Az e-mail esetében kevesebbet foglalkozunk azzal, hogy mekkora is valójában, hiszen elsősorban szöveg, némi képpel. De pont ezeknek a képeknek a mérete már okozhat problémát. A mérhetőség miatt a reklám e-mailek esetében elsősorban úgy küldjük a képeket, hogy azok egy szerverről töltődjenek le, így nem a levéllel érkeznek. Ez azt jelenti, hogy nem a kiküldéskor, hanem a levél megnézésekor okozhat esetleges problémát a nagyobb méretű kép.
A probléma az olvasónál egyrészt az lehet, hogy a nagy kép lassan jelenik meg - a levelet már el is lapozta, és a kép még sehol. Másrészt a nagy méretű kép többe is kerül, ha olyan előfizetésünk van, amely letöltés méret alapján korlátos. Ilyenek például a mobil előfizetések.
A feladónál a probléma akkor jelentkezhet, ha közel egy időben nyitnak meg sok levelet: ilyenkor egyszerre sok letöltés történik, ami a szerver oldalon nagyobb kapacitást igényel, erre fel kell készülni.
Ha csatoljuk a képet a levélhez, akkor a kiküldéskor lehet méretprobléma: a nagy levelek kiküldése tovább tart, ez pedig időzítés szempontjából lehet gond.
A mai tippünk: az e-mailek kép tartalmát is optimalizáljuk, megfelelő méretet válasszunk!
Utolsó kommentek