Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Androsz: Hát, sajnos a legjobb ma semmivel sem viccelni. Valaki biztosan megsértődik rajta, és ma már minde... (2023.05.01. 15:40) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (596) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (233) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (10) ebusiness (108) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (212) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (119) hiba (113) hírek (36) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (62) keresőmarketing (233) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (140) kutatás (100) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) Marketing és környezetvédelem (6) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (4) minicrm (7) mobil (34) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (42) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1364) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (9) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (83) tartalommarketing (4) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (435) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (4) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Bohócsors

Címkék: onlinemarketing üzlet

2013.05.06. hétfő 21:48 Konrad

sadcl.jpg

Azt szokták mondani, ha megtámadnak valami hülyeségért, akkor az azt jelenti, sikeres vagy. Én azt látom, ez nagyon igaz. Néha bele-belefutok olyan furcsa beszólásokba, olyan kis trollkodó tréfákban, amikből süt a rosszindulat, és érzem belőle azt a fajta lenéző irigységet, ami miatt mégcsak veszekedni sincs ezekkel kedvem.

Néha itt olvashatom ezeket, a blogomban, mint kommentek. Máskor más platformokon futok bele. De jobbára még bosszantani sem bosszantanak, egyszerűen csak az élet részének tartom, a munkám velejárója. Én alapvetően egy bohóc vagyok, kiállok, és megpróbálom szórakoztatni az embereket - konferencián és itt a blogon is. Szakmai bohóc, hiszen nem a humor a kenyerem, hanem valamilyen szakmai téma.

Bohócként pedig el kell viselnem a kritikát, és szerencsére ez megy is, kellő iróniával és persze öngúnnyal. Ugyanakkor azt látom, hogy ez nem megy mindenkinek, és hajlamosak megsértődni ezeken az amúgy arcokhoz nem köthető beszólásokon. Sajnálom azokat, akik bosszankodnak, hiszen ez csak olaj a tűzre: a trollok olyanok, mint a buta kisgyerekek falkában. Azt cikizik, aki erre reagál, akit ezzel tényleg meg lehet bántani.

Valójában ezt önmagában nem is akartam leírni, de most azt látom, hogy elég elvtelen módon támadnak be ugyanilyen technikával üzleti dolgokat. Ez viszont nem egyszerű trollkodás, ez már valahol üzleti gazemberség. Nem, most sem a kritikával van gondom, de az, ha valaki kritikusan viszonyul valamilyen jelenség irányába, jó lenne, ha vállalná az arcát. És ha a megrendelőnél bepróbálkozik, akkor főleg. Nem vagyok a vita ellen, de legyen ott a másik fél is.

Ez az eset most nem engem érintett, csak volt szerencsém rálátni. De valahol nagyon zavar ez a jelenség. Annyira kicsi lenne a piac, hogy aki kicsit is sikeresebb, azt érdemes nem piaci eszközökkel megpróbálni lejáratni? Oké, persze, naív vagyok, értem én... De akkor is. Ezt tényleg így kell?

(A kép forrása.)

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr495285450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rabbit · http://rabbitblog.hu 2013.05.06. 23:03:42

welcome to the internet, Konrád! :)

Fejesrob 2013.05.07. 08:48:34

Ha valaki ír, ez vele jár. Egyébként itt az indexen gyakran akadnak kereskedelmi, politikai blogok, némelyik eleve provokatív célzattal.

Amit én utálok, ha pld. egy alig bújtatott reklám úgy jelenik meg, hogy egy db. egyszerű mondat a termékről és index címlap.

Aztán vannak a bújtatottak, IKEA, Sarka Kata és tsai. Az IKEA-val azért kellett volna lihegni, mert a tulaj valami öreg csóka busszal jár melózni. Az ilyeneket én nagyon szeretem oltani.

Azt a blogot eleve el sem olvasom, ahonnét ki vagyok tiltva, vagy nem lehet kommentelni. (Ezeket fel is írom, ne kattintsak rá).

egyseg.org · http://egyseg.org 2013.05.07. 09:24:30

A trollkérdés csak azzal rendeződik, ha nem kap figyelmet a gyalázkodó. Az, hogy ki gyalázkodó, az dönti el, aki olvassa amit az illető írt. És eldöntheti, hogy ő maga valaha is látni akarka-e annak hozzászólásait.

reservoir 2013.05.07. 09:34:36

Inkább nézd meg az új kollégád Linkedin-es bejegyzéseit, egy értelmes mondat nincs bennük. Magyartalan, hibás, semmitmondó.

Styxx 2013.05.07. 10:10:33

Ez annyira dodonai, hogy csak sejtem:
adott egy szellemi terméket, mint szolgáltatást kínáló, aki egyben szakmai blogger (online marketing, politológus-tanácsadó,webfejlesztő, építész, bárki)

Egy versenytársa ki akarja túrni egy megrendelésből, regisztrál egy vagy több anonim nicket, amivel vélt, vagy valós szakmai hibákra mutat rá a blogger-szakértő posztjaiban, majd a megrendelőnek álnaivan a tudomására hozza, hogy lám a blogger-szakértő ennyire hülye, ne őt bízd meg, hanem például engem. Erről van szó, vagy valami másról?

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.05.07. 10:15:49

@Styxx: nem pont erről, de ehhez eléggé hasonló dologról. Az érintettek nem szakmai bloggerek.

Styxx 2013.05.07. 10:37:49

@Styxx:
Vagyis a "klasszikus" trollként fröcsögő, jellemzően semmihez sem értők suttyóskodása miatt esett el valaki megrendeléstől? Sajnos ilyenkor mérlegelni kell, hogy ér-e annyit névvel-címmel-TB-számmal blogolni, mint amennyi üzleti veszteséget okozhat.

Denton Cottage 2013.05.07. 11:50:16

A "sikeres vagyok" + "bohóc is vagyok" = "hát persze, hogy jön a bántás, de én fensőbbségesen elsiklok fölötte" tartalmú fejtegetésnek kissé önelégült felhangja van. A bölcs öreg a világ dolgain felülemelkedve filozofálgat...

A baj, hogy ez a trollkodás felé elnéző mentalitás a blogodban is tükröződik, ami az olvasóiddal szembeni tiszteletlenségre vezet.

A troll nem kritizál, hanem mocskol: zajt, hulladékot termel - blog esetében a hozzászólások közé. Ezt nem tolerálni és kvázi archiválni kell, meghagyni valamifajta perverz illusztrációként; hanem szó nélkül törölni.

A troll-probléma ezzel megszűnik; az olvasóidat pedig megkíméled attól, hogy értéktelen, esetleg személyeskedő, indulatokat generáló szemetet kapjanak a képükbe ott, ahová szakmai gondolatokért jöttek.

Sajnos nálad ez valamiért gyakran nem működik.

,

Ha egy ilyen homályos bejegyzést írsz, amely sejthetően valós történésre utal, de a legminimálisabb konkrétum nélkül, az megint csak nehezen értelmezhető az olvasóid felé baráti gesztusként.

Valahol azt üzened: ha tudod, miről van szó, jó; ha nem, hát a te bajod. A félszavakból egymást értő brancs így-úgy tudni fogja, az a lényeg.

,

A bejegyzésben egybemosod az arctalan kritikát és a rosszindulatú bántást. Szerintem intellektuális önbecsülés kérdése, hogy a kettőt megkülönböztesd.

A kritika attól még mutathat valós hiányosságra, hogy név nélkül érkezett. Arrogancia ugyanazzal a mozdulattal lesöpörni az asztalról, mint "buta kisgyerekek" beszólásait.

(Nem szorosan idetartozik, de munkahelyi közegben azt is láttam, hogy a dölyfösen előadott "magukat fel nem vállaló névtelen levélírók firkálmányaival nem foglalkozunk" duma kényelmes kibúvó vezetők számára olyankor, ha a kritika érdemi tartalmával nem szeretnének foglalkozni.)

,

Amikor a megrendelőnél próbálkoznak be támadással, és a másik fél nem kap esélyt a tisztázásra, az már legalább annyira a megrendelőről állít ki szegénységi bizonyítványt.

A korrektség azt diktálná, hogy a megtámadott fél kapjon lehetőséget a válaszra; ezenfelül a megrendelő érdeke is az, hogy ezáltal árnyaltabb, pro-kontra képet kapjon arról, amit rendel.

Csak hát az információn alapuló (időigényesebb és szellemi munkával járó) intelligens döntéshozatal helyett egyszerűbb sodródni arra, amerre éppen a legutolsó szél fújt.

Persze a megrendelőt nem bántjuk, mert a pénz tőle jön - inkább szidjuk azt, akit biztonsággal lehet.

Joaquin 2013.05.07. 12:23:26

Nekem azok nyelvtannácik tetszenek a legjobban, akik képesek egy lényegtelen hibából következtetéseket levonni egész (egyébként természettudományos) szakmai karrieredről. Irigylésre méltó képesség lehet az ilyen.


süti beállítások módosítása