A közösségi média kommunikáció egyik fontos feladata, hogy megteremtsük azt a hitelességet, ami miatt a résztvevők elfogadják az üzenetünket, ami miatt azt mondják, hogy az adott cég, az adott márka vagy éppen az adott személy hiteles. Minél ismertebb egy cég, annál több eszköze van a hitelességének a megteremtésére, igaz, annál könnyebb azt el is veszítenie. Például a nagy szolgáltató cégek közül azok, amelyeknél sok az ügyfélpanasz (pl. Magyar Telekom, UPC, bármely mobilszolgáltató) meg kell azzal is küzdeniük, hogy a közösségi médiában sok a negatív véleményalkotás róluk.
De vajon mikor hisszük el egy hírről, hogy az igazat állít? Én magam is osztok meg a Facebookon mindenféle dolgokat, köztük sok olyat is, amiről előbb-utóbb kiderül, nem igaz, vagy csak részben igaz. A Facebook egy kicsit az azonnaliság, így nincs idő mindent ellenőrizni, a továbbosztás jobbára attól függ, mi magunk mennyire hisszük el a hírt, mennyire vonódunk be érzelmileg, és mennyire hisszük el a megosztónak, hogy igaza van. És persze sokszor tévedünk is...
Nagyon érdekes kérdés tehát, mi kell ahhoz, hogy akit olvasunk, hitelesnek gondoljunk? Milyen kisebb-nagyobb okok motiválnak? Az ismert név? A közeli barátság? A jó helyesírás? (Aki nem ír helyesen, az eleve hiteltelen?) A megosztások száma? A lájkok száma? A közös ismerősök száma?
Neked mi az, ami alapján valaki hiteles? Vagy ez mindegy is, ha van egy érdekes hír, osztod tovább?
Utolsó kommentek