Ma egy bő három hónapos folyamat egyik mérföldkövéhez értünk az egyik ügyfelemnél: bemutattam a vezetőségnek azt az online stratégiát, ami alapján a nyáron újragombolhatják az online kommunikációjukat. Annyiban érdekes ez tanácsadóként, hogy ugye nem terméket vagy valamilyen virtuális jószágot adok át, hanem egy tervet - amit aztán persze meg is kell majd valósítani.
A lényeget már tudják, ha elfogadják, akkor jön a következő lépés. Ilyenkor már nem a "nagy ködökről" beszélünk, hanem konkrétumokról. Nem azt kell mondanom: blogok, tartalomszolgáltatók, PR eszközök. Ez már kevés, nevesítenem kell a feladatokat. Ilyenkor jön jól a piacismeret és a médiatervezési tudás, és ilyenkor jön jól az, ha van már elég tapasztalat, amikor már előre látjuk, mi az, ami tuti működik, és mi az, amit tesztelni kell.
Sajnos az ilyen tervezési folyamatok költséges dolgok. Csak azoknak éri meg, akik tényleg hajlandóak költeni nagy összegeket az online kommunikációra, vagyis olyan éves 8-10 millió forintot vagy annál többet. Tehát ez nem a mikrocégeknek szóló szolgáltatásunk.
De stratégiai gondolkozás kell mindenkinek, hiszen tudni kell a célunkat, ismerni kell a helyzetünket, tisztában kell lennünk az erősségeinkkel és gyengeségeinkkel, meg kell fogalmazni az üzenetünket és persze a stratégiánkat is. Ha ezeket nem tesszük meg, legalább fejben (ha olyan kicsi a cégünk), akkor szinte biztos, hogy a reklámra fordított pénzünk jelentős részét kidobjuk az ablakon.
Ha pedig valaki nem hirdet, csak "jelen van", akkor ez a jelenlét lesz hatékonytalan. És az majdnem olyan rossz, mint az elégetett pénz, hiszen ez is érték: valakinek a munkaideje. Nincs ingyen leves a marketingben az interneten sem, legfeljebb elsőre nem látszik, hogy ki állta a számlát.
Utolsó kommentek