Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Eszköz fetisizmus

Címkék: onlinemarketing

2012.02.01. szerda 23:47 Konrad

Tanácsadóként nagyon sok és nagyon sokféle ügyféllel találkozom. Vannak, akik képzettek a marketing területén, ismerik az online világot is. Mások számára ez a terület igazi fehér folt. És vannak sokan olyanok, akik itt-ott felszedtek tudást, egyes területekhez értenek is, vannak saját tapasztalataik - és ezeket a saját tapasztalatokat aztán kivetítik mindenkire.

Érdekes, hogy ez az átmeneti csoport nem igazán tipizálható. Vannak köztük kisvállalkozások vezetői, közepes cégek marketingesei, más területről a marketing felé kacsintgató tanácsadók, sőt, megmondóemberek is. Amiről könnyen megismerem őket, az elsősorban az, amit mondanak, amihez ragaszkodnak: mindig van egy olyan konkrét eszköz, ami a tuti megoldás, a marketing Szent Grálja, a Bölcsek Köve. 

Az, hogy mi ez a konkrét eszköz, természetesen változik. Van, aki szerint az e-mail marketing, és minden ami ezzel jár: adatbázis marketing, partner marketing, hírlevelek, eDM-ek. Van, aki szerint a tuti megoldás az AdWords, és ez a jó hirdetési eszköz, minden más csak átverés. Van, aki szerint a jövő a mobilban van, és aki nem arra fejleszt, az menthetetlenül lemarad. Más szerint a közösségi média mindennek az alfája és omegája, aki nem profi a facebook-on, az olyan, mintha élve temetné el magát. A sor folytatható, gyakorlatilag minden kicsit is hatékony online eszköz valakinek a kedvence.

Ezzel addig nincs is baj, amíg nem ragaszkodik valaki görcsösen a saját vesszőparipájához. Amíg elfogadja, hogy lehet, másnak éppen nem arra van szüksége.

Mondok egy példát. A helyzetem, a cégünk mérete, a tevékenységi körünk alapján minden további nélkül használhatnám az e-mail marketinget önmagunk reklámozására. Fasza kis semmitmondó pdf-eket gyárthatnék, amit e-mail címért cserébe adhatnék, és írogathatnám a heti, havi hírleveleket, soha-vissza-nem-térő ajánlatokat, világmegváltó ötleteket. Igen, ez egy olyan út, ami sokaknak működhet.

De én nem ezt az utat választottam. Nekem a reklám ez a blog, ez adja az ismertséget, ezen keresztül juthattam el konferenciákra, majd a konferenciák adták a második lökést, és ezzel szépen jönnek, jövögetnek az ügyfelek (köszönet érte). Nem írok hírlevelet, és bár van a weboldalunkon feliratkozás, de egy fia mail nem ment még ki. Tervezgettem én, persze, de aztán mégse. Nem is kell.

Nem vagyok amúgy egyedül ezzel a módszerrel, Doransky, Pollner és még mások is így építik (kezdték építeni) a megrendelői köröket. És akkor most ez lenne a tökéletes megoldás? A fenéket. Ez egy lehetséges módszer.

Nem szabad ragaszkodni egy megoldáshoz. Ami egyik cégnek működik, az nem fog szükségszerűen működni egy másiknak. Egyszer volt egy ügyfelem, akinek a célcsoportja elsősorban olyanokból került ki, akik internetet nem használnak, vagy legalábbis nem rendszeresen (nem napi szinten). De ez nem zavarta az egyik gurut, lazán eladott neki e-mail küldő rendszert, hogy az majd mennyire jó lesz neki. Hát, könnyű belátni, nem ez a tuti megoldás ebben az esetben...

Az eszköz fetisizmus veszélyes. Ha valaki ezt tanácsként adja, még veszélyesebb. Nem szabad abba a csapdába esni, hogy szolgaian másoljunk másokat. A marketingben nem tudjuk megúszni azt a lépést, amikor magunknak, a saját céljainknak megfelelő eszközöket választunk ki. Forrásokból dolgozhatunk, de itt a hozzáadott érték hiánya bizony profitvesztéssel fog járni.

És még így sem biztos, hogy ezt végrehajtva hátradőlhetünk. A piac folyamatosan változik, és a ma még működő eszköz holnap már rossz lehet. Az is lehet, tovább akarunk lépni, és nem elég több emailt küldeni, vagy több hirdetést venni - ezzel nem lehet minőségileg fejlődni. Meg kell tanulnunk tervezni, és meg kell tanulnunk azt is, hogy ne ragaszkodjunk görcsösen egy-egy megoldáshoz.

Nem szabad eszköz fetisisztának lennünk.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr454046922

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

oszi1113 2012.02.02. 00:23:05

én azt látom, hogy a közösségi marketing egy teljesen új világ, mindenki próbálkozik mindennel, de egy olyan új világ, amit senki sem ért igazán.
termék, és szolgáltatás függő, hogy mit használjak. de csak egy eszközzel nem lehet megmenteni a világot!

ISti · http://internetstrategia.hu 2012.02.02. 01:55:32

A felvetés jó, kíváncsi lennék mi inspirálta. Sajnos a piac egy része megeszi a parasztvakítást és a cukormázat. Egyrészt mert az eszközt könnyebb felfogni mint a rendszert, másrészt mert kényelmesebb is, mint megfejteni a saját üzletünket és kitalálni hozzá a jó stratégiát. Aztán ott van még az a fránya állhatatosság is ami ugye kell ahhoz, hogy merjünk hozzányúlni a rendszerhez, ha az elsőre nem lett tökéletes, no meg az alázat, amivel önmagunknak be tudjuk ismerni, hogy esetleg nem lett tökéletes.

Tisztelem azokat a szakembereket, akik egy speciális szakterületen kigyúrták magukat és ebben tanácsot is tudnak adni, nem csak kivitelezni. Tisztelem továbbá azokat akik globálisan képesek szemlélni egy üzletet, annak folyamatait és üzleti célját, majd ennek fényében tudnak meghatározni stratégiákat.

A gond ott van, amikor a specialista túllép a szerepén és kalapáccsal a kezében mindent szögnek néz, vagy a stratéga egy húros gitárt penget. (A kóklerekről most nem beszélek.)

Ettől függetlenül a piaccal meg lehet etetni bármit, ami eredményt hoz. Rövid távon. Mert közép és hosszú távon bizony elválik a sz*r a víztől és akkor vagy virítani kell valamit, vagy jön egy másik egylövetű.

Személy szerint én az integrált kampányokban, a komplex megközelítésben és az üzleti cél érdekében megalkotott stratégiákban hiszek. Ehhez egy valami hiányzik sokszor: az ügyfél, aki ebben partner. No, azért a helyzet nem olyan vészes, mert azért aki keres az talál, de - és itt vissza utalnék a legelejére - nagy általánosságban a piac inkább a legkisebb kényszer elve alapján van kódolva és ezért előbb hiszi el a megnyugtató hazugságot, mint a kényelmetlen igazságot.

pollner · http://soreo.biz 2012.02.02. 07:30:19

A megszólítottság jogán: Szerintem összemostad az ismertség, a "szakértői státusz" és az ügyfélkör építését. Amikor 2004-ben blogolni kezdtem éppen állásban voltam és eszembe sem jutott ügyfélkört építsek. (Egyébként idehaza a legnagyobb kkv-s listaépítők is csak akkoriban kezdték ezt a sportot.) Ahogy a nálam egy évvel(?) korábban blogolni kezdő Doransky, én is csak "beszélgetni" akartam kedvenc témáimról. Áttételesen, ismertségen keresztül később jöttek megbízások is, de a blogot az én esetemben mégsem nevezném az eDM-mel, vagy az AdWords-szel összevethető értékesítési csatornának.

Egyébként egyetértek az előttem szóló ISti/Ricsivel: A legtöbbször csak a komplex megoldásokkal lehet eredményeket elérni.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.02.02. 07:55:45

"Szerintem összemostad az ismertség, a "szakértői státusz" és az ügyfélkör építését. " - szerintem ezek egymásból következnek.
"eszembe sem jutott ügyfélkört építsek" - valójában én se, de fél év alatt kiderült, hogy bizony ez arra is jó lehet.
"a blogot az én esetemben mégsem nevezném az eDM-mel, vagy az AdWords-szel összevethető értékesítési csatornának" - valóban nem ugyanolyan, hiszen nem annyira direkt csatorna. De azt hiszem, neked is könnyebb úgy pl. LinkedIn ws-ot csinálni, hogy a blog miatt már ismernek, és így többen eljönnek, mintha ismeretlen lennél, nem?

pollner · http://soreo.biz 2012.02.02. 11:15:33

@Konrad: Persze, az ismertségre könnyebb felépíteni egy értékesítési stratégiát. Az is igaz, hogy akkoriban, amikor mi bloglni kezdtünk, sokkal könnyebb volt kitűnni, mert kevesen írtunk szakmai blogot.

Most a Soreo.biz-zel sokkal tudatosabban és egészen másképpen dolgozok. Azon a piacon kevesen ismernek, a blognak kicsi az olvasottsága, de minden más értékesítési csatornában erre az itt megjelenős, speciális tartalomra is tudok hivatkozni.

csiszi 2012.02.05. 10:46:53

"minden további nélkül használhatnám az e-mail marketinget önmagunk reklámozására. Fasza kis semmitmondó pdf-eket gyárthatnék, amit e-mail címért cserébe adhatnék, és írogathatnám a heti, havi hírleveleket, soha-vissza-nem-térő ajánlatokat, világmegváltó ötleteket."

Lehet, hogy nem úgy kéne nézni az email marketingre, mint a semmitmondó pdf-ek és világmegváltó ötletek hordozójára. Bármit lehet szarul csinálni, ez nem eszközspecifikus...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2012.02.05. 11:49:00

@csiszi: iróniának szántam :/
Több ügyfelünknek csinálunk e-mail marketinget, jellemzően nagy megelégedettséggel.


süti beállítások módosítása