A Magyar Reklámszövetség bemutatta a tavalyi reklámtortát, ami több érdekességet is mutat. Az egyik legfontosabb tanulság: miközben gyakorlatilag mindenki és minden csökkent, az online 18%-al tudott előzni (igen, a rádió is emelkedett, de ennek módszertani okai vannak, belemértek olyat, amilyet tavalyig nem).
Vagyis, írjuk le, mert fontos: csökkent a tévé (11,3%-al) és a sajtó is (10,4%-al). Az online feljött a 3. helyre. Így most a legnagyobb szelet továbbra is a tévé 27,8%-al, a második a sajtó 21,3%-al, és az online aránya 19,2%. A 2. és 3. helyezett között 3,69 milliárd forint a különbség, ami azt jelenti, hogy ha idén az online nő 15%-al (ami kevesebb, mint az idei), a sajtó csak stagnálna, akkor az online 38,6 milliárd lesz, a sajtó pedig marad 37,32-n - vagyis a második legnagyobb szelet jövőre akár az online reklámköltés is lehet!
Ez pedig nagyon új helyzet, a válság egyértelmű nyertese az online aránya lett. Azt hiszem, lassan olyanoknak is meg kell tanulniuk az internetet, akik eddig biztonságos távolból figyelték az eseményeket.
Az online lassan előz!
A reklámköltési riport az MRSZ tolmácsolásában:
Utolsó kommentek