Ahogy nő a használati gyakorisága és az elérése a közösségi média eszközöknek, úgy válnak egyre kikerülhetetlenebbekké. És bár évek alatt megváltozhat az eszközpark, vagyis a konkrétan használt szolgáltatások sora, de ettől még az az alap, amire építkeznünk kell, nem fog változni. Vannak ugyanis dolgok, amik konkrétan a közösségi média működéséből következnek.
Ezért tudunk stratégiát építeni. Hiszen egyébként - egy szinttel magasabban - a közösségi média jelenleg a folyamatos alkalmazkodást és tanulást jelenti, ahol valójában nincs megszokott stratégia, hanem irányok és pillanatnyi döntések láncolata a munkánk.
De ha tudunk stratégiát építeni, akkor kell annak lennie egy alapja. Egy olyan alapja,ami leírja a marketinges folyamatot. Vagyis így is megfogalmazhatjuk: mi kell ahhoz, hogy a közösségi médiában jól tudjunk kommunikálni?
Erre állítottam fel a CVD modellt.
A CVD modell egy olyan három elemű alap, amely pontosan megfogalmazza, mire kell odafigyelnünk a közösségi médiában. Az elemek közül egyik sem újdonság, sőt, rendszeresen ezekről beszélünk. Én azt állítom, hogy valójában ez a három - és csak ez a három - elem megfelelő használata elég a sikeres stratégiához.
C: Content, vagyis tartalom. A közösségi média jelenlét nem létezik tartalom nélkül. A tartalom legyen egyedi, célcsoportspecifikus és érzelmeket kiváltó.
V: Visibility, vagyis láthatóság. Azokat az eszközöket kell használnunk, amelyeket a célcsoportunk is használ. Nem a mi döntésünk, hol kell láthatóvá válnunk, hanem a célcsoportunké. Fontos elem, ezen keresztül tudjuk megmutatni a tartalmunkat.
D: Dialogue, vagyis párbeszéd. Ezért csináljuk az egészet, hogy beszélgessenek rólunk az emberek. Vagyis a párbeszéd jelenti egyrészt az emberek közti beszélgetés kialakítását. Másrészt ez jelenti a cégünk és a közösségi médiában lévők közti párbeszédet is: nem elég a tartalom, nem elég a láthatóság, de kell az interakció is. A párbeszéd erről szól.
És nincsen másra szükségünk. Ha ezeket jól megvalósítjuk, sikeresek leszünk a közösségi médiában. De természetesen ezek az alapok. Erre építkezünk, de a felépítményt is jól kell megvalósítani. És igen, jelenleg az egyik fontos épület a Facebook, amiről annyit beszélünk... De az, mint írtam, már egy másik szintje a marketing tevékenységünknek.
Utolsó kommentek