és oda irányít egy kis szöveg a kód alatt. Nekem inkább az hiányzik sok helyen, hogy sokszor arról nem tudok meg semmit, hogy a QR kód hova fog engem vinni. Nem feltétlenül olvasok be minden kódot.

Libretto · http://szviccs.blog.hu 2012.01.10. 10:50:46

Mi használjuk újsághirdetésekben a QR kódot. Szerettem volna mérőkódot a linkre, de akkor már annyira cizellált a QR, hogy a nyomtatás után nem garantált, hogy beolvasható marad.
Magam szkeptikus vagy a sikerét illetően. Az alábbi feltételeknek MIND teljesülniük kellene:
- a hirdetés keltse fel az érdeklődését
- aki érdeklődik, legyen okostelója
- ha van neki, tudja, mi az a QR-kód
- legyen a telóján QR-kód olvasó
- tudjon róla, hogy van neki QR olvasója
- legyen annyira érdekes a hirdetés, hogy legyen bátor beolvasni a QR-t.
:) izé.

NemetAndras 2012.01.10. 10:51:36

Hello!

Az első ilyen print újság a The Red Bulletin volt azt hiszem. Tele média tartalommal. Hihetetlennek tűnt 2 évvel ezelőtt nekem, hogy hová fejlődik mindez. Ma már mindennapos.

2 nagyon jó és szemléletes példa a QR kód felhasználására:

Heineken: www.youtube.com/watch?v=6x8-g-Ge4NA

Tesco: www.youtube.com/watch?v=h7HnR02kJxY

Érthetetlen miért nem csinálják meg itthon is. Egy áruház felépítéséhez képest megírni egy Android/iPhone applikációt és kinyomtatni pár matricát, felfogadni pár futárt lényegesen kevesebb pénz. Szerintem a BKV is benne lenne egy több éves, több százmilliós kampányban.

Ezek után a következő videóban már semmi meglepő nincs: www.youtube.com/watch?v=tGYqxVrJN-s&feature=related

És végezetül egy kis magyar fejlesztés, nagyon nagyon jókat lehet szórakozni vele:
www.qrhacker.com/

Remélem tudtam újat mondani még Nektek is. :)

Üdv,
András

hszili76 2012.01.10. 11:03:42

@Lobelt Letfold: Nem is biztos, hogy a "nagyi" a célcsoport :-)

hszili76 2012.01.10. 11:14:33

@AkinekSemmiSemTetszik: Ha nem tudod, hogy a qr kód amire kattintasz hova vezet akkor szar a hirdetés. Azzal nem tudsz mit csinálni....
De ha értelmesen van kivitelezve akkor jó is lehet. Mondok egy példát így hirtelen. Egy házon egy nagy molinón egy ELADÓ felirat alatt mondjuk és ha beolvasod akkor előjönnek a ház paraméterei fotókkal, árral mindennel együtt.
Nem is rossz ötlet egy ingatlanos számára.... :-))


süti beállítások módosítása