Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) mediahungary (3) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Mennyit ér egy TAT?

Címkék: statisztika facebook

2013.04.29. hétfő 20:59 Konrad

ID-100146045.jpg

Rég volt arról vita, mennyit ér egy lájk, de ez is olyan, mint a töltöttkáposzta: felmelegítve a legjobb! De 2013 lájkja a TAT! És az utóbbi hetekben a TAT számok elburjánzó fetisizálását látom magam körül. A TAT szám a Facebook céges oldalakon tekinthető meg, és a rövidítés azt jelenti: Talking About This, vagyis hányan beszélnek az oldalról - illetve ennyi az a felhasználó aki valamennyire aktív volt az elmúlt 7 napban (lájkolt, megosztott, hozzászólt stb.).

A lényeg: mostanában azt hallom úton-útfélen, hogy a lájk az egy dolog, nade a TAT szám! Az az igazi, ha egy oldal jól van adminisztrálva, akkor a TAT szám az egekbe szökik! A lájk szinte nem is érdekes... És persze akkor van igazi értéke a TAT számnak, ha az nem fizetett megjelenésekből származik.

És első ránézésre ez amúgy igaz is, nem? Ha a TAT szám magas, akkor sokan lájkoltak bejegyzéseket, sokan osztottak meg posztokat és így tovább. De azért gondolkodjunk egy kicsit. Valóban a TAT szám a mindenható? Valóban ez a lényeg? Mert mitől nő igazán a TAT szám? Ha a bejegyzésünk tetsző. És mi az, ami a többségnek tetszik?

Cica. Kutya. Kisgyerek. Zsebcoelho-bölcsességek. Érzelmes szövegek. Idióta viccek. Folytassam? Ja, persze: vicces videók, hülye képek, érzelmektől csöpögő montázsok... Ugye milyen jó? Ilyenekkel tuti lehet növelni a TAT számot! És mi lesz ezután? Nos?

Ha céges Facebook jelenlétről beszélünk, akkor persze előre el kell döntenünk, mi jelent értéket számunkra. Mi az, ami fontos: ha egy édi-bédi-baby képét kirakjuk, és azt százan, ezeren lájkolják meg megosztják? Oké, ha cukipofa képeket árulunk akkor talán lehet ez a cél. De nem az lenne a cél, hogy olyan dologról beszéljenek a népek a közösségi médiában, ami rólunk szól? Ami hozzánk köthető?

Ha van ilyen, és azt osztják meg sokan, ha ilyentől nő a TAT szám, akkor az nagyon jó. De hogy valódi eredmény lenne? Ez igazából a céltól függ.

De abban nem hiszek, hogy a TAT szám jó fétis. Az ugyanis félrevezet, és értéktelen, de jól hangzó posztok tömegét hozza. Egy TAT számával dicsekvő oldalát megnéztem, és azt láttam, tele van semmitmondó, ámde nagyon érzelmes poszttal. Olyan, mintha csak az lenne a lényeg, kattintsanak! Semmi céges tartalom, semmi, olyan, amiben párbeszéd alakulhat ki a márkáról. Igen, magas a TAT szám. De ez nem tesz semmit hozzá a GDP-hez, csókolom!

Vagyis érdemes lenne egyel tovább lépni, és olyan mérőszámokat használni, amely az üzleti sikerességről szól. És a TAT számot pedig a helyén kezelni: ne ez legyen a cél, ez legyen a célhoz vezető út egyik mérőszáma!

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr395253264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

NagyMeszler Csaba · http://tuzoltosag.info 2013.04.29. 23:53:25

Ez abban az esetben igaz, ha a TAT számot tényleg csak a postok lájkolása és megosztása viszi fel egy adott oldalnál.
De ezeken kívül ugye attól is emelkedik a TAT, ha a júzer hozzászól a posthoz, választ ad egy kérdésre, taggeli magát egy képen, postol az oldalra, tehát a cica lájkolásánál azért minőségibb az interakció, adott esetben párbeszéd a márkáról.
Lehet, hogy nem teljesen szabályos, de működik: nézd meg, hányan postolnak ki képet, rajta 2-3 termékükkel és arra hívnak fel: "írd le hsz-ben, hogy az egyest vagy a kettest szereted/szeretnéd jobban" - és írják, pláne, ha meg is nyerhetik. :)

Lehet, hogy én pont ellenpélda vagyok, mert tragédiákról, halálos balesetekről és hasonló témákról postolok (úgy, hogy ~80%-ban terelem őket át a weboldalamra), és ezeket ugye ritkán lájkolják. De annyira felkelti az érdeklődésüket (ez pedig jó cél), hogy komolyan aggódok, ha esetleg a TAT szám -költés nélkül- kisebb, mint az oldalt lájkolók számának 2/3-a.

Szóval nem attól nő a TAT szám, ha a bejegyzésünk tetsző, hanem attól, hogy átlépi az ingerküszöböt és valamilyen reakciót vált ki, beszélnek hozzánk/rólunk.
Az utolsó mondatodat pedig ismételném.

blogollol · http://hasznoslinkek.blogspot.com/ 2013.04.30. 09:39:20

Nem növeli a GDP-t közvetlenül, ha az emberek mosolyognak, jókedvük van, vidámabbak. Ez így van, viszont ha ha magukba roskadnak, leszólnak mindent és öngyilkosok lesznek - az sem. A GDP-t az növeli, ha egy vegyi üzem kiönti a veszélyes hulladékot az erdőbe, észreveszi egy turista, szól környezetvédőknek és a médiának, azok a rendőrségnek, a rendőrség a bíróságnak, végül kötelezik, a céget, hogy állítsa helyre. Több hónapi munkát biztosít több száz vagy ezer embernek, elköltenek milliárdokat és végül ugyanoda lyukadnak ki, mint az eredeti állapot. Na, ez megnöveli a GDP-t.

Debreczeni László 2013.04.30. 13:13:54

Konrád fején találta a szöget! Az utóbb napokban ugyanezen morfondíroztam én is egy konkrét eset kapcsán - egy TAT-ban nagyon sikeres céges Facebook oldal kapcsán amely statisztikai népszerűsége mellett valójában viszont keveset mondott a cég alaptevékenységéről, szolgáltatásairól.

Ezzel kellene folytatni talán a következő blog postban:
"Vagyis érdemes lenne egyel tovább lépni, és olyan mérőszámokat használni, amely az üzleti sikerességről szól."


süti beállítások módosítása