Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (5) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (7) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1368) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (7) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (438) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Átverés vagy gerilla?

Címkék: onlinemarketing facebook

2013.01.11. péntek 15:03 Konrad

Az talán közismert, hogy a Facebook különböző nyelvi fordításai nem úgy készülnek, hogy a Facebook felkér egy fordító céget, és az megcsinálja neki, hanem készítettek (ehhez is) egy közösségi platformot, ahol a közösség tagjai fordíthatják az oldalt. Ha elég sok a felhasználó (márpedig a Facebookon ez igaz), akkor egy-egy szövegre nem egy-kettő, hanem több felhasználó is jut, így javítva az esetleges hibákat, pontatlanságokat.

Amire ez a megoldás nincs felkészülve, az a direkt hibázás: amikor többen megpróbálják manipulálni a szövegeket. Eddig is voltak "furcsa" elfordítások, bár ezek jobbára a vicces (esetleg fárasztó) kategóriába estek, és nem okoztak különösebb gondot sem a tájékozódásban, sem az egyéb üzleti funkciókban. De most valaki megtalálta a kiskaput, és valami egészen másra használta: önmagát kezdte reklámozni. Méghozzá nem is akár hol, hanem a Facebook címlapján, íme:

fb_kuster_kicsi.jpg

Ügyes? Mindenképpen. Kreatív? Fogjuk rá. Gerilla? Ez aztán igazán az. Átverés? Vaskosan. Etikus? Szerinted?

Szerintem nem etikus. Ügyes megoldás, és ha a problémás részre nem egy cégnév kerül, hanem valami más poén, akkor azt mondom, még vicces is. Így viszont vaskos átverés. Azt nem tudom, mennyiben hitelrontás vagy mennyiben saját akció, de még az is lehet, valaki így akar kellemetlenséget okozni a reklámozott cégnek. Hiszen az egy dolog, hogy sokan megismerik a nevüket, de könnyen lehet, egy vaskos pert is akasztanak ezzel a nyakukba, hiszen a Facebook szabályokat ezernyi helyen biztosan át kellett ezért a megjelenésért hágni.

Azt mindenesetre jól mutatja az eset, hogy egyelőre sem a közösségeknek, sem a Facebooknak nincs azonnali megoldása az ilyen és hasonló esetekre. Már nincs ott a szöveg, és vélhetőleg a Facebook lépni is fog, hogy ilyen többet ne történjen meg, de volt néhány nap (óra?), amikor egy-egy gyanútlan érdeklő azt gondolhatta, hogy egy kisforgalmú, weboldalakat gyártó cég a Facebook hivatalos partnere. Hiszen ez van kiírva a címlapra is...

Egyébként a fenti hibáról hírt először a MAMASZ Marketing Klub Facebook csoportjában olvastam, ott kérdezett rá elsőként Mészáros Gábor.

34 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr35011943

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner.Média blogajánló 2013.01.11. 19:00:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner.Média blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Héjj Szilárd Marketingarc · http://marketingarc.blog.hu 2013.01.11. 15:26:19

Igen, én Ofczianka Balázstól értesültem a dologról. Meglepődtem, vitathatatlan. Gerillának gerilla, ügyesnek ügyes, etikusnak pedig nagyon nem etikus szerintem. Jól mondod, a gyanútlan user simán elhiszi.

rágógumó 2013.01.11. 17:57:54

Nos, igen. :S Hol máshol is csalhattak volna még ezzel is? Mi ezen az ügyes egyébként? Perelni meg nem érdemes, mert Magyaroszágon az min. 5 évig húzódna... és tuti, hogy semmi nem lenne belőle, szerintem ez az egész inkább siralmas mint ügyes... :)

Styxx 2013.01.11. 18:14:48

Szerintem meg ha akarom fehér, ha akarom fekete. Mivel is élt vissza? Azzal, hogy elvégzett ingyenmunkát, amiből a maga módján profitálni is szeretett volna.
A magyar nyelvi közösség tekintetében vajon nem stratégiai partere a felületet biztosítónak, aki lefordítja magát a felületet? Miért etikátlanabb, mint a reklámok túlnyomórészének a hazugságai a "nincs többé korpa!" és társai.

$Norbert$ · http://www.marketing112.hu 2013.01.11. 18:20:51

Az, hogy ez kikerülhetett oda, csak is a Facebook okolható vagy az, aki a fordítások "élesítéséért" felel - ha van ilyen. Miért nem ellenőrizték? Amúgy tök kis vicces dolog, ez majd sok konferencián felhozható. Jól tedd el a képernyőképet, Konrád :)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2013.01.11. 18:28:09

és akkor most mindenki a Kuster Média Groupnál fogja venni a Danone Activiát.

irigylem a problémáitokat...

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.01.11. 18:28:32

@Styxx: Azért etikátlan, mert nem igaz. Elsősorban.

magyarcsarda · http://magyarcsarda.blog.hu 2013.01.11. 18:33:24

A fenéket etika...
Irigyek, mert nem nekik jutott eszébe. :D
Különben mi a biztosíték rá, hogy a kép nem ps kreálmány és maga a felháborodás nem a marketing része? :D

Styxx 2013.01.11. 18:39:47

@Konrad: Konrád, valahol te is érzed, hogy válaszod ugyan sommás, de egy számjegyű százalék alatti (és akkor sokat mondok) azon marketing szövegek mennyisége, amelyek igazak.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.01.11. 18:44:47

@Styxx: a jó marketing szövegeknek igaznak kell lennie, hiszen amint valamit megveszel, rögtön kiderül, hogy hazudtak-e neked. A reklámok esetében vannak túlzó dolgok, igen, sőt, néha valóban előfordul nettó hazugság is, de azt meg is szokták büntetni, jellemzően. Szóval, nem, nem sommás, és számos olyan marketing szöveget látok, amelyek jellemzően igazak.
De a történetnek természetesen része az, hogy ezek a szövegek a jó tulajdonságokról szólnak és nem a hibákról, értelemszerűen sosem teljesek. És ha ezt jelenti nálad az, hogy nem igaz, akkor oké, igazad van :)

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2013.01.11. 18:47:27

@magyarcsarda: Nekem is ez jutott eszembe, és meg is néztem: a font sem stimmel, de a háttér és a fejléc színét sem sikerült tökéletesen eltalálni: kepfeltoltes.hu/130111/fbkuster_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

torpotroh 2013.01.11. 20:50:30

jaj, nem etikus, jaj, átverés! eleve, aki bekajál egy ilyen nyitószöveget, az meg is érdemli.

másrészt: több olyan termékkel találkoztam életem során, amiről hazudott a marketing, mint amiről nem. ja, hogy miért nem mentem akkor bíróságra? tudjuk, miért. inkább fogtam magam és más terméket választottam.

fidesz = házmesterek pártja 2013.01.11. 21:07:45

@Gery Greyhound / project eleven: valamit te rontottál el, mert nálam egyforma az eredeti és Konradé.

@torpotroh: azért azt te is érzékeled, hogy a szokásos reklámokra már kezd mindenki immúnissá válni, míg az ilyen gerilla marketing, egy ilyen nagy forgalmú site-on... ami ráadásul nem is csak egy lefotózott műanyag hamburger, hanem 100% hazugság...
Egyébként tényleg az a legizgalmasabb kérdés, hogy vajon reklám vagy lejárató kampány része-e...
Konrad viszont legalább a cég nevének egy részét elmaszatolhatta volna, hogy ne reklámozzon egy spammert/ne működjön közre a lejáratásban!

torpotroh 2013.01.11. 21:43:49

@fidesz = népirtó csőcselék:

bocs, de szerintem nincs annál szebb, mint egy nagy rendszert meghekkelni. ti meg itt kajabáltok, mint valami erkölcscsősz vénemberek, etikát rikácsolva. hagyjuk már! a reklám és a morál között mikor volt egyenlőségjel? soha.

Shopping 2013.01.11. 22:08:00

Mi az a fészbúk?
Ott vannak gorillák?

De unalmas blog ez

penumbra1984 2013.01.11. 22:22:50

LOL. Amikor a marketing- és reklámszakemberek etikáról nyekeregnek az olyan, mint amikor a kurva a szüzességről tart előadást.

Bélabáttya (törölt) 2013.01.11. 22:25:49

Nekem tetszik. Ha ezt meg tudták csinálni, akkor talán mást is. Úgyhogy elraktam későbbre a nevüket.

különvélemény 2013.01.11. 22:28:46

A hitelrontáshoz szerintem sok köze nincs, ahhoz bizonyítani kellene, hogy a megjelölt cég hiteltelen, ami egy újabb hitelrontási perhez vezetne.

Ez mondjuk megtévesztés (tévedésbe ejtés), vagy szándékos félrevezetés, stb.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.01.11. 22:44:02

@különvélemény: a hitelrontást úgy értettem, hogy ha valaki ki akart cseszni a céggel, aki hirdetve lett, és az ő nevüket azért rakta ki, hogy őket utáljuk.

különvélemény 2013.01.11. 22:49:55

@Konrad:
Jaaa, akkor bocs, félreértettem.

fidesz = házmesterek pártja 2013.01.11. 23:56:06

@különvélemény: erről lemaradtam... Akartam írni, hogy mit szólnál, ha a nevedben csinálná valaki ugyanezt. :-)

különvélemény 2013.01.12. 00:09:46

@fidesz = népirtó csőcselék:
Ok, értem.

Nézzül a linkedet:
"áttétes rákos betegek, akiknek már csak néhány hónapjuk van hátra, első körben nem juthatnának hozzá az életüket nagy eséllyel meghosszabbító modern gyógyszeres kezelésekhez."

Ez marketing, nem offtopic, tehát boncolgassuk:
Valaki szerint x nappal meghosszabbítjuk egy rákos ember szenvedését?
Nyilván nagyon megéri a méregdrága kísérleti gyógyszert gyártónak, de jelen tudásunk szerint, és ahogy az általad linkelt cikk is bizonyítja, ez csak egy kis idővel hosszabbítja meg az életet, ami eddig sem volt egy leányálom.

És a "népirtó csőcselék" ezt nem támogatja?
Hát én sem.
Ez csak az amcsi egészségbiztosítóknak éri meg, akik már ilyenkor rég nem fizetik a gyógykezelést, viszont szerződésben állnak a kórházakkal, innentől már az egész család összes vagyona megy rá arra a pár nap-hét-hónap meghosszabbításra.

Ennél gusztustalanabb lehúzás a világon nem létezik.

fidesz = házmesterek pártja 2013.01.12. 01:32:58

@különvélemény:
Mutass nekem egy olyan orvost (most hagyjuk a hazai, orvosi diplomával rendelkező dilettáns csürhét - tisztelet a kb. 10%-nyi kivételnek!), aki 100% biztonsággal meg tudja mondani egy rákos betegről, hogy menthetetlen!
Ugyanaz az eset, mint a halálos ítélet eltörlésénél: senki sem tévedhetetlen, még egy valódi orvos sem!
És őszintén kívánom neked, hogy mondják a pofádba: menthetetlen rákos vagy, nem kapsz korszerű gyógyszert, mert nincs rád pénz! És derüljön ki az utolsó pillanatban, hogy meggyógyulhattál volna, ha megfelelő kezelést kapsz!
(van két rákbeteg a családban, kb. tudom, miről beszélek, te rühes gazember!)

fidesz = házmesterek pártja 2013.01.12. 02:05:05

@különvélemény: ami meg lemaradt: azt meg lesznek szívesek a betegre bízni, hogy akar-e élni vagy sem!
Amerikát meg bocs, de magasról, nagy ívben leszarom!

BigPi 2013.01.12. 09:46:10

Szerintem teljesen etikus. Stratégiai partner=minden nap használják a dolgozóik, és rendelkezik céges oldallal.

Hazudott? Nem.

Rossz aki, rosszra gondol? Igen.

Ardó 2013.01.12. 10:34:35

gondolom a kuster media groupnak most trillioszam lett uj megrendeloje, mert pistike es nagymamaja meglatta fb fooldalon ezt a szoveget (amit bannervaksag miatt 100 emberbol 100 nem olvas el).

na ugyanmar.......

fing a biliben, mar bocs. (es vmi van abban is amit penumbra mond)

kpityu2 2013.01.12. 10:41:16

Szegény, szegény Facebook. Lájkolod a 20 deka parizert amikor kifizeted a pénztárnál? Nem? Csak várd ki a végét.

fidesz = házmesterek pártja 2013.01.12. 12:10:29

@Ardó: nem csak pistike és nagymamája jár oda. Sajnos. Legutóbb volt kollégáimat kerestem és mint kiderült, az egykori közvetlen munkatársaim 2/3-a ott van a fb-n... :-(
Pedig nem egy pistikékből álló csapatban dolgoztam.

agent_x 2013.01.12. 12:38:11

@Konrad: ez max. úgy lehet eredeti, ha valaki a photoshopból fotózta :)

Nemcsak magyar, de más nyelveken sincs ott semmi szöveg.

agent_x 2013.01.12. 12:40:59

@agent_x: ops, a második mondatom nem helyes, benéztem, de az elsőt attól még tartom.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.01.12. 13:52:22

@agent_x: Nem tehetek arról, hogy lemaradtál az eredetiről, szerencsére sokan látták, egymástól függetlenül, így aztán a történet jól dokumentált. Január 9-e környékén volt.

Cerkás 2013.01.12. 17:27:28

Azon gondolkozom, megfogom a Kuster Média oldalát valamelyik nap, és kiteszek rá egy reklámot.
Etikus? Nem.
Kreatív? Igen.
Nekik lehetett? Igen.
Nekem lehet? Igen.

Martinicske 2013.01.14. 15:28:22

Én azt gondolom, hogy a facebook úgy ahogy van tökéletlen és soha nem is lesz tökéletes, szerintem nem is törekednek erre.

Mégis miből állna egy fordítóirodát megbízni, nyelvterületenként egyet mindössze. Még most is félig angol, félig magyar a felülete. Angolul nem tudó átlagember kattint kettőt az adatvédelmi beállítások irányába, aztán harmadikra két idegen nyelvű lehetőségből tud választani... azt se tudja hol van.

Én nem is tudtam, hogy ezt ingyen fordítják, de akkor lehet azért is ilyen.

Valahol érthetetlen is számomra, hogy valaki, aki jól tud angolul azzal tölti az idejét egy ekkora cég oldalát fordítgatja ingyen. Most elégtételt vett mindezért.

Etika, nem etika... szerintetek lett ebből bármilyen közvetlen konverzió? Abból, hogy valakit ez megtévesztett ez a pünkösdi stratégiai partnerség és ebben a tévedésében máris megrendelt egy weboldalt náluk?

Abból talán lesz, hogy valaki amiatt bízza meg őket, hogy ha ezt megcsinálták akkor más területeken is tudnak elérni eredményeket, de akkor az illető ismeri már a teljes sztorit, ami már 100% -ban igaz, hisz tényleg ott voltak kiírva..

agent_x 2013.01.14. 17:29:54

Kedvenc Facebook ferdítésem a "Kedvelt oldalak" az "Oldalt kedvelők" helyett.


süti beállítások módosítása