A weboldalad szövegét neked kell összeállítani. Kérhetsz szövegírói segítséget is, de alapvetően neked kell kitalálni, miről is szóljanak az egyes oldalak. A szövegírói segítség viszont azért kellhet, hogy olyan módon legyen megfogalmazva a szöveg, amit az olvasóid is értenek.
Egy-egy dolognak több neve is lehet: lehet szakmai, lehet köznyelvi, de akár szleng is. Az nem jó, ha úgy írsz, amit csak a szakmabeliek értenek - ha egyébként a weblapod nem nekik szól. De az se jó, ha a szöveged túl egyszerű, és szakmaiatlanná válik e miatt, vagy egész egyszerűen nem lesz már érthető. Olyan eset is lehetséges, hogy le kell fordítsd a szakmai nyelvet a köznyelvre.
Hogy mire gondolok? Kedvenc példám a klasszikus telefonok telefonkagylója. Az a rész, amibe bele kell beszélni. Ennek a hivatalos neve a "telefon kézibeszélője". De vajon hányan tudják, mit jelent ez? Mindenki, aki dolgozott telekomos cégnél - és senki más...
A mai tippünk tehát: használj a weboldaladon a célcsoportod számára érthető szavakat, úgy fogalmazz, hogy ne kelljen külön magyarázni, miről van szó!
Utolsó kommentek