Azt mára mindenki tudja, hogy a weboldalunkra mutató link jó, mert segíti a keresőoptimalizálást. Pedig ez így ebben a formájában azért nem szükségszerűen igaz. A linkelési lehetőség az, ami miatt különleges és egyedi dokumentumkezelésre képes az internet: az egymásra hivatkozással újabb és újabb tartalmakat lehet elérni. 1998-99-ig nem is volt más jelentősége a linkeknek. Igaz, ez így is elég nagy dolog volt, akkoriban szólt minden arról, hogy szörfözünk a világhálón, vagyis linkről linkre járjuk be a tartalmakat.
Aztán jött a Google, és szép lassan mindent megváltoztatott. Larry Page ugyanis kitalálta a PageRanke-et, ami az oldalak egymásra való linkeléséből próbálja megállapítani, melyik mennyire értékes. És ezzel a linkek szerepe hirtelen felértékelődött: nemcsak egy kapu volt, hanem plusz értéket is hordozott, jelesül azt, hogy mennyire leszünk elől a Google keresőben.
Így aztán a linképítés egyre fontosabb lett, oly annyira, hogy mára nem is igazán működik az eredeti PageRank algoritmus: rengeteg az olyan link, aminek semmi más célja sincs, csak a Google becsapása. De persze a Google is lépett, és sok olyan elemet épített be a sorbarendezési algoritmusába, ami segít neki kiszűrni az ilyen nem értékes linkeket.
De akkor miért is építsünk linkeket a saját oldalunk felé? Egyrészt azért, mert ha valóban olyan oldalról mutat felénk link, ami hasonló jellegű tartalmat tartalmaz, mint a mi oldalunk, akkor az továbbra is segíthet a keresőoptimalizálásban. Másrészt viszont azért, mert a mai napig használják az emberek a linkeket arra, amire kitalálódtak: rákattintva lépnek tovább. Vagyis pusztán a marketinges kapu szerepe miatt is érdemes elérni, hogy számunkra is fontos, releváns oldalakra kikerüljön a ránk mutató link.
Vagyis a keresőoptimalizálástól függetlenül van marketing értéke a linkeknek: egyrészt hozhat forgalmat az oldalunkra, másrészt növelheti az ismertségünket is.
Ezért a mai tippünk: szerezz az oldalra mutató linkeket!
Utolsó kommentek