Képzeld el azt, hogy belépsz egy kávézóba, és amikor leülnél, eléd ugrik egy hosztesz, kezében egy jegyzettömbbel, és azt mondja: Add meg az adataidat! Mi az email címed? Hol tudunk majd elérni?
Te mit csinálnál? Mi lenne az első gondolatod? Nos?
Én azt mondanám, legalább annyi időt kérek, amíg egy kávét megiszok, aztán majd eldöntöm, akarom-e, hogy tudják, ki is vagyok. De azonnal mindent? Mire föl?
És ha ugyanez történik egy ingatlanirodában? Vagy egy könyvesboltban? Nos? Nem lenne iszonyúan zavaró?
Ugyanez az interneten az azonnal, belépéskor felugró ablak. Már éppen nézném az engem érdeklő infót, és hopp, egy feliratkozás mező betakar. Mint egy gyomorszájas ütés, fordulok is kifelé, vagy legalábbis fejvesztve keresem a lezárás gombot. És már nincs jó kedvem...
Azt vajon felmérte a popup kitalálója, hogy mennyire veszít el látogatókat egy ilyen megoldás? Felmérte, hogy talán pont az értékesebb vevők szaladnak el hátra se nézve?
Nem állítom, hogy nem lehet így eredményeket elérni. Lájkokat, emaileket be lehet gyűjteni. De nem lesznek igazán hatékonyak. Sőt. Véleményem szerint ezt nem így kell csinálni. A hírlevél feliratkozás, a lájk akkor jó, ha valóban meg akarja adni az ügyfél ezt nekünk, és ha ezt nála kiérdemeljük. Akkor ér valamit. Egyébként... bullshit.
Utolsó kommentek