Onlinemarketing blog

Az Onlinemarketing blogon a hazai és külföldi online marketing hírekből, információkból merítek. Ha érdekeset látok, hallok, olvasok, arról elmondom a véleményem. Néha pedig csak leírom, amit szerintem érdemes tudni az internetes, online, digitális marketingről.

Berényi Konrád, tanácsadó

Levél a blognak

Legfrissebbek

Nincs megjeleníthető elem

Fontos dolgok


etarget

Nomen Est Omen

A Konrád férfinév a német Kuonrat névből származik. Elemeinek jelentése: merész és tanács.
Forrás

A Cég

Az Onlinemarketing blogot az Onlinemarketing.hu Kft., mint online marketing és kommunikációs ügynökség vezető tanácsadója és ügyvezetője írja.

Onlinemarketing.hu Kft.

 

Fontos dolgok

Add to Google

Add to Netvibes

Twitteren. Vigyázat, mély víz!

Hirdetések

Közösségi média alkalmazás partnerünk a
pagerider-logo_1.png




Virágcseppek - Bach virágterápia tanácsadás

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: Szerintem nem lenne szabad teret adni az AI által készített tartalmaknak. Mostanában fedeztem fel ... (2024.07.05. 07:34) Mesterséges intelligencia, mesterséges tartalmak - podcast
  • Konrad: Itthon én elsősorban Koren Balázsnál láttam ezt a témát: kobak.org/blog/ (2023.10.25. 19:37) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • pcmentor: Tudsz esetleg ajánlani olyan blogot, videósorozatot, ahol ezt meg lehet tanulni? (2023.10.24. 23:33) Tanulj dolgozni az MI-vel
  • Aztapaszta: Mindig nagy izgalommal vártam a podcast adását a Meti Heteor-t. Nagyon fog hiányozni. (2023.09.05. 06:45) Jó utat, Kelt!
  • Konrad: @Androsz: valójában számos más téma is van viccelni, és pont azért nem jók az általad sorolt témák... (2023.05.02. 18:17) Mivel viccelj?
  • Utolsó 20

MUNKA!

Nincs megjeleníthető elem

Tagek

8x80 (3) adatbázis építés hónap (5) adblock (15) adverticum (4) AI (5) ajánló (597) analytics (7) apple (3) arukereso (84) arukereso toplista (72) banner hónap (8) blog (234) blogmarketing (64) blogring (97) business blog (40) céges weboldal (14) e-business (11) ebusiness (109) ekormányzat (3) előadás (25) email marketing (47) érdekes (213) etarget (207) etarget qa (4) etarget tippek (33) etarget toplista (128) facebook (182) fórum (6) gépház (100) gerillamarketing (10) google (120) hiba (113) hírek (37) humor (31) iab (4) index (33) instagram (7) internetes fejlesztések hónap (4) internetes stratégia 2007 (8) internethungary2006 (16) internethungary2007 (6) internethungary2008 (4) internethungary2009 (5) internethungary2010 (6) internet hungary 2011 (3) iwiw (74) jog (31) kampány (398) kérdés (7) kereső (63) keresőmarketing (234) keresomarketing nap 2007 (7) keresomarketing nap 2008 (7) keresomarketing nap 2009 (8) keresomarketing nap 2010 (3) keresomarketing nap 2011 (6) keresomarketing nap 2012 (5) keresőoptimalizálás (51) keresőoptimalizálás tematikus hónap (5) kkvmarketing (9) Klub (19) közösség (251) közösségi média (32) kreatív (141) kutatás (101) látogatottság (28) laza (10) LinkedIn (5) MarketingMozzarella (9) Marketing és környezetvédelem (6) Marketing Mozzarella (11) media (3) mediahungary (4) mediahungary2010 (4) mesterséges intelligencia (7) minicrm (7) mobil (35) mobil marketing (23) msn (10) oktatás (43) om eloadasok (4) om tanacsadas (3) onlinemarketing (1369) online kutatas 2007 (7) online marketing tippek (366) podcast (11) polblog (57) pr (29) reklamkonferencia eger (6) reklám célzás hónap (6) rss (23) sem (201) seo (50) smo (47) spam (32) startup (10) startup 2008 (4) startup 2009 (4) startup 2012 (5) statisztika (324) stratégia (23) suu (3) szakcikk (6) szövegírás (45) tabu (5) támogatott bejegyzés (43) tanácsadás (22) tanácsadás hónap (4) tartalom (85) tartalommarketing (6) telefon (3) TikTok (3) turizmus online (5) twitter (13) üzlet (439) üzleti kommunikációs hónap (4) video (117) viral (25) vírusmarketing (30) vlog (4) web2 (142) web22 symposium (7) web2 symposium (17) webáruház (5) weboldal (259) webshop (5) website ergonómia hónap (4) wiki (4) wom (35) www.fenyek.hu (5) yahoo (13) [origo] (15) Címkefelhő

Hirdetési partner


Infinety Online Média és Marketing Kft.

Tel: +36-1-326-0065
E-mail: sales@infinety.hu
Web: infinety.hu
Blog: infinety.blogspot.com

Kérj elnézést!

Címkék: onlinemarketing üzlet

2013.06.17. hétfő 22:50 Konrad

ID-10057430_l.jpgAmikor valami javítandó problémára hívja fel a figyelmünket egy ügyfél, akkor nem elég tudomásul venni, hogy szólt. Sőt, az sem elég, ha elkezdjük kijavítani a hibát, és erről tájékoztatjuk. Nagyon fontos gesztust is kell tennünk, hiszen azért szólt, mert csalódott valamiben.

Mit kell tehát tennünk? Bocsánatot kell kérnünk, hogy  kellemetlenség érte. Nézzünk egy példát. Mai Index.hu cikk, hogy a nagy melegben nem volt légkondi a buszon Budapesten. Az ügyfél (jelesül az utas) ezért panasszal élt, amiből kiderült, hogy hol a hiba, és ezt javították is.

A klíma működését a BKK ígérete szerint folyamatosan ellenőrizni fogják, ha hiányosság lesz, megy a kötbérfelszólítás.

Aztán még a magát illetékesnek gondoló BKK vezér is megszólalt:

Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója a közleményhez hozzáfűzte, hogy eddig a fődiszpécser nézte a hőmérőt, és ő volt az, aki a buszvezetőket kiértesítette: kapcsolják be a klímát, mert 24 fok fölé kúszott a hőmérő higanyszála. Mától az változott, hogy a fődiszpécsernek nem kell elrendelni a klímariadót, a buszosoknak a kánikula alatt eleve légkondival kell menniük. Ezzel megspórolható az a kb egy óra, amíg a fődiszpécseri direktíva megérkezik minden buszsofőrhöz.

Arra, hogy kollégánk reggeli afférja hogyan történhetett, kétféle magyarázat van: a sofőr spórolni akart az üzemanyagon, ezért nem kapcsolta be a klímát, vagy pedig nem jutott el hozzá, hogy be kéne kapcsolni.

És ez így mind nagyon szép és jó, csak ennyi hiányzott nekem belőle:

Vitázy Dávid, a BKK vezérigazgatója bocsánatot kért a nagy melegben utazó utasoktól, és a közleményhez hozzáfűzte

Ettől lenne kulturált a szolgáltatás javítása. Mert lássuk be: az összes többi lépés az elvárható minimum, az ügyfelekkel kapcsolatos vélemény ebben a bocsánatban van benne. Vagy nincs benne, ha nincs bocsánat.

 

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinemarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr445366137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Milán Bp · http://htcdesire.blog.hu 2013.06.18. 12:10:44

Vajon ügyfélnek számít-e egy weboldal látogatója?

2013.06.18. 14:12:17

indexen volt egy cikk, hogy az applenél hogy van ez. ott nem volt "meghunyászkodás" ha a prémium terméke elromlott, együttérzően kellett bologatni, de semmiképpen nem beismerni, hogy az a termék beszart. namost kinek van igaza? vagy két kulon dolog?

gv 2013.06.18. 14:43:40

A legjobb szerintem ez: "sofőr spórolni akart az üzemanyagon", minket, mint utasokat, nem igazán érdekel, hogy spórolni szeretne az üzemanyaggal. Nekem sem adják oda 5,000 Ft-ért a havi bérletet, mert spórolni szeretnék :-)

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.06.18. 16:03:41

@Milán Bp: Nem minden esetben.

@Azt mondja az outlook, én vagyok a tóth béla: Elnézést a viselkedésünk miatt kérünk, vagy nem megfelelő teljesítés esetén, amikor ennek olyan okai vannak, ami amúgy elkerülhető lett volna. A termék elromlása szerintem nem ez a kategória, de ha egy eladó rosszul tölt ki egy dokumentumot, az már inkább az. Érthető a különbség?

2013.06.18. 16:05:23

@Konrad: igen.

bár a hibás terméket nem elismerni hibásnak szintén nem pozitiv.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.06.18. 16:21:54

@Azt mondja az outlook, én vagyok a tóth béla: ez igaz, de egy hibás termék miatt azt hiszem nem kötelező bocsánatot kérni (hacsak nem Japán a cég, ugye :) )

2013.06.18. 16:23:17

@Konrad: annyi pénzért beleférhetne :D simán.

Szilvágyi Péter · http://verk.hu 2013.06.18. 19:28:37

Szia Konrád,

Én mást gondolok erről... Soha ne kérj bocsánatot... Köszönd meg őszintén, hogy az észrevételével segíti, hogy jobbak lehessünk, értesítsd a javítás tényéről, és ennyi. Mindezt kedvesen, tisztelettel, mosolyogva. Azzal, hogy bocsánatot kérsz, elindul egy pszichés folyamat az ügyfélben, amit nem tudsz visszafordítani. Ha el akarod veszteni az ügyfeledet, kérj bocsánatot többször egymás után. Egy éve vezettük be, működik. Boldogabbak az ügyfeleink és mi is.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2013.06.18. 19:47:36

@Szilvágyi Péter: Másrészt amikor már bocsánatot kell kérni, mert olyan dolog történt, akkor már elvesztetted az ügyfelet - és a bocsánatkéréssel azt próbálod elérni, hogy legalább semleges legyen veled, vagyis ne keltse rossz híredet.

Szilvágyi Péter · http://verk.hu 2013.06.19. 15:04:16

@Konrad: Na igen... Nem tudom, eddig sosem jutottunk még senkivel. A mi oldalunkról felróható okból legalábbis nem. Olyan már volt, hogy javasoltunk az ügyfélnek "egy számára megfelelőbb" szolgáltatót, de azt azért, mert ő nem volt nekünk jó ügyfél.

Én akkor sem bocsánatot kérnék, hanem megköszönném, hogy rámutatott a fejlesztendő pontunkra, amit így meg is oldunk, és sajnálatomat fejezném ki, ha ez az ő életében olyan feszültséget okozott, ami miatt úgy döntött, hogy nem velünk halad tovább, és további sok jót kívánnék. Mindezt kedvesen, és mosolyogva. Valószínűleg azért tennék így, mert ennél a pontnál már biztos, hogy mindent elkövettünk, hogy maradjon, tehát nincs mit szégyenkeznünk. De ez már messzire vezet... :)


süti beállítások módosítása