Rakosgattam össze egy előadás anyagomat, amikor felmerült - példaként - néhány teaser reklám. Elsősorban azokat a fajtákat kerestem, ahol nem derül ki, mi is lesz az, amiről majd maga a reklám szól, tehát amikor a teaser nem ad el, hanem érdeklődést kelt fel: a kíváncsiságunkra játszik.
Nagyon szerettem a (jó) teaser reklámokat, és persze kell ezekhez kellő kreativitás is. Meg ugye pénz, hiszen a kampány első része valójában nem csinál közvetlen bevételt, hanem abban segít, hogy majd a kampány második része nagyobbat üssön. És ez persze egy jól bevált megoldás volt sokáig.
De valahogy mostanában kivesztek a teaser kampányok. Voltak még pár éve is próbálkozások, több olyan is volt, ami "lebukott", idő előtt ki lehetett deríteni pl. egy domain bejegyzésből vagy egy weblapban felejtett megjegyzésből, hogy ki is a hirdető cég - és innentől már nem volt akkora a durranás. De azt hiszem, nem ez az ok. És azt sem érzem valós oknak, hogy még nagyobb lett a reklámzaj. Az utolsó nagyobb ilyen kampány talán az RTL2 reklámja volt.
Az ok talán az, hogy egy ilyen kampány úgy a kreatívok, mint a megvalósítás terén költségesek, és mint írtam, az első fázisban nem is adnak el. Ez pedig luxus egy olyan piacon ezek szerint, mint most a miénk. Attól tartok, egész egyszerűen jelenleg nem igazán éri meg nagy és látható teaser kampányt csinálni.
Kár. Én szeretem az ilyet.
U.i.: persze az is lehet, csak én nem találkozom az utóbbi időben ezekkel, de amúgy vannak?
Utolsó kommentek