Azt hiszem, egyes szálláshely kínálók a mai napig nem tudják elfogadni, hogy végletesen átalakult a piac. Olvasom, hogy "Nagy veszteséget jelent a szállodáknak a kuponozás, de hogy vendég legyen, mégis élnek a kuponos akciókkal." Olvasom, de egyre kevésbé tudom komolyan venni. Lassan a harmadik év is elmúlik, amióta kuponos cégek vannak a piacon, és tavaly igazán szép eredményeket is elértek. Három év, és azt látom, mégsem mennek tönkre tömegével szállásadók, pedig tombolnak a kuponos akciók.
Mi lehet ennek az oka? Ha annyira full veszteségesek, akkor miből élnek? Ez nem olyan, mint az autóértékesítés, hogy a szervízből...
Nem inkább az történt, hogy átalakult a piac? A kuponosok kivették ebben a szerepüket, de ezen felül is fontos változások történtek. Például nem fizetünk a rossz minőségért annyit, mint a jóért. És például elvárjuk azokat a kedvezményeket, amiket korábban csak szerződött partnerek kaptak meg.
Én teljesen értem a cikk felvetéseit, hogy ez nem jó a szállodáknak, de érdemes körbenézni az országba, hogy akiknek jól megy kupon nélkül is, azok mit csinálnak jól - és érdemes végiggondolni azt is, miért elsősorban a nagy, nehezen mozduló láncok panaszkodnak, és nem a kis hotelek.
Nem gondolom, hogy a kuponos értékesítés rossz dolog lenne. Persze meg kell tanulni jól használni, és arra használni, amire való: a holtszezon feltöltésére, a kapacitások kihasználására. És nem panaszkodni kellene, hanem alkalmazkodni.
És a vendégeket is megkérdezni, mi lenne nekik a fontos.
Utolsó kommentek