Olvasom a Nielsen kutatási eredményét arról, hogyan változtatta meg a tévénézési szokásokat a "második képernyő", vagyis az okostelefon és a tablet. Olvasom, és azon gondolkoztam, mikorra fog ez hozzánk olyan mértékben begyűrűzni, hogy érezhető legyen itthon is?
Mert van egy szűk réteg, aki biztosan pont így viselkedik, ahogy a kutatásban van: filmnézés közben adatokat keres (én még a moziban is képes vagyok ránézni az IMDB-re, ha pl. az érdekel, milyen magas egy színész vagy milyen másik filmben játszott), webezik vagy éppen a Facebookon lóg. De azt nem gondolom, hogy ez nálunk még a többség lenne.
Azt hiszem, nem elég önmagában az, hogy elterjedjenek az eszközök: az is kell, hogy a használhatóság és a használati tudás is "elterjedjen". A használhatóság alatt elsősorban azt értem, hogy valóban netezzenek is pl. az okostelefonnal, a tudást pedig azt hiszem nem kell magyarázni. Ez pedig félek nem fog egyik hónapról a másikra megtörténni.
De egészen biztosan ez a jövő: a tévé marad a nagyszoba közepén, a sugárzott műsorok lineáris nézése még sokáig megmarad, csak ez a tevékenység kiegészül a párhuzamos netezéssel a kézi eszközökön. Már csak azt kell jól kitalálni, hogyan lehet profi módon reklámra használni ezt a jelenséget. Pl. egy-egy QR kód a műsorok elején, hogy a hozzáadott információkat gyorsan és pontosan megtaláljuk...
Utolsó kommentek