Egy nap az amerikai külügyminiszter lázasan robog be az elnök irodájába:
- Elnök úr, az oroszok vörösre akarják festeni a Holdat.
- Hadd fessék - feleli nyugodtan az elnök.
Egy hónap múlva ismét jelentést tesz a külügyminiszter:
- Elnök úr, az oroszok elkezdték vörösre festeni a Holdat.
- Hadd fessék - feleli az elnök.
Rá egy hónapra megint jelentkezik a külügyminiszter:
- Elnök úr, az oroszok vörösre festették a Holdat!
Mire az elnök:
- Rendben. Akkor most írjátok rá: Coca-Cola.
Azt olvasom, hogy a Coca-Cola leszedet egy viccet, ami az ő vizuális elemeit használja fel. Persze ez a hír azonnal Index.hu címlapos lesz, így tuti, hogy a fogékony célcsoportja jelentős részét el is érik ezzel. Vajon ezt átgondolta ott valaki? Mi lehet az oka, hogy egy politikai tartalmú paródiát a törvény eszközeivel szedet le az a cég, amelyik egyébként tényleg tudja használni a szerető közösséget?
Félnek egy esetleges politikai retorziótól? Vagy? Mert más okot el nem tudok képzelni. Ettől a plakáttól, amit most az Arc kiállításon le kellett takarni, nem fognak kevesebb cukrozott karamellt eladni. Nem lesz kevesebb rajongójuk. Nem fog a Pepsi kitörni a karanténjából. Nem fogjuk kevésbé szeretni a brandet. Igaz, ez az akció után már lehet, hogy mégis: az arrogancia pont a Coca-Cola célcsoportjának fogékonyabb részében nem túl jó üzenet. És igen, a viccesnek szánt plakát betiltása után lehet, hogy kicsit kevesebb cukrozott karamellt fognak eladni, lehet, hogy kevesebb rajongójuk lesz, és bár a Pepsi tényleg nem fog pont ettől kitörni a karanténból, de a brandet kicsit kevésbé fogjuk szeretni. És még az sem kizárt, valakik, valahol elkezdenek aláírást gyűjteni a Coca-Cola ellen, hogy ugyan, engedje már megjelenni azt a plakátot... én tuti csatlakoznék.
Átgondolta ezt valaki a hazai Coca-Colánál? Vagy
Retteg a szegénytől a gazdag
s a gazdagtól fél a szegény.
Fortélyos félelem igazgat
minket s nem csalóka remény.
Utolsó kommentek