Ma többszörösen is a brandről szólt a napom. Először egy olyan megbeszélésen voltam, ahol a brand volt fókuszban (bár ezt az elején sem ők, sem én nem sejtettük), aztán pedig egy brandről szóló dolgozatot kellett osztályoznom.
Mindkét eset erősen gyakorlati volt, nem a brand elméletéről volt szó, hanem arról, miért is kell a brand, és mire is jó ez? Az első eset, a megbeszélés elég élesen rávilágított: amikor a kiszámíthatatlanul változó gazdasági-politikai környezet miatt egész egyszerűen lehetetlen pontosan tervezni, akkor az egyedüli előremenekülési út az erős ismert brand felépítése. Az ugyanis minden körülmények között megmarad, és ha van, akkor segíti az aktuális taktikai lépéseket.
Vagyis építs erős brandet, és sikeres leszel!
A dolgozat pedig arról szólt, hogy milyen eszközök vannak az interneten arra, hogy erős branded legyen. A teljesség igénye nélkül a három fontosabb: a weboldal, a közösségi média kommunikáció és a display hirdetések. Ezek - és még sok más, nemcsak a marketinghez tartozó megoldások, pl. PR aktivitás - fogja meghatározni azokat a lépéseket, amelyek segíthetnek abban, hogy a brandünk értékes és időtálló legyen online is.
Igen, tudom, a brand nem olcsó dolog, egy brand bevezetés hosszú távú valami, és a jelen problémáit nem igazán oldja meg. De akkor is szükséges. Nem lesz önmagában egy ppc kampánytól vagy egy ilyen-olyan Facebook oldaltól (bármennyire is magas a TAT száma) időtálló és támadhatatlan az, amit nyújtunk. A kellő brand ismertség nélkül ez csak egyfajta krízismegoldás, bár rövid távú hatásai valóban látványosak.
Kell a brand építés. Elkerülhetetlen és kötelező lépés. Akkor is, ha kis céged van!
Utolsó kommentek