Az e-mail kampányok személyre szabottságuk miatt elsősorban közvetlenül a fogyasztók elérésére, vagyis B2C értékesítésre (B2C - business to consumer, azaz a vállalat kommunikációja a nagyközönség felé) alkalmas. De használhatjuk-e ezt az eszközt B2B területen? (B2B - business to business, azaz vállalatok közti.)
A hírlevelet biztosan, de ez külön téma. A kérdés az, kampány esetében van-e értelme ennek az eszköznek?
A rövid válasz az, hogy igen, működik. De azért ezt mindenképpen pontosítani kell. Először is, nagyon fontos a pontos célzás. Vagyis olyan címlistára lesz szükségünk, ami valóban vállalati partnereket tartalmaz, azok döntéshozóit lehetőség szerint. Az általános e-mail címre küldött levelek hatékonysága radikálisan rosszabb (pl. info@cégnév.hu).
Aztán a tartalom sem lehet ugyanolyan, mint a lakossági célcsoportnál. Lehet benne több tartalom, és kevesebb füst. Vagyis az érdeklődés felkeltésén túl bátran lehet tájékoztatni is.
Végül, szövegezésben lehetünk sokkal szakmaiabbak, sőt, bizonyos területeken kötelezően szakmainak kell lenni (pl. mérnököknek történő kiküldéskor).
Mai tippünk: e-mail kampányokat akkor küldjünk B2B területen, ha van jó címlistánk, de ilyenkor is gondosan tervezzük meg a levél tartalmát.
Utolsó kommentek