Többször is volt már szó a Tippek között, de megér egy külön bejegyzést is az, ahogy az e-mail kampányunkat, hírlevelünket összeköthetjük a Google Analytics méréssel.
A Google Analytics az e-mailből érkező látogatókat alap esetben direkt látogatónak látja, hiszen nincs a látogatásnak webes forrása. Ez csak akkor nem igaz, ha valamilyen webes e-mail olvasóval néztük meg a levelet, és abban kattintottunk. Ilyenkor láthatunk Freemail vagy más mail szolgáltatót a források között.
Ugyanakkor mégis jó lenne látni, kiszűrni a reklám e-mailből, hírlevélből érkezőket. Ennek megoldása a Google URL-készítő eszköz használata, ahol ha beállítjuk, melyik kampány, melyik hírlevél az, amit küldünk, akkor onnantól máris látszódik az Analyticsben az eredmény.
Ráadásul lehetőségünk van arra is, hogy minden link más paramétert kapjunk, így az egyes konkrét linkek eredményét is láthatjuk.
Mai tippünk: e-mail kampányok esetében is paraméterezzük a linkjeinket, hogy lássuk az eredményt a Google Analyticsben!
Utolsó kommentek