Azt gondolná az ember, "marketinges fejjel" elsősorban a marketingesek gondolkodnak, pedig nem. Néhány vállalkozó ismerősöm tud igazán marketinges fejjel gondolkodni. Olyan ötletekkel, olyan szemléletmóddal rendelkeznek, ami alapvetően ösztönös, de működik. Néha kicsit megszégyenülve is érzem magam: nekem kéne ilyen okosságokat mondani, nem nekik...
Persze, ők benne vannak a saját üztelükben, és konkrét, forintosítható eredménye van egy-egy jó ötletnek. Így aztán ki is alakul a bevételnövelő marketinges szemlélet. Éppen ezért erős a kontraszt, amikor ennek az ellenkezőjét látom, főleg, ha olyan helyeken, olyan vállalkozásoknál, ahol egyébként megy a panaszkodás...
Így jártam tegnap is. Házat szeretnénk venni, költöznénk tovább, és találtunk is egy nekünk tetszőt. Pár hete az egyik ingatlanos portál felületén írtam is a hirdetőnek (ami egy iroda, természetesen, aki ismeri ezt a piacot, az ezen nem csodálkozik). Semmi választ nem kaptam. Sem egy automatikus visszajelzés, sem egy félig megírt mail, semmi. Nulla. Hát, gondoltam, biztos nem olvassa azt az emailt, ahova a rendszer küldheti az értesítést... de már önmagában is mekkora hiba ez? A mai piacon alig van vevő, és most van egy, aki érdeklődik, de nem kap választ!
Aztán tegnap eljutottam oda, hogy fel is hívom. Először megnéztem a neten - igen, ott van még a hirdetés. Aztán elmentem a házhoz (útba esett), és igen, kint van még a tábla. Ezek után felhívtam - nem vett fel. Estig vissza sem hívott (újabb hiba), majd amikor felhívtam, kiderült, a házat eladták, a szerződés aláírás alatt. Nos, mi történt ezek után? Megkérdezte, hol láttam a telefonszámot. Mondtam, a házon - erre elnézést kért, még nem vették le. Majd - letette.
És azóta is pislogok. Oké, elment ez a ház, de tuti van neki még jópár másik. Miért nem kérdezte meg a nevem? Miért nem írta fel a telefonszámom? Miért nem írta fel az email címem? Ez az ember nem akar eladni? Itt van egy konkrét érdeklődő - oké, el van adva, amit kérdezett, de ha van másik? Vagy lesz a jövőben? Én ezt nem értem.
Ebből az emberből teljesen hiányzik a fent emlegetett marketinges szemlélet. Ez az ember amúgy nem is nagyon akart eladni...
(Ja, egyébként Óbudán keresek házat, épelméjű áron, nem zsebkendőnyi telekkel, minimum 4 és fél szobával, és tömegközlekedés közelében. Nem egyszerű, tudom én...)
Utolsó kommentek