Egyre több a hír arról, hogy a Facebook forgalmát részben meghatározó tinik másfelé kacsintgatnak. Hírbe hozták őket a Twitterrel, a Pinteresttel, a Foursquare-rel - vagyis arról szólnak a hírek, hogy vannak, akik kezdenek kiszeretni a Facebook-ból.
Igaz, a legtöbb ilyen hír inkább bulvár és kevésbé adatok halmaza, vagyis jelenleg nincs nagy baj. De kérdés, meddig lesz ez így, meddig lesz trendi és meddig lesz népszerű a Facebook? Lassan elérve az egy milliárd felhasználót vajon a növekedés majd tovább tart, vagy megtorpannak? És az igazi kérdés: mennyire maradnak aktívak a felhasználók?
Az igazi veszély egyébként nem maga a szolgáltatás minősége, hiszen az sosem volt tökéletes - az igazi veszély a divat. Vajon mennyire valószínű, hogy lesz másik olyan divatos hely az interneten, ami elvonja a jelenlegi aktív felhasználók figyelmét? Mert a jelenlegi "kihívók" egyelőre még nem adják azt a teljes élményt, amit a Facebook tud. Hiszen a Facebook adja a szolgáltatásait, de adja a többi embert is - és mára olyan mélységik adja a többi embert, hogy szinte mindenki elérhető ott. (Szinte, hiszen számos ismerősöm van nekem is, akik bár akítv internetezők, de nem is regisztráltak a Facebookra, vagy regisztráltak, de nem használják.)
Ha valamit megtanított az internet, az a folyamatos változás. Ebből a Facebook sem fog kimaradni. Kérdés, nyertese vagy vesztese lesz ennek a menetnek.
Utolsó kommentek